Sierpniowy Kantar TNS Consumer Index

18 września 2018, Robert Sadowski

Newspoint przygotowuje dane na temat nastrojów w mediach dla TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się z sierpniowym Kantar TNS Consumer Index oraz komentarzem Andrzej Olękiewicza – Data Science Consultant Kantar TNS.

Koniec wakacji w nieco gorszym nastroju…

To już siedemnasty miesiąc z rzędu, kiedy TNS Consumer Index jest „na plusie” (licząc od kwietnia 2017 włącznie). Rzadko zdarza się, aby Polacy systematycznie odpowiadali pozytywnie częściej niż negatywnie na wszystkie pytania, jakie są wliczane do naszego wskaźnika nastrojów. W historii badania (realizowanego od 1994) tylko raz mieliśmy podobnie długą serię – od kwietnia’07 do października’08, czyli 19 miesięcy.

Wtedy seria ta pewnie trwałaby dłużej, gdyby nie tzw. kryzys subprime – jeden z najpoważniejszych kryzysów finansowych w historii świata, którego początkiem i symbolem stał się upadek Lehman Brothers. Czy dzisiaj mamy szansę kontynuować nasz lokalny „pozytywny trend boczny”? Jak długo będą nam towarzyszyć te relatywnie dobre nastroje? Czy zgodnie z naszym narodowym malkontenctwem nie powinniśmy już wypatrywać na horyzoncie jakiejś kolejnej „pięknej katastrofy”?

Patrząc z długoletniej perspektywy na wartość wskaźnika nastrojów uzyskiwaną w ciągu ostatniego 1,5 roku można stwierdzić, że oscyluje między 2 a 10 pkt. Obecna wartość 2 pkt. jest najniższą zaobserwowaną w tym okresie (nie licząc początku w kwietniu’17). W ujęciu krótkoterminowym mamy spadek w porównaniu z miesiące poprzednim (5,4 pkt. w lipcu) i to jest drugi miesiąc z rzędu, gdy wartość m/m jest niższa (10 pkt. w czerwcu).

Za ten krótkoterminowy spadek TNS Consumer Index odpowiada pogorszenie nastrojów w dużych miastach, wśród osób żyjących samotnie (1-osobowe gospodarstwa domowe), gorzej sytuowanych (np. bezrobotni). Natomiast menedżerowie, jak i gospodarstwa domowe liczące 3 osoby lub więcej pozytywnie ocenią swoją sytuację i przyszłość. Doniesienia z mediów na temat sytuacji ekonomicznej w kraju, jak na sezon wakacyjny, też nie powinny niepokoić (mamy nawet pozytywny sygnał w obszarze inwestycji).

Wydaje się zatem, że chwilowe pogorszenie nastrojów ma związek z końcem wakacji. Dzieci wrócą do szkoły, rodzice do pracy, przedsiębiorcy do inwestycji i za miesiąc znowu będziemy w miarę zadowoleni.

Więcej wskaźników »



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.