„W roli głównej PZPN” – raport NewsPoint

2 grudnia 2011, Paulina Pocheć

Można powiedzieć, że październik oraz listopad 2011 upłynęły pod znakiem PZPN… Zaczęło się od orzełka na koszulkach reprezentacji Polki, a raczej jego braku, potem pojawiło się tajemnicze nagranie z prezesem Lato w roli głównej oskarżonym o korupcję, wybuchła afera i szum w mediach z tym związany, co z kolei pociągnęło za sobą decyzję o odwołaniu sekretarza generalnego PZPN.

Zawirowania związane z działaniem Polskiego Związku Piłki Nożnej odbijają się głośnym echem w mediach. Już sama kwestia braku orzełka na koszulkach piłkarzy reprezentacji Polski wywołała lawinę krytyki (12606 publikacji z okresu 23 październik 2011 – 23 listopad 2011 zawierających frazę „PZPN”) wśród internautów pod adresem PZPN, o czym niedawno pisaliśmy. Wydawało się, że szum związany z PZPN skończy się po przywróceniu orzełka na koszulki reprezentacji Polski, a jednak nie…dlatego też specjaliści NewsPoint prezentują ciąg dalszy kontrowersji związanych z PZPN oraz reakcji internautów na te wydarzenia.

Łącznie przeanalizowano 7718 publikacji z okresu 24 listopad – 02 grudnia 2011 zawierających frazę „PZPN”.

Ledwo ucichły komentarze nawiązujące do pojawienia się orzełka na koszulkach piłkarzy, a 25 listopada przez internet przetoczyła się kolejna fala krytyki pod adresem Polskiego Związku Piłki Nożnej (1711 publikacji). Stało się tak za sprawą tajemniczego nagrania zaprezentowanego dziennikarzom przez działacza PZPN z Rzeszowa (Kazimierz Grenia) sugerującego korupcję prezesa tej organizacji. Internauci są oburzeni całą sytuacją, nie szczędzą słów krytyki Grzegorzowi Lato. W kolejnych dniach pojawia się reakcja polityków oraz działaczy związku na obciążające taśmy, minister sportu pisze list do UEFA informując o sytuacji z PZPN oraz sugeruje osobom z nagrania podanie się do dymisji, poseł Palikot żąda rozwiązania Związku, a prezes Związku informuje, że nie poda się do dymisji. 30 listopada ponownie zadrżało w PZPN (1332 publikacje), podczas tajnego głosowania odwołany zostaje Sekretarz Generalny Związku – Zdzisław Kręcina.

Różnorodne portale internetowe na szeroką skale rozpisywały się na temat kolejnych afer związanych z PZPN (3479 publikacji), a tuż za nimi wściekli i oburzeni internauci ostro komentowali sytuację na forach (1383 publikacje), mikroblogach (1058 publikacji) oraz na społeczności (1035 publikacji).

Mikroblog twitter.com okazał się najpopularniejszym źródłem skupiającym w jednym miejscu wszelkie informacje oraz komentarze dodawane przez internautów (1058 publikacji). Niewiele mniej publikacji znalazło się na Facebooku (1035). Kolejne były serwisy ogólnoinformacyjne, gdzie informacje publikowane były jako artykuły, ale przede wszystkich wrzało na forach internetowych tych serwisów. Fora, zaraz po portalach internetowych skupiły najwięcej informacji, jednak internauci nie pisali na jednym forum, jak w przypadku społeczności czy mikroblogu, tylko na wielu ogólnoinformacyjnych oraz tematycznych forach.

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz NewsPoint. Uwzględniono wszystkie publikacje zawierające wzmiankę „PZPN” we wszystkich odmianach.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.