Lutowy TNS Consumer Index

2 marca 2015, Paulina Pocheć

Newspoint przygotowuje dane nt. nastrojów w mediach dla TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się z lutowym TNS Consumer Index, poniżej komentarz Marcina Idzika – Associate Director TNS.

 

Lutowy spadek nastrojów

W lutym 2015 roku wartość TNS Consumer Index uległa dalszemu obniżeniu. W ostatnich miesiącach przebieg TNS Consumer Indeks stanowi odzwierciedlenie oczekiwań formułowanych na 2015 rok przez społeczeństwo polskie. Zgodnie z najczęściej pojawiającą się opinią będzie to rok pełen wyzwań, a osiągniecie postawionych celów będzie bardziej wymagające niż w 2014 r. Natomiast wskaźniki nastrojów w mediach (dane Newspoint), po wyraźnym spadku w styczniu w kategoriach koniunktura i popyt, wróciły do poziomu z trzeciego kwartału 2014.

Początek roku w ocenie nastrojów społecznych to także okres szczególny, w którym wśród czynników je kształtujących odnajdujemy zarówno te o oddziaływaniu systematycznym długookresowym, ale także czynniki oddziałujące krótkookresowo, sezonowo bądź wręcz przypadkowo. Bezprecedensowo w ostatnich miesiącach obserwujemy scenariusz, w którym czynniki krótkookresowe istotnie zmieniają długookresowe trendy. W społeczeństwie narasta poczucie braku pewności co do poprawy obecnej, ale w szczególności przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych. Kluczowe decyzje gospodarstw domowych dotyczące np. zakupu mieszkania, budowy domu, zmiany samochodu, czy też wyjazdu na wakacje poddawane są ocenie w świetle wydarzeń gospodarczo-politycznych z ostatnich kilkunastu miesięcy. Konsumenci doświadczają coraz mniej dowodów słuszności sądów o rychłej poprawie przyszłej sytuacji ekonomicznej ich gospodarstw domowych, a ostrożność staje się cechą która chroni przed  potencjalnie błędnymi decyzjami. Konsumenci wyciągają także wnioski z oczekiwań formułowanych przez cały 2014 rok, oczekiwań optymistycznych, często zbyt optymistycznych.

Więcej na stronie TNS Consumer Indextutaj



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.