O blogach i blogerach

2 października 2007, Paulina Pocheć

Nasze kolejne badanie dotyczy najbardziej znanych blogów poruszających tematykę mediów online oraz ich autorów. Od początku roku w mediach internetowych najczęściej pisano o Dominiku Kaznowskim (Kaznowski.blox.pl), Tomaszu Karwatce (webusability.pl) oraz o Arturze Kurasińskim (blog.kurasinski.com).

Blogerem najczęściej obecnym w mediach internetowych w tym czasie był Dominik Kaznowski – pisano o nim 144 razy, Informacje o Tomaszu Karwatce i jego blogu Webusability.pl pojawiły się w tym czasie 125 razy. Jak się okazało aktywność medialna Dominika Kaznowskiego była wyższa zdecydowanie od pozostałych blogerów.

Pierwszą dziesiątkę najczęściej wymienianych w mediach online blogerów zamykają Aneta Mitko i Maciej Gałecki, specjalizujący się w tematyce marketingu w wyszukiwarkach.

Artykuły dotyczące Dominika Kaznowskiego i jego bloga kaznowski.blox.pl najczęściej publikowały Gazeta.pl oraz InternetStandard.pl.

Za pomocą modułu analitycznego NewsPoint zbadano również tematy często poruszane przez autora. Kaznowski w swoim blogu pisze najczęściej o największych graczach na światowym rynku internetowym. Codziennie zamieszcza tam co najmniej 2 nowe wpisy, a co czwarty z nich dotyczy wyszukiwarki Google.

Informacje o Tomaszu Karwatce i jego blogu webusability.pl pojawiają się głównie w serwisach marketingowych: Marketing Przy Kawie, Marketing w Praktyce i Mediafm.net.

Z kolei Artur Kurasiński najczęściej wymieniany jest w Internet Standard, Gazeta.pl oraz przez innego blogera – Macieja Budzicha (blog.mediafun.pl), który z kolei znalazł się na 4. miejscu rankingu NewsPoint.

Metodologia badania

Obecność poszczególnych podmiotów badania w mediach internetowych NewsPoint mierzy poprzez:

  • wyszukiwanie fraz oraz ich dopuszczalnych odmian gramatycznych w publikacjach, np. dla zbadania obecności aktora Cezarego Pazury zakwalifikowane frazy mogą mieć postać np.: „Cezarego Pazury”, „Cezarym Pazurą”, a także „Czarka Pazury”, „Czarkiem Pazurą”,
  • wyszukiwanie marek należących do badanej instytucji, np. dla EFG Eurobank Ergasias S.A. Spółka Akcyjna zakwalifikowane będą obecności: „polbank”, „polbanku” itp.,
  • wyszukiwanie słów związanych ściśle z wydarzeniem medialnym, np. „taśmy Gudzowatego”, „lustracja dziennikarzy”, przy jednoczesnym dbaniu o odpowiedni kontekst oraz temat przekazów informacyjnych, tzn. wydarzenie: „zmiany w konstytucji” odnosi się do postulatów zmian konstytucji w kontekście ochrony życia poczętego oraz wszelkich reakcji na te postulaty.

Dodatkowe informacje nt. wyników raportu:

  • liczby przedstawione w zestawieniach i na wykresach odnoszą się do ilości poszczególnych artykułów nie zaś do ilości wystąpień odpowiednich wyrażeń,
  • raport uwzględnia tylko i wyłącznie datę publikacji artykułów, tzn. że artykuły zamieszczone w serwisach WWW poza okresem badania nie zostały uwzględnione w raporcie,
  • raport nie uwzględnia identycznych artykułów obecnych na wielu witrynach, tzn., że obecność na wielu witrynach tego samego artykułu zostanie uznana za pojedyncze zdarzenie.


Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.