Legia najbardziej medialna w marcu. Na podium awansuje Jagiellonia

11 kwietnia 2024, Robert Sadowski

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi drużynami była znacznie mniejsza niż w lutym. Na drugiej pozycji utrzymał się Śląsk Wrocław, a podium zestawienia zamyka Jagiellonia Białystok, która dzięki świetnym wynikom sportowym awansowała o dwa miejsca w rankingu medialności – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze równych sobie nie miała Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski. Udane baraże do Euro 2024 spowodowały wzrost popularności wielu reprezentantów Polski.

Legia Warszawa w marcu odnotowała najwięcej publikacji zarówno w prasie, jak i internecie – łącznie wzmiankowano ją ponad 3,4 tys. razy. Najbardziej medialnym spotkaniem w marcu był mecz z Widzewem Łódź. Wśród mediów internetowych o Legii najczęściej pisano w serwisach gol24.pl, przegladsportowy.onet.pl oraz transfery.info. W prasie klub z Warszawy najczęściej był obecny w Przeglądzie Sportowym, Sporcie oraz Dzienniku Łódzkim.

Drugie miejsce w rankingu medialności utrzymał Śląsk Wrocław. Dla „Wojskowych” najważniejszym meczem w marcu, a być może także w całym sezonie, było przegrane spotkanie z Jagiellonią Białystok, z którą rywalizuje o mistrzostwo Polski. Po raz kolejny Śląsk był najpopularniejszy w prasie, ale tym razem nie na pierwszych stronach gazet (tu wygrała Pogoń Szczecin). Wśród mediów drukowanych o klubie ze stolicy Dolnego Śląska najczęściej informowały Sport, Przegląd Sportowy oraz Słowo Sportowe.

Trzeci stopień podium zajęła Jagiellonia Białystok. W przypadku „Jagi” doskonałe wyniki sportowe idą w parze ze wzrostem popularności w mediach. Klub z Białegostoku po trzech wygranych i porażce w marcu przewodzi bowiem ligowej tabeli, mając duże szanse na pierwsze w historii mistrzostwo Polski. Drużyna prowadzona przez Adriana Siemieńca zdobywa uznanie ze względu na efektowny styl gry, po zwycięstwie 6:0 z ŁKS, będąc nawet nazywaną w mediach „polskim Bayerem Leverkusen”.

Czołową dziesiątkę rankingu medialności uzupełniły: Lech Poznań, Widzew Łódź, Pogoń Szczecin, Ruch Chorzów, Raków Częstochowa, Górnik Zabrze i Korona Kielce.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w marcu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

 
W Fortuna I Lidze bez większych zmian. W marcu ponownie najpopularniejsza w mediach była Wisła Kraków, której wynik pozwoliłby na zajęcie 11. miejsca w rankingu medialności klubów PKO BP Ekstraklasy. „Biała Gwiazda” odnotowała najwięcej wzmianek zarówno w internecie, prasie, jak i na pierwszych stronach gazet. Za jej plecami znalazły się walczące o bezpośredni awans do wyższej klasy rozgrywkowej Lechia Gdańsk i Arka Gdynia.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze Resovia, Motor Lublin, Stal Rzeszów, Miedź Legnica, Górnik Łęczna, Polonia Warszawa i Wisła Płock. W przypadku Motoru Lublin wiele publikacji dotyczyło rezygnacji Gonçalo Feio ze stanowiska trenera, który przy okazji tej decyzji przez moment był łączony z Lechem Poznań, a ostatecznie 10 kwietnia został trenerem Legii Warszawa.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w marcu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)


Marzec był miesiącem, w którym odbywały się mecze barażowe reprezentacji o awans na Euro 2024. Nic więc dziwnego, że w rankingu medialności polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach najlepsi byli kadrowicze, którzy pozytywnie przyczynili się do końcowego sukcesu reprezentacji. Równych sobie jak zwykle nie miał Robert Lewandowski, ale znaczącą liczbę publikacji odnotowali także kolejno: Wojciech Szczęsny (awans o dwa miejsca), Piotr Zieliński, Przemysław Frankowski (awans aż o dziewięć pozycji w zestawieniu) i Nicola Zalewski (awans o pięć pozycji). W pierwszej dziesiątce znalazł się także Jakub Moder, który nie odegrał znaczącej roli w barażach, ale wrócił do regularnej gry w barwach Brighton & Hove Albion w Premier League.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w marcu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

 
————————————————————
„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.
 
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa: Instytut Monitorowania Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę Instytut Monitorowania Mediów lub logotyp) przy każdym wykresie.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.