[RAPORT] „Drzwi wyrywa z korzeniami” TVN Turbo

20 marca 2012, Paulina Pocheć

„Zakup kontrolowany”, program motoryzacyjny TVN Turbo , prowadzony przez dziennikarza Adama Kornackiego cieszy się sporą popularnością. Kilka dni temu podczas kręcenia dwusetnego odcinka programu miała miejsce nietypowa sytuacja. Dziennikarz i gość programu – aktorka Małgorzata Socha, jadący samochodem Maserati, postanowili się zamienić miejscami. Zatrzymali się na przystanku autobusowym. Już po zamianie, gdy Adam Kornacki przymierzał się do zamknięcia drzwi po stronie kierowcy, zawadził o nie ruszający autobus. Sytuacja skończyła się uznaniem winnego kolizji… kierowcę autobusu, co wywołało oburzenie w sieci. Według internautów winnym zajścia całej sytuacji był dziennikarz. Specjaliści Newspoint przyjrzeli się bliżej całej sytuacji.

Od początku lutego b.r. liczba publikacji w internecie dotyczących pojazdu marki Maserati nie przekraczała max 66 dziennie, do dnia, kiedy w sieci pojawił się filmik przedstawiający całe zajście. Jeszcze tego samego dnia – 14 marca 2012 liczba publikacji z 11 dnia poprzedniego wzrosła do 1167. Łącznie, od początku lutego 2012 roku do 19 marca 2012 odnotowaliśmy 4010 publikacji zawierających słowo „Maserati”, z czego ponad połowa publikacji pochodzi z dwóch pierwszych dni, kiedy w sieci pojawił się film.

Najpopularniejszym kanałem do przekazywania sobie filmiku z dwusetnego kręconego odcinka „Zakupu kontrolowanego” był Facebook. Ponad 1000 publikacji w ciągu dwóch pierwszych dni ukazało się właśnie w tym serwisie.

Najwięcej publikacji filmiku kontrowersyjnego odcinka oraz komentarzy oburzonych internautów ukazało się w społecznościach – 2836 publikacji. Drugim popularnym typem serwisu były fora (głównie o tematyce motoryzacyjnej) – 620 publikacji.

Poniższy wykres przedstawia 10 serwisów, na których ukazało się najwięcej publikacji zawierających nazwę marki Maserati. Ze znaczną przewagą publikacji dominuje facebook.com – 2836 publikacji, zbliżona liczba publikacji pojawiła się na forum motoryzacyjnym motosos.pl – 132 publikacje, oraz na mikroblogu twitter.com – 128 publikacji.

Zdecydowana większość internautów po obejrzeniu filmiku ewidentną winę widziała po stronie dziennikarza, który zatrzymał się w niedozwolonym miejscu (przystanek autobusowy), a do tego zbyt szeroko otworzył drzwi. Najpopularniejszym komentarzem oddającym sedno sprawy był krótki tekst „Alle urwał!”. Internauci przytaczali również inne przykłady bardzo podobnych kolizji, gdzie policjanci za winnych uznawali osoby zbyt szeroko otwierające drzwi w pojeździe bez uprzedniego rozeznania, czy nie zagraża to niebezpieczeństwu. Cytowano również paragrafy z kodeksu ruchu drogowego wskazujące winę dziennikarza.

Metodologia
Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono  posty z 1 mln domen w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz z ponad 4 tys. portali monitorowanych przez NewsPoint. Uwzględniono posty zawierające frazę „Maserati” we wszystkich odmianach. Analizowane teksty zostały opublikowane w sieci w dniach 01.02-19.03.2012 r.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.