Jeśli nie masz newsa… sprawdź, co polityk pisze na Twitterze – raport NewsPoint Trendy

4 sierpnia 2011, Paulina Pocheć

Sezon ogórkowy w pełni, o czym świadczy eksploatowanie przez portale niektórych tematów wręcz do granic możliwości i podnoszenia burzy wokół wydarzeń niekoniecznie istotnych dla przeciętnego internauty. Jest to korzystne dla polityków, zwłaszcza ze względu na toczącą się wolno kampanię wyborczą.

Przykładem z ostatnich dni może być przypadek ministra spraw zagranicznych, Radosława Sikorskiego, który 30 lipca na swoim profilu na Twitterze umieścił wpis tej treści: „Warto wyciągnąć lekcje także z tej narodowej katastrofy” i podał link do strony powstanie.pl, prowadzonej przez przeciwników kultu powstania warszawskiego. Wiadomość ta na samym Twitterze doczekała się 29 udostępnień i 6 odpowiedzi, a profil ministra obserwuje ponad 8 tys. osób. W innych social media jednak sprawa nie odbiła się aż takim szerokim echem. Dane z systemu NewsPoint Social Media pokazują, że wpisy ministra na Twitterze w ciągu ostatnich dwóch dni doczekały się łącznie 16 wzmianek, chociaż miesięcznie w social media o polityku pojawia się łącznie (wraz ze wzmiankami o Twitterze) 500-600 postów.

W przeciwieństwie do social media temat podchwyciły głodne newsów portale. W takich warunkach każdy nowy i potencjalnie gorący temat – a takim niewątpliwie jest dyskusja o powstaniu warszawskim – jest na wagę złota. Radosław Sikorski to osoba dość popularną w mediach z racji pełnionej funkcji. Jednak w wakacje liczba artykułów ze wzmiankami na jego temat znacząco spadła – do mniej niż 2000 miesięcznie, podczas gdy w dwóch poprzednich miesiącach znacznie tę liczbę przekraczała. Od czerwca daje się natomiast zauważyć wzrost liczby wzmianek o Radosławie Sikorskim związanych z jego aktywnością na Twitterze: od 78 i 80 w czerwcu i lipcu po aż 88 tylko w dwóch pierwszych dniach sierpnia b.r.

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono artykuły i posty pochodzące z prawie 3700 portali internetowych monitorowanych przez NewsPoint oraz z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media. Powyższe stwierdzenia odnoszą się do tych danych (nie zaś do całości polskojęzycznego internetu). Artykuły oznaczone jako „wszystkie” to te, które zawierały frazę „radosław sikorski” lub „radek sikorski” we wszystkich odmianach, w artykułach oznaczonych jako „wpis na Twitterze”, przynajmniej raz występowała fraza „radosław sikorski” lub „radek sikorski” oraz słowo „twitter”.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.