Apple Polska kontra Samsung na Facebooku

26 listopada 2011, Paulina Pocheć

Wszystko zaczęło się od niezwykle popularnej reklamy Samsunga Galaxy (w ciągu dwóch dni w internecie obejrzało ją ok. 1,5 mln osób), w której pojawia się ironia na temat Apple. Niestety nie wszyscy odebrali tę reklamę jako śmieszną…

Jakiś czas temu na Facebooku pojawił się profil Apple Polska. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie dość kontrowersyjne wypowiedzi administratora tego profilu. Jego wczorajszy komentarz mocno krytykujący Samsunga wywołał lawinę wpisów internautów oraz niemały szum w internecie. Początkowo z profilu Apple Polska usunięte zostały wszystkie obraźliwe komentarze, pojawił się komunikat z przeprosinami informacją o konsekwencjach, które zostaną wyciągnięte wobec autora wpisu. W miarę rozwoju sytuacji, kiedy komentarz wywoływał coraz większe poruszenie w Internecie, cały profil został usunięty. Nadal jednak wielką zagadką jest to, kto jest autorem profilu Apple Polska, ponieważ żaden z oficjalnych oddziałów Apple w Polsce nie przyznaje się do kontrowersyjnego profilu. Niecodzienny komentarz nie umknął również specjalistom NewsPoint.

„Samsung z tą swoją serią Galaxy S… plastikowymi chińskimi zabaweczkami, które skrzypią za każdym razem gdy się je dotyka może co najwyżej robić podzespoły dla iPhone’a a i to mu nie wychodzi …. a nie z nim konkurować. A ten większy wyświetlacz nie jest zaletą tylko wadą!!! Ale cóż mu pozostało jak technologicznie nie są w stanie dorównać Apple to pozostają tylko potyczki marketingowe :). Wygląda jeszcze na to, że Samsung zazdrości tych kolejek bo na jego produkty nikt nie czeka 🙂 Pozdrawiamy wielbicieli serii Galaxy S….hit 🙂 Na szczęście to nasze produkty są najbardziej pożądane na świecie 🙂 Apple Polska”

Zebraliśmy informacje na temat profilu Apple Polska od momentu kiedy wybuchła afera, czyli z 24-25 listopada – łącznie 114 publikacji. Internauci bardzo szybko wychwycili dość kontrowersyjny komentarz: mimo, iż profil został usunięty, niektórzy zdążyli nawet zrobić pamiątkowe zdjęcie wpisu.

Liczba wpisów komentujących nietypową wypowiedź dominowała na serwisach social media – 85 publikacji w dniu, kiedy ukazał się komentarz. Informacja nie umknęła również dziennikarzom, jeszcze wczoraj pojawiło się 15 artykułów na ten temat.

Internauci bacznie śledzą losy profilu Apple Polska (pojawia się i znika na Facebooku), najczęściej dzielą się najświeższymi informacjami na ten temat w społecznościach (Facebook) oraz na mikroblogach (Twitter).

Najwięcej komentarzy odnotowaliśmy na samym zainteresowanym serwisie – Facebook – 41 komentarzy oraz na twitter.com – 34 komentarze.

Oto zestawienie przykładowych wypowiedzi internautów

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz NewsPoint. Uwzględniono wszystkie publikacje zawierające wzmiankę „Apple Polska” we wszystkich odmianach.

 



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.