Krytyczne godziny kampanii okiem NewsPoint

25 października 2007, Paulina Pocheć

NewsPoint podsumował ostatni tydzień kampanii wyborczej. Tym razem firma sprawdziła, jak godzina po godzinie kształtowała się ilość publikacji na temat pozytywnych i negatywnych bohaterów ostatnich dni kampanii.

We wtorek i środę w mediach zawrzało w związku z tematem prowokacji CBA wobec posłanki Beaty Sawickiej. Poniedziałkowa konferencja szefa CBA – Mariusza Kamińskiego – zaowocowała nielicznymi publikacjami (4) we wtorek rano. Prawdziwy wysyp informacji na ten temat pojawił się jednak po godzinie 12, po emocjonalnym wystąpieniu w mediach posłanki Sawickiej. We wtorek najwięcej publikacji na jej temat pojawiło się o godzinie 14.

Mariusz Kamiński wymieniany był w tym czasie nieco rzadziej, jednak wykres przedstawiający jego aktywność medialną jest silnie skorelowany z adekwatnym wykresem dotyczącym Beaty Sawickiej. Większa ilość artykułów nt. szefa CBA o godzinie 17 jest wynikiem przede wszystkim masowej krytyki akcji CBA przez opozycję oraz wyjaśnień premiera.

Politycy w Internecie
W piątek, czyli ostatnim dniu kampanii wyborczej, rano w mediach rządził Donald Tusk. Działo się tak głownie z powodu lawiny publikacji o przewadze PO w sondażach, poparciu Kazimierza Marcinkiewicza dla PO i spekulacji na temat przyszłego premiera i koalicji. O 21.30 naglę zwiększyła się ilość informacji na temat Jarosława Kaczyńskiego, związanych z jego przedwyborczym orędziem.

Politycy w Internecie

Waldemar Pawlak w ostatnich godzinach kampanii nie był zbyt aktywny medialnie – bezpośrednim efektem jego porannej konferencji prasowej były 3 publikacje, które pojawiły się około godziny 11.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.