Robert Wróbel (FreeGroup :: Interactive Consulting) ocenia Newspoint!

13 maja 2013, Paulina Pocheć

Usiadłem do tematu kompletnie „na zielono”.

Stwierdziłem co tam będę czytał instrukcję obsługi w końcu z „branżuni” jestem :). Zabawa na tyle mnie wciągnęła, że lecąca w tle konferencja zeszła na dalszy plan. Ustawiałem sobie różne profile, wybierałem kanały do monitoringu, dodawała słowa kluczowe. Wyniki wyskakiwały różne ale eksperymentowałem dalej. Przyznam, że system jest intuicyjny w 70%. Najwięcej problemów miałem z odpowiednim doborem słów aby maksymalnie dobrze zmonitorować w danym profilu sieć aby wyniki była jak najlepszej jakości. Niestety problemy pojawiały się w sytuacji kiedy słowo miało wiele znaczeń np. Bytom bo to nazwa miasta i marki odzieżowej. Niestety w takim wypadku moje pójście na skróty powodowało, że dostawałem „dziwne” wyniki. Postanowiłem dokształcić się czytając instrukcję. Tutaj drobna sugestia aby ją może trochę odchudzić. Rozumiem, że system ma wiele opcji i możliwości ale im mniej kartek tym wygodniej. Trochę mi to pomogło ale finalnie najlepszym rozwiązaniem okazało się wsparcie specjalistów z Newspoint, którzy podczas rozmowy telefonicznej nanosili za mnie zmiany w profilach. Kluczowe w przypadku słów wieloznacznych było odpowiednie ustawianie wyjątków do tych słów w danych profilach. Po wsparciu ekipy Newspoint wreszcie wyniki były wiarygodne bo tak jak wspomniałem w przypadku słowa Bytom interesowała mnie marka odzieżowa. Bardzo fajnie wygląda podgląd wyników bo można zobaczyć to w formie wylistowanych pozycji a także z każdej pozycji przejść bezpośrednio do danej strony. Kolejna wygodna funkcja to eksport wyników np. do pliku PDF, który można wygodnie wysłać emailem.

Kiedy już miałem ustawione wszystkie profile a w tym wypadku były to profile kilku marek odzieżowych i po wyklikaniu wyników uruchomiłem najnowsze narzędzie NewsPoint czyli Dashboard.

Wiadomo, że jeden obraz jest wart 1000 słów i tak w tym wypadku było. Dashboard w bardzo logiczny sposób daje wykresy porównawcze profili, które chcemy porównać. Taka forma porównawczej prezentacji w bardzo wygodny sposób pokazuje jak wyglądają aktywności danych brandów. Widać jak na dłoni, które brandy i jak są aktywne w sieci i jakie budzą emocje wśród internautów bo nie tylko jest ważne to, że o danej marce jest dyskusja ale też w jakim tonie. Przetestowałem wyniki na jednym z potencjalnych klientów mojej firmy co uzmysłowiło mu, że to co pokazuje Google to nie jest cały internet :-).

Poniżej kilka screenów z wynikami dla uzmysłowienia porównań a to tylko drobna część możliwości.

Część całej platformy, którą jest Dashboard jest już zdecydowanie bardziej intuicyjna w obsłudze i generalnie w paru ruchach można zmieniać dane do porównywania. Jest to bardzo istotne bo z ustawionych wcześniej profili można tutaj układać sobie różne kombinacje do porównań.

Ktoś kiedyś powiedział, że ludzie to egoistyczne w jakimś stopniu stworzenia i że każdy na zdjęciu klasowym najpierw szuka siebie :).

Dlatego też postanowiłem sprawdzić co, gdzie i co o mnie piszą. Bardzo fajna zabawa, polecam :-).

Reasumując.

Działając w internecie w ramach szeroko pojętego marketingu nie można nie brać pod uwagę tego co się dzieje z daną marką. Sama wyszukiwarka Google czy opcja Google Alerts to zdecydowanie za mało bo wyniki są bardzo ubogie i nie dają pełnego wglądu w sytuację. Może ktoś powie, że to są oczywiste oczywistości ale zapewniam, że wyniki z Newspoint dają wiele do myślenia. Szczególnie polecam to osobom odpowiedzialnym za dane brandy w firmach bo można bardzo się zdziwić co ludzie piszą o markach.

Pozdrawiam

Robert Wróbel

FreeGroup :: Interactive Consulting

 



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.