TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

29 lutego 2024, Robert Sadowski

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8 tys. razy.  

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów stycznia 2024 największy udział – 33% – ma telewizja (TVN24, Polsat News, TV Republika, TVP Info, TVP1). Drugie miejsce z wynikiem 27% należy ex aequo do prasy (Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Super Express, Fakt) i portali internetowych (Onet, Wirtualna Polska, Wirtualne Media, Interia). Stacjom radiowym (Radio ZET, RMF FM) przypada 13% udział w podziale na typ mediów. 

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce, styczeń 2024 - Typ medium
Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce, styczeń 2024 – Typ medium

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce – styczeń 2024

Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów po raz kolejny zajmuje TVN24 z liczbą blisko 5,5 tys. wzmianek. Stacja uplasowała się na czołowej pozycji m.in. dzięki rozmowie z marszałkiem Sejmu Szymonem Hołownią, który komentował decyzję prezydenta Andrzeja Dudy o wszczęciu procedury ułaskawieniowej w sprawie byłych szefów CBA, Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika. Drugie miejsce zestawienia należy do Gazety Wyborczej, do której inne media odnosiły się ponad 4,1 tys. razy. Dziennik rozmawiał m.in. z Jerzym Owsiakiem, prezesem Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który powiedział, że fragmenty relacji z 32. Finału WOŚP, po latach przerwy, pojawią się także na antenach TVP. Podium zamyka Onet cytowany w styczniu ponad 3,8 razy. Redakcji jako pierwszej udało się ustalić, że Andrzej Duda zamierza ułaskawić Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika.  

TOP 15 Styczeń 2024. Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce – Ranking ogólny
TOP 15 Styczeń 2024. Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce – Ranking ogólny

Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i Super Express z największą liczbą cytowań w prasie

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w styczniu należy do Gazety Wyborczej z liczbą ponad 4,1 tys. powołań. Na drugiej pozycji z wynikiem ponad 3,7 tys. wzmianek znajduje się Rzeczpospolita, m.in. dzięki cytowaniom sondażu IBRIS dotyczącego likwidacji prac domowych dla uczniów, który powstał na zlecenie dziennika. Podium zamyka Super Express, do informacji którego inne media odwoływały się niespełna 2,9 tys. razy. 

TVN24 umacnia się na pozycji lidera stacji telewizyjnych 

TVN24 dzięki blisko 5,5 tys. cytowań umacnia się na czołowej pozycji zestawienia najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. Drugie miejsce należy do Polsat News, który cytowano ponad 2,8 tys. razy. Stacja pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie z Władysławem Kosiniakiem-Kamyszem, który mówił o potrzebie reformy wymiaru sprawiedliwości. Na trzecim miejscu – z wynikiem ponad 2,3 tys. cytowań – znajduje się TV Republika

Radio ZET znów najbardziej opiniotwórczą stacją radiową 

Z wynikiem ponad 3 tys. powołań Radio ZET obejmuje czołową pozycję wśród najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Rozgłośnia jako pierwsza poinformowała o tym, że funkcjonariusze Centralnego Biura Antykorupcyjnego prowadzą czynności procesowe w spółce Orlen. Drugie miejsce z wynikiem ponad 2,9 tys. cytowań należy do RMF FM, a trzecie z liczbą blisko 1,4 tys. powołań do Programu I Polskiego Radia.

Onet pozostaje liderem w zestawieniu portali internetowych

Pierwsze miejsce rankingu portali internetowych nadal obejmuje Onet z liczbą ponad 3,8 tys. powołań. Na drugim miejscu znajduje się Wirtualna Polska, do informacji której inne media odwoływały się przeszło 3,6 tys. razy. Redakcja rozmawiała z ministrą kultury Barbarą Nowacką, która poinformowała o zamiarze wydania rozporządzenia likwidującego prace domowe w szkołach. Na ostatnim miejscu podium znajdują się Wirtualne Media, które wzmiankowano ponad 2,4 tys. razy. 

Viva, Do Rzeczy i Newsweek najczęściej cytowane wśród tygodników i dwutygodników 

Viva po raz kolejny otwiera zestawienie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników – tym razem z liczbą 437 powołań. Redakcja magazynu przeprowadziła wywiad z aktorką Weroniką Rosati z okazji jej 40. urodzin. Na drugim miejscu znajduje się tygodnik Do Rzeczy – 372 wzmianki, a trzecie miejsce zestawienia należy do Newsweeka, który awansował o jedną pozycję i uzyskał 369 cytowań. 

