[RAPORT] „Zwalniamy Jarosława Kuźniara z TVN24”

23 lutego 2012, Paulina Pocheć

Potęga Internetu i internautów jest ogromna, ale niestety często niedoceniana przez wiele osób publicznych. W dobie serwisów społecznościowych internauci jednoczą się w zorganizowanych akcjach w piorunująco zaskakującym tempie.

Możliwości tak szybkiego rozprzestrzeniania się informacji i zjednoczenia internautów najwyraźniej nie docenił Jarosław Kuźniar – polski dziennikarz i prezenter telewizyjny, obecnie związany ze stacją TVN i TVN24. W miniony wtorek, 21 lutego 2012 w porannym programie TVN24 dziennikarz przeczytał krytycznego maila jednego z internautów oburzonego poziomem dziennikarzy wymienionej stacji telewizyjnej, sugerując, że zarówno Jarosław Kuźniar jak i dwaj inni wymienieni dziennikarze powinni pożegnać się ze stacją TVN. Mail brzmiał następująco:

Czy wy Morozowski, Kuźniar, Rymanowski wiecie o tym, że jesteście tak prymitywni, że powinniście prowadzić jakieś wiejskie imprezy, a nie w telewizji się przedstawiać i to jest odczucie tysięcy widzów.” Dziennikarz z uśmiechem odparł, że jeśli „tysiąc widzów tak napisze, odejdę”. Zaraz po wyemitowaniu tego fragmentu w Internecie ruszyła lawina postów i komentarzy, na Wykopie umieszczono filmik z deklaracją dziennikarza, a na Facebooku powstało specjalne wydarzenie pod nazwą „Zwalniamy Jarosława Kuźniara z TVN24”, gdzie internauci mogą umieszczać swoje apele o zwolnieniu dziennikarza. W ciągu dwóch dni zadeklarowało się ponad 3 tysiące internautów biorących udział w wydarzeniu – to znacznie więcej niż zasugerował sam dziennikarz.

Specjaliści NewsPoint postanowili przyjrzeć się działaniom zwolenników i przeciwników dziennikarza w Internecie. Jeszcze w dniu deklaracji dziennikarza w systemach NewsPoint oraz NewsPoint Social Media odnotowaliśmy łącznie 481 publikacji, głównie popierających deklarację dziennikarza o odejściu. Kolejnego dnia pojawiły się 134 publikacje.

Najwięcej komentarzy w ciągu dwóch dni, kiedy to przeprowadzono badanie pojawiło się na mikroblogach. Internauci komentowali wyzwanie Jarosława Kuźniara oraz udostępniali wzajemnie filmiki z deklaracją.

Najwięcej komentarzy zawierających słowo „Kuźniar” we wszystkich odmianach pojawiło się na mikroblogu twitter.com (357). 106 razy komentowano sprawę na Facebooku, a 52 razy na serwisie Wykop.pl, głównie udostępniając sobie filmik z deklaracją dziennikarza.

Metodologia
Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono  posty z 1 mln domen w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz z ponad 4 tys. portali monitorowanych przez NewsPoint. W pierwszym przypadku uwzględniono posty zawierające frazę „Kuźniar” we wszystkich odmianach, w drugim – artykuły zawierające słowo „Jarosław Kuźniar” we wszystkich odmianach. Analizowane teksty zostały opublikowane w sieci w dniach 21-22.02.2012r.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



31 sierpnia 2022, Monika Grabowska

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców. 

1 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Światowy Raport ICCO na temat PR 2021-2022

Międzynarodowa Organizacja Konsultacyjna ds. Komunikacji (ICCO) jest globalnym głosem w branży public relations oraz branży komunikacyjnej. Posiada sieć 41. stowarzyszeń, reprezentujących agencje PR i agencje komunikacyjne w 70 krajach. Poprzez doskonalenie i dostosowywanie standardów członkowie ICCO kształtują przyszłość komunikacji oraz rozwiązują zbiorowe problemy. W związku z tym, co roku powstaje raport, który ma na celu...

16 czerwca 2021, Robert Sadowski

Raport Newspoint: Szczepionki przeciw COVID

W dobie pandemii szczepienia przeciwko COVID-19 szybko stały się jednym z najpopularniejszych tematów w polskich mediach. Newspoint prezentuje analizę dotyczącą publikacji na temat sześciu szczepionek, które ukazały się w internecie od marca 2020 roku do kwietnia 2021 roku. Z badania wyłania się medialny obraz rosnącej fali zainteresowania szczepieniami przeciw COVID-19, której szczyt prawdopodobnie znajduje się już za nami.

13 listopada 2020, Robert Sadowski

Światowy raport ICCO na temat PR 2020-2021

Międzynarodowa Organizacja Konsultacyjna ds. Komunikacji (ICCO) to globalny głos w zakresie public relations i branży komunikacyjnej. Dzięki sieci 41 stowarzyszeń reprezentujących PR i agencje komunikacyjne w 70 krajach na świecie, członkowie ICCO starają się kształtować przyszłość komunikacji poprzez ulepszanie standardów i wspólne rozwiązywanie problemów.  W związku z tym, co roku powstaje Raport, który ma na...

16 października 2020, Robert Sadowski

Iga Świątek wygrywa nie tylko na korcie – zyskuje 85 tys. publikacji i 6,5 mln PLN AVE

Rok 2020 jest bardzo trudny dla świata sportu. Do zmagań z własnymi rekordami, czasem, przeciwnikami, słabościami, doszedł jeszcze koronawirus i światowa epidemia. Ta ciągła niepewność, czy zawody się odbędą, czy będzie gdzie trenować i czy organizm jest na tyle odporny, by temu wszystkiemu podołać? Nurtujące pytania, czy oby nie jestem zarażony, co wykażą testy, czy...