„Człowiek, który zmienił świat IT”

7 października 2011, Paulina Pocheć

„Geniusz, wizjoner, mentor, niesamowity człowiek, silny, charyzmatyczny, przyjaciel” – to tylko niektóre z określeń twórcy i przywódcy Apple’a. Steve Jobs zmarł 5 października 2011 w Kalifornii, w wieku 56 lat.

Od wczorajszego dnia żegna go cały świat, pożegnania oraz kondolencje płyną zarówno od zwykłych internautów, jego wielkich fanów, przyjaciół, kolegów czy też rywali, wyrażających ogromny żal oraz smutek. Oficjalne pożegnanie wygłosił m.in. główny twórca i dyrektor generalny Facebooka, Mark Zuckerberg, który nazwał Steve’a „swoim mentorem i przyjacielem” oraz Bill Gates, współzałożyciel i były prezes zarządu Microsoftu, twierdząc, że „wywarł on tak głęboki wpływ na świat, że jego efekty będą odczuwalne jeszcze przez wiele następnych pokoleń”.

Specjaliści NewsPoint sprawdzili jak szybko reaguje na tę informację internet. W raporcie uwzględniono wszystkie publikacje zawierające wzmiankę „Steve Jobs”, które ukazały się 6 października 2011 w godzinach 00:00 – 16:00. Tylko we wczorajszym dniu, w ciągu 16 godzin odnotowaliśmy 3140 publikacji na temat Steve’a Jobs’a.

Poniższy wykres wskazuje, iż mimo późnej pory ukazania się tej wiadomości, publikacji na temat Steve’a Jobs’a z godziny na godzinę pojawiało się coraz więcej, począwszy od 75 wzmianek między godziną 00:00 – 02:00 aż do 701 publikacji między 08:00 – 10:00, następnie liczba publikacji zaczęła nieco spadać i między godziną 14:00 a 16:00 odnotowaliśmy 458 publikacji.

Najwięcej publikacji pojawiło się w społecznościach (1817) oraz na mikroblogach (689) – to najsprawniejsze kanały do szybkiego przekazania krótkiej informacji, bądź umieszczenia linku.

Wśród najpopularniejszych i najczęściej wybieranych przez internautów serwisów znalazł się facebook.com (1817 publikacji), twitter.com (449 publikacji) oraz blip.pl (240 publikacji).

Poniższa tabela potwierdza, iż najwięcej informacji pojawiło się w społecznościach oraz na mikroblogach bez względu na godzinę – jest to najwygodniejsza forma szybkiego powiadomienia dużej ilości osób. Dopiero w godzinach rannych zaczęło pojawiać się coraz więcej artykułów na portalach (06:00 – 08:00 – 78 ; 08:00 – 10:00 – 114) oraz wpisów na blogach (06:00 – 08:00 – 9 ; 08:00 – 10:00 – 8), ponieważ takie publikacje wymagają nieco więcej czasu, niż dodanie samego linku.

Zespół NewsPoint również ubolewa nad stratą. „Dziękujemy”.

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz NewsPoint. Uwzględniono wszystkie publikacje zawierające wzmiankę „Steve Jobs” we wszystkich odmianach.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

25 marca 2024, Robert Sadowski

TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza w lutym na podium zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Najnowszy ranking „Najbardziej opiniotwórczych mediów” w Polsce ponownie otwiera TVN24. W lutym 2024 roku stacja była cytowana przez dziennikarzy blisko 3,8 tys. razy. Drugie miejsce należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się niespełna 3,7 tys. razy. Podium zamyka Gazeta Wyborcza z liczbą prawie 3,6 tys. wzmianek. W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów debiutuje Kanał...

15 marca 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Materiał RMF FM na czołowej pozycji w lutym

Lutowe zestawienie publikacji medialnych o największym zasięgu otwiera materiał Krzysztofa Zasady z RMF FM „Mateusz Morawiecki na pisowskiej >>liście Pegasusa<<. Służby miały go inwigilować”. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.