Perspektywy otwierają styczniowe zestawienie miesięczników i dwumiesięczników

Czołową pozycję rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmują Perspektywy z liczbą 608 powołań i awansem o pięć miejsc. Drugie miejsce należy do Forbesa, którego inne redakcje cytowały 306 razy, a trzecie do Pressa, który uzyskał 256 wzmianek. 

Business Insider wciąż na czołowej pozycji rankingu portali o profilu ekonomiczno–biznesowym

Business Insider za sprawą 900 cytowań utrzymuje pierwsze miejsce w rankingu portali biznesowych. Redakcji portalu udało się dotrzeć do wniosków przygotowanego przez Najwyższą Izbę Kontroli na temat fuzji Orlenu z Lotosem. Na kolejnym miejscu znalazł się Money, do którego odwoływano się 607 razy. Ostatnie miejsce podium należy do Bankiera, który odnotował 253 wzmianki.  

Na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym pozostaje Rzeczpospolita, którą cytowano ponad 3,7 tys. razy. Drugie miejsce zajmuje Dziennik Gazeta Prawna z liczbą niespełna 1,3 tys. odwołań. Podium zamyka Puls Biznesu, który uzyskał 468 wzmianek.

Rynek Zdrowia liderem cytowalności wśród mediów o tematyce zdrowotnej

Na pierwszym miejscu rankingu mediów o tematyce zdrowotnej pozostaje Rynek Zdrowia, do którego inne media odwoływały się 149 razy. Redakcja jako pierwsza ustaliła, że Ministerstwo Zdrowia złożyło skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na decyzję o karze nałożonej przez Urząd Ochrony Danych Osobowych. Chodzi o sprawę ujawnienia wrażliwych informacji o lekarzu przez byłego już ministra zdrowia Adama Niedzielskiego. Na drugim miejscu zestawienia znajduje się Medonet z liczbą 80 wzmianek, a trzecia pozycja należy do Pulsu Medycyny, na który inne redakcje powoływały się 68 razy. 

Eurosport awansuje na czołową pozycję w zestawieniu mediów sportowych

W styczniu pierwsze miejsce w rankingu mediów o tematyce sportowej zajmuje Eurosport, który awansował o trzy pozycje i uzyskał ponad 1,2 tys. cytowań m.in. dzięki wywiadowi z tenisistką Magdaleną Fręch po jej awansie do trzeciej rundy Australian Open. Na drugim miejscu znalazło się TVP Sport z liczbą blisko 1,1 tys. cytowań, a trzecia pozycja podium należy do portalu Meczyki, który uzyskał 928 wzmianek. 

Duże zmiany w zestawieniu mediów regionalnych

W styczniu liderem wśród mediów regionalnych zostaje Dziennik Bałtycki, który awansował aż o 17 pozycji i uzyskał 132 odwołania w innych mediach. Gazeta pisała m.in. o wypowiedzi wojewody pomorskiej Beaty Rutkiewicz, która sugerowała możliwość zmiany lokalizacji pierwszej polskiej elektrowni jądrowej, która ma powstać w Lubiastowie. Do sprawy odniosła się później w rozmowie z Onetem ministra klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska, która zdementowała tę informację. Redakcje, które znalazły się na trzech kolejnych miejscach, także odnotowały awanse. Radio Poznań uzyskało 119 wzmianek (wzrost o cztery pozycje), Radio Szczecin – 106 cytowań (awans o 10 miejsc), a Radio Wrocław 91 odwołań (wzrost o pięć pozycji). Zestawienie zamyka Gazeta Krakowska z wynikiem 87 wzmianek. 

Ringier Axel Springer na czele rankingu wydawnictw 

Czołowe miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw zajmuje grupa Ringier Axel Springer, której redakcje (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były cytowane przez inne media niespełna 9,5 tys. razy. Na drugim miejscu plasuje się Agora z liczbą ponad 9,3 tys. odwołań (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). Trzecia pozycja należy do Cyfrowego Polsatu z liczbą niemal 5,7 tys. odwołań (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik, TV4).

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 70 901 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Pełny Raport dostępny jest na stronie: https://www.imm.com.pl/tvn24-gazeta-wyborcza-i-onet-na-podium-styczniowego-rankingu-najbardziej-opiniotworczych-mediow-w-polsce/



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...