Orzeł wraca do biało-czerwonych – raport NewsPoint

24 listopada 2011, Paulina Pocheć

Wielkie rozczarowanie ogarnęło świat fanów piłki nożnej 8 listopada, kiedy piłkarze reprezentacji Polski zaprezentowali swoje nowe stroje…na których zamiast godła naszego narodu pojawiło się logo PZPN.

Tego samego dnia ruszyła ogromna lawina krytyki wszystkich, którym piłka nożna choć trochę nie jest obojętna. W mediach zawrzało, pojawiały się wypowiedzi sportowców innych dyscyplin, polityków, ale przede wszystkim głos zabrali Ci najwierniejsi – kibice.

Wczoraj 23 listopada 2011 po dwóch tygodniach napięcia i walki mogą oni odetchnąć z ulgą, PZPN oświadczył, że ukochany przez wszystkich Polaków orzełek wraca na koszulki naszej reprezentacji.

NewsPoint podsumował całe zdarzenie, które niemałym echem odbiło się również w internecie.

Łącznie przeanalizowaliśmy 12606 publikacji z okresu 23 październik 2011 – 23 listopad 2011 zawierających frazę „PZPN”.

Na wykresie wyraźnie widać, iż internauci nie pozostają obojętni wobec decyzji PZPN. Nowe stroje reprezentacji polski wywołały ponad 16-krotny wzrost publikacji zawierających frazę „PZPN”.

Na poniższym wykresie widać stosunek liczby publikacji w social media – natychmiastowe komentarze i opinie internatów – do liczby artykułów na portalach, jakie pojawiły się na ten temat.

Fora były najczęściej używanym przez internautów typem serwisu. Dominowało tu forum.gazeta.pl, ale internauci komentowali również na wielu innych forach ogólnotematycznych, bądź sportowych. Pojawiło się także wiele artykułów na ten temat na portalach internetowych.

Najwięcej opinii skumulowanych na jednym serwisie znalazło się na twitter.com – 1523 publikacje, na Facebooku – 1264 publikacje oraz na forum.gazeta.pl – 1229 publikacji.

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz NewsPoint. Uwzględniono wszystkie publikacje zawierające wzmiankę „PZPN” we wszystkich odmianach.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.