Polityka prywatności obowiązująca w Newspoint Sp. z o.o.
Newspoint sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Przyokopowa 33 (dalej: Newspoint) przykłada dużą wagę do ochrony Państwa prywatności. Pragniemy zapewnić, że traktujemy Państwa dane osobowe ze starannością i uwzględnieniem zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych i prywatności. Niniejsza polityka prywatności (zwana dalej „Polityką”) opisuje, w jaki sposób pozyskujemy i przetwarzamy Państwa dane osobowe, podczas korzystania i dostarczania naszych produktów i usług. Niniejsza Polityka określa, w jaki sposób Newspoint wykorzystuje podawane przez Państwa dane osobowe, po uprzednim powiadomieniu lub uzyskaniu Państwa zgody, o ile jest to wymagane przez obowiązujące przepisy prawa.
Niniejsza Polityka obowiązuje wszystkich klientów firmy Newspoint. Obowiązuje ona także wszystkich gości odwiedzających nasze strony internetowe, którzy mogą, ale nie muszą, być klientami Newspoint.
Prosimy o zapoznanie się z treścią niniejszej Polityki oraz z naszym regulaminem świadczenia usług, które mogą obowiązywać w przypadku korzystania z naszych usług. Niniejsza Polityka może ulegać zmianom, zatem prosimy regularnie odwiedzać naszą stronę internetową. Nasze produkty i usługi mogą zawierać linki do stron internetowych innych spółek i oferowanych przez nie usług. Spółki te mogą mieć własną politykę prywatności, z którą należy się zapoznać. Nie ponosimy odpowiedzialności za praktyki dotyczące prywatności ani za produkty i usługi ww. stron trzecich.
Co rozumiemy przez „dane osobowe”?
Z myślą o zachowaniu wysokich standardów ochrony prywatności chcielibyśmy poinformować Cię o sposobach oraz zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych na stronach naszego serwisu.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Newspoint Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000466031, REGON: 146734068, NIP: 5252557101.
Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek uwagi lub pytania dotyczące niniejszej Polityki albo chcą Państwo uzyskać wgląd w zgromadzone przez nas dane osobowe, prosimy skontaktować się z Administratorem pod adresem rodo@newspoint.pl
Jakie dane osobowe gromadzimy?
Ze względu na charakter naszych usług i produktów możemy gromadzić następujące Dane osobowe pod warunkiem powiadomienia lub uzyskania zgody klienta w stosownych przypadkach:
- Dane kontaktowe, tj. informacje umożliwiające identyfikację i kontakt z klientem. Te informacje obejmują imię i nazwisko, firmę, nip, regon, adres, numer telefonu, adres e-mail, nazwę użytkownika i hasło.
- Informacje o koncie, tj. informacje, które nam Państwo przekazują, aby korzystać z naszych usług, takie jak informacje o koncie bankowym, adres do faktury oraz informacje przekazywane przez Państwa w celu uzyskania informacji o naszych produktach i usługach.
- Ogólne informacje o użytkowaniu, tj. informacje generowane przez Państwa podczas korzystania z naszych produktów i usług.
Twoje dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom współpracującym z Newspoint sp. z o.o., w tym:
- Spółkom wchodzącym w skład grupy kapitałowej IMM S.A.,
- dostawcom systemów IT, z którymi współpracujemy,
- zewnętrznym firmom marketingowym oraz kancelariom prawnym,
- ustawowo uprawnionym podmiotom.
Do czego wykorzystujemy dane osobowe?
Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu:
- dostarczania produktów i świadczenia usług. Wykorzystujemy dane kontaktowe, Informacje o koncie użytkownika oraz Informacje o usługach, aby kształtować i dostarczać nasze usługi i produkty, a także w celach administracyjnych. Czynności te obejmują świadczenie usług, wsparcie techniczne, aktualizację sprzętu i oprogramowania, fakturowanie, pobieranie opłat.
- umożliwienia założenia konta w Serwisie Newspoint, złożenia zamówień, a także archiwizacji Twoich danych jako użytkownika usług.
- udoskonalania naszych produktów i usług.
- prezentowania nowych produktów i usług. Możemy się z Państwem kontaktować odnośnie planowanych unowocześnień naszych produktów i usług oraz promocji, które mogą Państwa zainteresować.
