[RAPORT] „Drzwi wyrywa z korzeniami” TVN Turbo

20 marca 2012, Paulina Pocheć

„Zakup kontrolowany”, program motoryzacyjny TVN Turbo , prowadzony przez dziennikarza Adama Kornackiego cieszy się sporą popularnością. Kilka dni temu podczas kręcenia dwusetnego odcinka programu miała miejsce nietypowa sytuacja. Dziennikarz i gość programu – aktorka Małgorzata Socha, jadący samochodem Maserati, postanowili się zamienić miejscami. Zatrzymali się na przystanku autobusowym. Już po zamianie, gdy Adam Kornacki przymierzał się do zamknięcia drzwi po stronie kierowcy, zawadził o nie ruszający autobus. Sytuacja skończyła się uznaniem winnego kolizji… kierowcę autobusu, co wywołało oburzenie w sieci. Według internautów winnym zajścia całej sytuacji był dziennikarz. Specjaliści Newspoint przyjrzeli się bliżej całej sytuacji.

Od początku lutego b.r. liczba publikacji w internecie dotyczących pojazdu marki Maserati nie przekraczała max 66 dziennie, do dnia, kiedy w sieci pojawił się filmik przedstawiający całe zajście. Jeszcze tego samego dnia – 14 marca 2012 liczba publikacji z 11 dnia poprzedniego wzrosła do 1167. Łącznie, od początku lutego 2012 roku do 19 marca 2012 odnotowaliśmy 4010 publikacji zawierających słowo „Maserati”, z czego ponad połowa publikacji pochodzi z dwóch pierwszych dni, kiedy w sieci pojawił się film.

Najpopularniejszym kanałem do przekazywania sobie filmiku z dwusetnego kręconego odcinka „Zakupu kontrolowanego” był Facebook. Ponad 1000 publikacji w ciągu dwóch pierwszych dni ukazało się właśnie w tym serwisie.

Najwięcej publikacji filmiku kontrowersyjnego odcinka oraz komentarzy oburzonych internautów ukazało się w społecznościach – 2836 publikacji. Drugim popularnym typem serwisu były fora (głównie o tematyce motoryzacyjnej) – 620 publikacji.

Poniższy wykres przedstawia 10 serwisów, na których ukazało się najwięcej publikacji zawierających nazwę marki Maserati. Ze znaczną przewagą publikacji dominuje facebook.com – 2836 publikacji, zbliżona liczba publikacji pojawiła się na forum motoryzacyjnym motosos.pl – 132 publikacje, oraz na mikroblogu twitter.com – 128 publikacji.

Zdecydowana większość internautów po obejrzeniu filmiku ewidentną winę widziała po stronie dziennikarza, który zatrzymał się w niedozwolonym miejscu (przystanek autobusowy), a do tego zbyt szeroko otworzył drzwi. Najpopularniejszym komentarzem oddającym sedno sprawy był krótki tekst „Alle urwał!”. Internauci przytaczali również inne przykłady bardzo podobnych kolizji, gdzie policjanci za winnych uznawali osoby zbyt szeroko otwierające drzwi w pojeździe bez uprzedniego rozeznania, czy nie zagraża to niebezpieczeństwu. Cytowano również paragrafy z kodeksu ruchu drogowego wskazujące winę dziennikarza.

Metodologia
Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono  posty z 1 mln domen w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz z ponad 4 tys. portali monitorowanych przez NewsPoint. Uwzględniono posty zawierające frazę „Maserati” we wszystkich odmianach. Analizowane teksty zostały opublikowane w sieci w dniach 01.02-19.03.2012 r.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



31 sierpnia 2022, Monika Grabowska

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców. 

1 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Światowy Raport ICCO na temat PR 2021-2022

Międzynarodowa Organizacja Konsultacyjna ds. Komunikacji (ICCO) jest globalnym głosem w branży public relations oraz branży komunikacyjnej. Posiada sieć 41. stowarzyszeń, reprezentujących agencje PR i agencje komunikacyjne w 70 krajach. Poprzez doskonalenie i dostosowywanie standardów członkowie ICCO kształtują przyszłość komunikacji oraz rozwiązują zbiorowe problemy. W związku z tym, co roku powstaje raport, który ma na celu...

16 czerwca 2021, Robert Sadowski

Raport Newspoint: Szczepionki przeciw COVID

W dobie pandemii szczepienia przeciwko COVID-19 szybko stały się jednym z najpopularniejszych tematów w polskich mediach. Newspoint prezentuje analizę dotyczącą publikacji na temat sześciu szczepionek, które ukazały się w internecie od marca 2020 roku do kwietnia 2021 roku. Z badania wyłania się medialny obraz rosnącej fali zainteresowania szczepieniami przeciw COVID-19, której szczyt prawdopodobnie znajduje się już za nami.

13 listopada 2020, Robert Sadowski

Światowy raport ICCO na temat PR 2020-2021

Międzynarodowa Organizacja Konsultacyjna ds. Komunikacji (ICCO) to globalny głos w zakresie public relations i branży komunikacyjnej. Dzięki sieci 41 stowarzyszeń reprezentujących PR i agencje komunikacyjne w 70 krajach na świecie, członkowie ICCO starają się kształtować przyszłość komunikacji poprzez ulepszanie standardów i wspólne rozwiązywanie problemów.  W związku z tym, co roku powstaje Raport, który ma na...

16 października 2020, Robert Sadowski

Iga Świątek wygrywa nie tylko na korcie – zyskuje 85 tys. publikacji i 6,5 mln PLN AVE

Rok 2020 jest bardzo trudny dla świata sportu. Do zmagań z własnymi rekordami, czasem, przeciwnikami, słabościami, doszedł jeszcze koronawirus i światowa epidemia. Ta ciągła niepewność, czy zawody się odbędą, czy będzie gdzie trenować i czy organizm jest na tyle odporny, by temu wszystkiemu podołać? Nurtujące pytania, czy oby nie jestem zarażony, co wykażą testy, czy...