Jak usprawnić Twój Employer Branding

9 stycznia 2018, Robert Sadowski

Monitorowanie sytuacji na rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi monitoringu mediów to nowe możliwości dla pracodawcy. Dzięki temu można szybciej i skuteczniej zbudować silną markę pracodawcy oraz na bieżąco radzić sobie ze wszystkimi zmianami, które zachodzą wokół twojej firmy.

Internet dysponuje milionami źródeł, tysiącami forów, ogłoszeń o pracę, komentarzy itd. Z takim nawałem danych nie poradzi sobie nawet duży zespół HR. Z pomocą przychodzi monitoring mediów. Na rynku dostępne są narzędzia, które umożliwiają zebranie tych wszystkich informacji, bez potrzeby tracenia czasu na ręczne przeszukiwanie.

Notujemy coroczny wzrost zapytań odnośnie badań marki pracodawcy. Dane Google Trends z ostatnich 10 lat wskazują, że w 2017 roku liczba zapytań na hasło “pracodawca” cieszyła się niemal 2,5-krotnym wzrostem w porównaniu do roku 2008. Wykonana przez Newspoint analiza popularności frazy “marka pracodawcy”, wykazała ponad 1400% wzrost jej popularności na przestrzeni 8 lat: od średnio 5 artykułów miesięcznie w roku 2010 do aż 72 artykułów w 2017 roku. Świadomość firm co do wagi postrzegania organizacji na rynku pracy wzrasta.

Coraz większe znaczenie w firmach ma aktywność pokolenia millenialsów – to oni zaczynają tworzyć najliczniejsze grono pracowników. Są bardzo aktywni w social mediach. Dużo komentują. Liczy się dla nich tu i teraz. Trudno ich utrzymać w jednym miejscu pracy. Świat wirtualny postrzegają na równi z realnym. Skracają dystans w stosunku do osób zarządzających. Jest to nowe wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za employer branding i pozytywny wizerunek marki.

Employer branding jest bardzo ważny w dzisiejszych czasach. Kandydaci chcą poznać swojego przyszłego pracodawcę zanim podpiszą z nim umowę. Dzięki monitoringowi mediów firma sama może znaleźć kandydatów, zadbać o swój wizerunek, jako pracodawcy oraz natychmiast reagować na sytuacje kryzysowe. Zebrane dane pozwalają dowiedzieć się, jak jest postrzegana i co można zrobić, aby działania w zakresie employer brandingu były skuteczniejsze.

5 sposobów na usprawnienie employer brandingu za pomocą monitoringu mediów:

  • Dowiedz się, co o Tobie myślą
  • Ucz się od najlepszych
  • Pierwszy znajdź kandydatów
  • Zwalcz kryzys zanim się rozwinie
  • Analizuj i wyciągaj wnioski

Wraz z naszymi partnerami przygotowaliśmy raport, który przedstawia potencjał narzędzia, jakim jest monitoring
mediów w zakresie prowadzenia i analizy działań employer brandingowych na różnych płaszczyznach. Wykorzystanie monitoringu stwarza zupełnie nowe możliwości dla rekruterów i osób odpowiedzialnych za odbiór firmy wśród potencjalnych pracowników. Warto zwrócić uwagę na kompleksowość usługi monitoringu mediów w obszarze employer brandingu.

Więcej w naszym Raporcie: „5 najlepszych praktyk, które usprawnią twój Employer Branding”.

Załóż konto i monitoruj media



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

28 lutego 2022, Robert Sadowski

Darmowy monitoring mediów – pomoc dla Ukrainy

Newspoint, oferujący kompleksowy, międzynarodowy monitoring mediów, od dziś wprowadza darmową usługę dla wszystkich polskich i ukraińskich instytucji, organizacji samorządowych, jednostek pożytku publicznego, fundacji i stowarzyszeń oraz wszelkich grup wsparcia zaangażowanych w pomoc dla Ukrainy. Darmowy dostęp przyznawany będzie początkowo na okres 90 dni z możliwością przedłużenia.

15 lutego 2022, Robert Sadowski

Wyszukiwarka influencerów w Panelu Newspoint

Newspoint, specjalizujący się w monitoringu mediów, udostępnił nowy, rozwinięty moduł analityki influencerów. Jest to w pełni funkcjonalna wyszukiwarka liderów opinii oraz publikowanych przez nich postów i komentarzy. Aktualnie analityka obejmuje aktywności na czterech platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube.

1 lutego 2022, Adriana Baranowska

Podsumowanie nowości 2021 w Newspoint

Współczesne technologie zmieniają się z miesiąca na miesiąc, z roku na rok. Zespół Newspoint nieustannie pracuje nad rozszerzaniem oferty i wdrażaniem kolejnych funkcjonalności narzędzia do monitoringu mediów. Co nowego pojawiło się w Newspoint na przestrzeni całego 2021 roku? Zapraszamy do naszego podsumowania.

28 stycznia 2022, Robert Sadowski

M-commerce – dlaczego warto się nim zainteresować?

Większość z osób czytających ten tekst będzie przeglądać go na swoim małym centrum dowodzenia. Oczywiście mowa o smartfonie, który stanowi nieodzowną część naszego życia – przedłużenie naszego ciała, naszej woli, a także naszego biznesu! Coraz więcej danych przekonuje, że nie tyle warto optymalizować swój e-commerce pod kątem telefonów komórkowych, co jest to wręcz dogmatem nowych...

25 stycznia 2022, Robert Sadowski

Analiza semantyczna w Newspoint

Newspoint do swojej oferty wprowadza analizę semantyczną monitorowanych artykułów, wpisów, porad i opinii. Ponieważ semantyka zajmuje się opisem znaczenia fraz, zdań i długich tekstów, to dzięki jej zastosowaniu marketerzy lepiej poznają, co dokładnie użytkownicy sądzą o ich produktach oraz usługach. Analiza ręczna została rozszerzona o automatyczne metody klasy NLP, clusteringu, text miningu, sztucznej inteligencji i...