- w celach marketingowych – na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej przez użytkownika na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną,
- świadczenia usługi wysyłki newslettera osobom, które w tym celu podały swój adres e-mail. Podanie Danych wskazanych przy zapisaniu się na newsletter (adresu e-mail) jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji usługi.
- zarządzania naszą wydajnością oraz w celach analitycznych i statystycznych. Możemy wykorzystywać dane osobowe do zbierania opinii np. o naszych produktach i usługach. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa możemy wykorzystywać informacje związane z Państwa użytkowaniem i dostępem do naszych produktów i usług w celu zarządzania ruchem usługi oraz obsługą klienta . W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa możemy także monitorować i nagrywać komunikację z Państwem, w tym korespondencję e-mail oraz rozmowy telefoniczne, aby zapewnić odpowiednią jakość usług oraz zachować informacje o zamówionych produktach i usługach.
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
- wypełnienia naszych zobowiązań prawnych. Możemy być prawnie zobowiązani do udostępnienia danych osobowych na żądanie uprawnionych organów ochrony porządku publicznego. Dane te mogą zostać udostępnione bez Państwa zgody i wiedzy i bez uprzedniego powiadomienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zastrzegamy sobie prawo do zweryfikowania legalności żądania przez organy ochrony porządku publicznego dostępu do danych osobowych.
Jak chronimy dane osobowe?
Dokładamy wszelkich starań, aby chronić Państwa prywatność i podjęliśmy stosowne kroki na drodze do jej ochrony. Wyznaczyliśmy osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo naszej sieci, infrastruktury oraz systemów informacyjnych. Wdrożyliśmy rozwiązania chroniące dane osobowe, które obejmują zabezpieczenia techniczne oraz odpowiednie zasady, w zależności od oferowanej lub świadczonej klientowi usługi lub dostarczanego produktu. Rozwiązania te mogą obejmować między innymi hasła dostępu, szyfrowanie, ochronę antywirusową, zapory sieciowe, wykrywanie włamań i nieprawidłowości oraz kontrolę dostępu naszych pracowników.
Jakie są Państwa prawa?
Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych i prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
Jeżeli uważają Państwo, że dotyczące Państwa informacje, które posiadamy są niepełne, niepoprawne, niewłaściwe lub nieaktualne, prosimy nas o tym powiadomić, a my wprowadzimy niezbędne poprawki lub usuniemy nieprawidłowe informacje w okresie przewidzianym przez obowiązujące przepisy. Zgłoszenia prosimy wysyłać e-mailem na adres rodo@newspoint.pl.
Mają Państwo prawo do informacji, jakie dotyczące Państwa dane osobowe zgromadziliśmy.
Mają Państwo także prawo zażądać od nas, abyśmy zaprzestali przetwarzania Państwa danych osobowych dla celów marketingu bezpośredniego.
Należy pamiętać, że w przypadku rezygnacji lub zażądania od nas zaprzestania przetwarzania Państwa danych osobowych, może się zdarzyć, że nie będziemy mogli dalej świadczyć Państwu usług i dostarczać produktów.
Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednak wynik takiego zautomatyzowanego przetwarzania nie będzie powodować skutków prawnych lub wpływać w sposób istotny na prawa osób, których dane dotyczą.
Jak długo przechowujemy dane osobowe?
Dane osobowe, o których mowa powyżej będą przetwarzane:
- do momentu rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o świadczenie usług albo
- do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy o świadczenie usług albo
- do momentu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora albo
- do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych osobowych wynikającego z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. obowiązek przechowywania dokumentów księgowych).
Jeżeli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych do celów marketingowych oraz handlowych masz prawo ją wycofać w dowolnej chwili. Swoimi danymi osobowymi możesz zarządzać z poziomu konta użytkownika.
Odbiorcy Danych
- W związku z korzystaniem z Serwisu i realizacją naszych usług Dane Osobowe Użytkownika mogą być ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych służących do świadczenia usług, podmiotom, takim jak banki i operatorzy płatności, firmy badawcze, podmioty świadczące usługi księgowe lub prawne, naszym partnerom handlowym i agencjom oraz innym podmiotom realizującym usługi marketingowe lub analityczne (w zakresie realizacji tych usług) oraz podmiotom, które są z nami powiązane – w tym spółkom z naszej grupy kapitałowej.
- W razie wyrażenia zgody Użytkownika, jego Dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom dla ich własnych celów, w tym marketingowych.
