[Raport] Jak obchodziliśmy Dzień Ojca

26 czerwca 2012, Paulina Pocheć

W sobotę, 23 czerwca, już po raz 47. obchodziliśmy ogólnopolski Dzień Ojca. Z tej okazji, analitycy Newspoint postanowili specjalnie dla Was prześledzić, jaką popularnością cieszy się to święto w internecie.

Jak wynika z przeprowadzonej przez nas analizy, najwięcej wpisów (aż 841) opublikowano w poniedziałek 17 czerwca. Większość z nich dotyczyła pomysłów na prezent dla taty – wybór, jak widać, nie należy tutaj do najłatwiejszych. Do najpopularniejszych upominków, sugerowanych przez internautów, należy zaliczyć krawat, drogi alkohol i perfumy. Drugi znaczący wzrost wpisów miał miejsce w samo święto, w tym roku przypadające w sobotę, kiedy to zarówno media internetowe, jak i internauci przypominali sobie o Dniu Ojca. Tatusiowie chwalili się otrzymanymi prezentami lub też sposobem, w jaki spędzali ten dzień wraz ze swoimi pociechami. Dzień po obchodach święta, w niedzielę 25 czerwca, liczba wpisów spadła ponad trzykrotnie. Były to głównie posty w social media pełne refleksji – rozmyślań na temat macierzyństwa i ojcostwa, a także opieki nad najbliższymi.

Dyskusje o Dniu Ojca gościły w większości na portalach (1038 publikacji) oraz forach (1114) takich, jak Gazeta.pl (264) czy Wizaz.pl (66), specjalizujących się głównie w tematach rodzicielstwa. Najmniej uwagi poświęcono temu zagadnieniu na blogach (było to jedynie 145 wpisów).

Najbardziej żarliwe dyskusje dotyczące Dnia Ojca toczyły się w serwisie Pudelek.pl (740 komentarzy) oraz na Facebooku (700). Najczęściej zamieszczano wpisy w postaci zapytań odnośnie sposobów na spędzenie tego święta, a także informacji o tym, co kupiono swojemu tacie na prezent, lub przeciwnie – co otrzymano od swojego dziecka w tym szczególnym dniu. Dużym zainteresowaniem cieszyło się także składanie tzw. wirtualnych życzeń, co jest typowe dla osób mieszkających poza Polską.

Ciekawostka

Jak podaje „Gazeta Białostocka” z 23.06.1965 roku, z inicjatywy „Expressu Ilustrowanego” w Łodzi, dzień 23 czerwca będzie obchodzony jako Święto Ojca. Redaktorzy gazety mieli nadzieję, iż data ta na trwale zapisze się w kalendarzu najważniejszych państwowych uroczystości.

Czy wiesz, że…?*

  • Rokrocznie ok. 400 tys. mężczyzn w Polsce zostaje ojcami po raz pierwszy, lub po raz kolejny.
  • Średni wiek ojca w momencie urodzenia dziecka wyniósł w 2011 r. 31 lat.W tym samym roku, blisko 24% ojców nie pozostawało w związku małżeńskim z matką dziecka.
  • Systematycznie spada liczba rozwodzących się małżeństw z dziećmi (w wieku poniżej 18 lat). W 2011 r. 58% rozwiedzionych małżeństw miało małoletnie dzieci.
  • Nieznacznie wzrasta liczba orzeczeń sądu, w których opieka nad dziećmi po rozwodzie jest przyznawana ojcom. W 2011 roku otrzymało ją 4,4% mężczyzn, co daje o 0,9% wyższy wynik niż dziesięć lat temu.

*Opracowano na podstawie materiałów Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie.

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono publikacje z 1 mln domen w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz z ponad 4 tys. portali monitorowanych przez Newspoint. Uwzględniono posty zawierające frazę „dzień ojca” we wszystkich odmianach. Analizowane teksty zostały opublikowane w sieci w dniach 17.06-24.06.2012 r.

Infografika

Do pobrania: Dzień Ojca 2012



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.