Pocztówka z ogrodu

17 czerwca 2019, Robert Sadowski

Newspoint przeanalizował, które drzewa i krzewy cieszyły się największą popularnością wśród internautów na przestrzeni całego roku. Przebadane zostały wszystkie gatunki roślin uprawianych w Polsce. Na podstawie sumy reakcji: lajków, udostępnień i komentarzy przygotowano ranking popularności. TOP 10 każdej kategorii wzbogacono o zdjęcie, opis i wykres częstości pojawiających się w internecie wzmianek.

Projekt otrzymał nazwę „Pocztówka z ogrodu” i łączy świat offline i tradycyjne pocztówki wysyłane z wakacji ze światem online z e-kartką i analizą danych pochodzących z monitoringu internetu. Wszystkie zdjęcia i opisy roślin pochodzą z serwisu Drzewa Polski.

Ciekawym jest fakt, jak wykresy wzmianek pokrywają się z okresowym zainteresowaniem danym gatunkiem. Kasztanowce kwitną na matury – mamy pik w maju. Magnolie kwitną głównie w kwietniu, a lilaki w maju – mamy maksima w tych miesiącach. Choinki szukamy w grudniu – szczyt zainteresowania świerkami i jodłami przypada na grudzień. Analogii jest cała masa.

Wszystkie nazwy drzew i krzewów badano w kontekście natury, roślin, zieleni, ogrodów, kwiatów, działek, parków, etc… Wyeliminowane zostały wpisy nie mające nic wspólnego z tą tematyką.

Jakie rośliny najbardziej lubimy i podziwiamy? Każdy ma zapewne swojego faworyta. Jak wyszło z analiz Newspoint? Zapraszamy do naszej “Pocztówki z ogrodu”!



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

21 stycznia 2022, Adriana Baranowska

TikTok dla biznesu – 12 powodów dla których warto tam być

TikTok to aplikacja, która jest z nami od 2016 roku. Początkowo rozwijana była tylko na rynku chińskim, rok później zaczęła zyskiwać popularność na całym świecie. Co ciekawe – apka została dostosowana do Androida, iOS’a, a także Windowsa. Nadal stanowi najczęściej pobieraną i używaną aplikację. Jego popularność to ogromny potencjał marketingowy i reklamowy. To możliwość wykorzystania...

4 stycznia 2022, Robert Sadowski

Alerty SMS – monitoring Newspoint wzbogacony o nową funkcjonalność

Kompleksowy monitoring mediów Newspoint wdrożył kolejną funkcjonalność – użytkownicy mogą już otrzymywać powiadomienia, o pojawianiu się najważniejszych dla nich publikacji, SMS-em na swojego smartfona.

3 stycznia 2022, Mateusz Pałka

Jak osiągnąć sukces w nowej erze marketingu i przyspieszonej digitalizacji w 2022? Część 2.

Kontynuujemy dziś porady dla marterów na 2022 rok. Influencer marketing jest obecnie dominującą strategią sprzedażową, ponieważ rozwój mediów społecznościowych trwa na dobre na całym świecie, podobnie jak płynące z nich przychody.

31 grudnia 2021, Mateusz Pałka

Jak osiągnąć sukces w nowej erze marketingu i przyspieszonej digitalizacji w 2022? Część 1.

Ludzie codziennie korzystają z internetu i z chęcią odwiedzają każde zakamarki wirtualnej sieci. Dzięki stale rozwijającej się cyfryzacji, marki mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców w coraz krótszym czasie. Postęp technologiczny powoduje to, że konsumenci częściej sięgają po tablety i smartfony, niż po prasę tradycyjną. Użytkownicy w sieci poszukują szybkiego działania, kompleksowych wyników i prawdziwego,...

28 grudnia 2021, Robert Sadowski

28 Akcja Sprzątanie świata – Polska

W tym toku – podobnie jak i rok temu – Newspoint wspierał Akcję Sprzątania świata – Polska. Udostępniliśmy bezpłatnie narzędzie do monitoringu mediów i wspomogliśmy Fundację Nasza Ziemia. Dzięki temu możliwe było monitorowanie skuteczności nadawanych komunikatów i śledzenie edukacyjnego waloru informacji publikowanych przez media do opinii publicznej.