- Dane Osobowe Użytkownika mogą zostać ujawnione właściwym sądom, organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną, z której wynika obowiązek prawny udzielenia informacji oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
Nasi dostawcy mają siedzibę na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), w tym w Polsce. W przypadku, gdy dostawca będzie miał siedzibę poza EOG, dane Użytkownika będą przekazane poza obszar EOG, a my zadbamy, aby nasi dostawcy dawali gwarancje wysokiego stopnia ochrony danych osobowych. Gwarancje te wynikają z przyjęcia przez Komisję Europejską decyzji, że dane państwo trzecie, terytorium lub określony sektor lub określone sektory w tym państwie trzecim lub dana organizacja międzynarodowa zapewniają odpowiedni stopień ochrony lub ze stosowania standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską. Na żądanie Użytkownika, udostępnimy mu kopię jego Danych, które zostaną przekazane poza obszar EOG.
Co z plikami cookies?
Pliki cookie to niewielkie informacje tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową, które gromadzą dane takie jak rodzaj przeglądarki, system operacyjny, odwiedzone strony internetowe, godziny odwiedzin, oglądane treści, oglądane reklamy oraz inne informacje o strumieniu danych.
Wykorzystujemy pliki cookie i podobne technologie śledzenia, aby dopasować nasze strony internetowe do Państwa indywidualnych potrzeb, świadczyć lepsze, bardziej spersonalizowane usługi. Pliki cookie pozwalają nam także monitorować ruch na naszych stronach internetowych, w tym odwiedzane podstrony, liczbę odwiedzających oraz ścieżki ruchu. Pliki cookies służą do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania.
Korzystamy z usług partnerów do prezentowania naszych reklam albo innych treści na naszej stronie internetowej albo innych stronach, które wyświetlają reklamy Newspoint sp. z o.o. Partnerzy wykorzystują pliki cookie, znaczniki nawigacyjne oraz podobne technologie na Państwa komputerze, telefonie albo innym urządzeniu, aby prezentować reklamy lub treści dopasowane do Państwa indywidualnych zainteresowań, zgodnie z profilem zbudowanym w trakcie przeglądania niniejszej strony albo innych odwiedzanych stron. Korzystanie z plików cookie, znaczników nawigacyjnych oraz podobnych technologii przez naszych partnerów podlega ich własnej polityce prywatności, a nie Polityce prywatności Newspoint.
Pliki cookies można podzielić na:
„Niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu.
„Wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu i aktywności Użytkownika, w tym marketingowe i statystyczne, co pozwala Newspoint na ulepszanie naszych stron i usług.
„Funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
Obsługę plików cookie na swoim komputerze, telefonie komórkowym albo innym urządzeniu można włączyć lub wyłączyć. Większość przeglądarek internetowych umożliwia akceptowanie lub blokowanie konkretnych plików cookie lub ich rodzajów, a także blokowanie lub usuwanie wszystkich plików cookie. Zależy to od danej przeglądarki internetowej. Aby skorzystać z tej funkcji, należy zapoznać się z instrukcją obsługi danej przeglądarki internetowej. Należy jednak pamiętać, że ograniczenie lub blokowanie plików cookie może mieć negatywny wpływ na korzystanie z wielu stron internetowych, w tym z serwisu Newspoint.
Google Analytics
Google Analytics są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu prowadzenia analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, w tym tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu.Stosowane funkcje reklamowe Google Analytics w naszym serwisie obejmują:
- remarketing w Google Analytics,
- raporty wyświetleń w sieci reklamowej Google,
- raporty zainteresowań i danych demograficznych Google Analytics,
- zintegrowane usługi, które wymagają od Google Analytics zbierania danych za pośrednictwem plików cookie dotyczących reklam i anonimowych identyfikatorów.
Zbierane są informacje o sposobie przeglądania strony, popularności poszczególnych podstron oraz dane służące do personalizacji reklam np. wiek, płeć czy zainteresowania użytkownika. Na ich podstawie tworzone są raporty zainteresowań oraz danych demograficznych. Raporty te w formie statystycznej mogą być upubliczniane oraz udostępniane partnerom biznesowym firmy. Na podstawie tych danych oraz raportów nie jest możliwe zidentyfikowanie poszczególnych użytkowników.
W każdej chwili można wyłączyć funkcje Google Analytics wykorzystując Ads Settings, narzędzia przeznaczone do blokowania funkcji Google Analytics dostępne pod adresem: