[RAPORT] „Zwalniamy Jarosława Kuźniara z TVN24”

23 lutego 2012, Paulina Pocheć

Potęga Internetu i internautów jest ogromna, ale niestety często niedoceniana przez wiele osób publicznych. W dobie serwisów społecznościowych internauci jednoczą się w zorganizowanych akcjach w piorunująco zaskakującym tempie.

Możliwości tak szybkiego rozprzestrzeniania się informacji i zjednoczenia internautów najwyraźniej nie docenił Jarosław Kuźniar – polski dziennikarz i prezenter telewizyjny, obecnie związany ze stacją TVN i TVN24. W miniony wtorek, 21 lutego 2012 w porannym programie TVN24 dziennikarz przeczytał krytycznego maila jednego z internautów oburzonego poziomem dziennikarzy wymienionej stacji telewizyjnej, sugerując, że zarówno Jarosław Kuźniar jak i dwaj inni wymienieni dziennikarze powinni pożegnać się ze stacją TVN. Mail brzmiał następująco:

Czy wy Morozowski, Kuźniar, Rymanowski wiecie o tym, że jesteście tak prymitywni, że powinniście prowadzić jakieś wiejskie imprezy, a nie w telewizji się przedstawiać i to jest odczucie tysięcy widzów.” Dziennikarz z uśmiechem odparł, że jeśli „tysiąc widzów tak napisze, odejdę”. Zaraz po wyemitowaniu tego fragmentu w Internecie ruszyła lawina postów i komentarzy, na Wykopie umieszczono filmik z deklaracją dziennikarza, a na Facebooku powstało specjalne wydarzenie pod nazwą „Zwalniamy Jarosława Kuźniara z TVN24”, gdzie internauci mogą umieszczać swoje apele o zwolnieniu dziennikarza. W ciągu dwóch dni zadeklarowało się ponad 3 tysiące internautów biorących udział w wydarzeniu – to znacznie więcej niż zasugerował sam dziennikarz.

Specjaliści NewsPoint postanowili przyjrzeć się działaniom zwolenników i przeciwników dziennikarza w Internecie. Jeszcze w dniu deklaracji dziennikarza w systemach NewsPoint oraz NewsPoint Social Media odnotowaliśmy łącznie 481 publikacji, głównie popierających deklarację dziennikarza o odejściu. Kolejnego dnia pojawiły się 134 publikacje.

Najwięcej komentarzy w ciągu dwóch dni, kiedy to przeprowadzono badanie pojawiło się na mikroblogach. Internauci komentowali wyzwanie Jarosława Kuźniara oraz udostępniali wzajemnie filmiki z deklaracją.

Najwięcej komentarzy zawierających słowo „Kuźniar” we wszystkich odmianach pojawiło się na mikroblogu twitter.com (357). 106 razy komentowano sprawę na Facebooku, a 52 razy na serwisie Wykop.pl, głównie udostępniając sobie filmik z deklaracją dziennikarza.

Metodologia
Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono  posty z 1 mln domen w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz z ponad 4 tys. portali monitorowanych przez NewsPoint. W pierwszym przypadku uwzględniono posty zawierające frazę „Kuźniar” we wszystkich odmianach, w drugim – artykuły zawierające słowo „Jarosław Kuźniar” we wszystkich odmianach. Analizowane teksty zostały opublikowane w sieci w dniach 21-22.02.2012r.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.