[RAPORT] „Drzwi wyrywa z korzeniami” TVN Turbo

20 marca 2012, Paulina Pocheć

„Zakup kontrolowany”, program motoryzacyjny TVN Turbo , prowadzony przez dziennikarza Adama Kornackiego cieszy się sporą popularnością. Kilka dni temu podczas kręcenia dwusetnego odcinka programu miała miejsce nietypowa sytuacja. Dziennikarz i gość programu – aktorka Małgorzata Socha, jadący samochodem Maserati, postanowili się zamienić miejscami. Zatrzymali się na przystanku autobusowym. Już po zamianie, gdy Adam Kornacki przymierzał się do zamknięcia drzwi po stronie kierowcy, zawadził o nie ruszający autobus. Sytuacja skończyła się uznaniem winnego kolizji… kierowcę autobusu, co wywołało oburzenie w sieci. Według internautów winnym zajścia całej sytuacji był dziennikarz. Specjaliści Newspoint przyjrzeli się bliżej całej sytuacji.

Od początku lutego b.r. liczba publikacji w internecie dotyczących pojazdu marki Maserati nie przekraczała max 66 dziennie, do dnia, kiedy w sieci pojawił się filmik przedstawiający całe zajście. Jeszcze tego samego dnia – 14 marca 2012 liczba publikacji z 11 dnia poprzedniego wzrosła do 1167. Łącznie, od początku lutego 2012 roku do 19 marca 2012 odnotowaliśmy 4010 publikacji zawierających słowo „Maserati”, z czego ponad połowa publikacji pochodzi z dwóch pierwszych dni, kiedy w sieci pojawił się film.

Najpopularniejszym kanałem do przekazywania sobie filmiku z dwusetnego kręconego odcinka „Zakupu kontrolowanego” był Facebook. Ponad 1000 publikacji w ciągu dwóch pierwszych dni ukazało się właśnie w tym serwisie.

Najwięcej publikacji filmiku kontrowersyjnego odcinka oraz komentarzy oburzonych internautów ukazało się w społecznościach – 2836 publikacji. Drugim popularnym typem serwisu były fora (głównie o tematyce motoryzacyjnej) – 620 publikacji.

Poniższy wykres przedstawia 10 serwisów, na których ukazało się najwięcej publikacji zawierających nazwę marki Maserati. Ze znaczną przewagą publikacji dominuje facebook.com – 2836 publikacji, zbliżona liczba publikacji pojawiła się na forum motoryzacyjnym motosos.pl – 132 publikacje, oraz na mikroblogu twitter.com – 128 publikacji.

Zdecydowana większość internautów po obejrzeniu filmiku ewidentną winę widziała po stronie dziennikarza, który zatrzymał się w niedozwolonym miejscu (przystanek autobusowy), a do tego zbyt szeroko otworzył drzwi. Najpopularniejszym komentarzem oddającym sedno sprawy był krótki tekst „Alle urwał!”. Internauci przytaczali również inne przykłady bardzo podobnych kolizji, gdzie policjanci za winnych uznawali osoby zbyt szeroko otwierające drzwi w pojeździe bez uprzedniego rozeznania, czy nie zagraża to niebezpieczeństwu. Cytowano również paragrafy z kodeksu ruchu drogowego wskazujące winę dziennikarza.

Metodologia
Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono  posty z 1 mln domen w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz z ponad 4 tys. portali monitorowanych przez NewsPoint. Uwzględniono posty zawierające frazę „Maserati” we wszystkich odmianach. Analizowane teksty zostały opublikowane w sieci w dniach 01.02-19.03.2012 r.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.