Newspoint do swojej oferty wprowadza analizę semantyczną monitorowanych artykułów, wpisów, porad i opinii. Ponieważ semantyka zajmuje się opisem znaczenia fraz, zdań i długich tekstów, to dzięki jej zastosowaniu marketerzy lepiej poznają, co dokładnie użytkownicy sądzą o ich produktach oraz usługach. Analiza ręczna została rozszerzona o automatyczne metody klasy NLP, clusteringu, text miningu, sztucznej inteligencji i modelowania języka naturalnego.
Olbrzymia liczba pozostawianych przez użytkowników krytyk, opinii i rekomendacji na blogach, forach oraz na platformach społecznościowych sprawia, że internet stał się źródłem bogatym w cenne informacje, dotyczące wybranych produktów, modeli czy konkretnych usług. Im więcej takich danych jest dostępnych, tym więcej wniosków można wysnuć i lepsza jest ich statystyczna poprawność.
Opinie o produktach i doświadczenia użytkowników są doskonałą bazą do badań rynku. Badania takie można prowadzić pod kątem:
badania wizerunku, analizy wydźwięku – poznanie emocjonalnego stosunku do marki
analizy profilu demograficznego konsumenta
oceny zachowania konsumentów
badania odbioru akcji reklamowych
efektów prowadzonych działań promocyjnych (przed i po kampaniach)
kontekstów wypowiedzi
identyfikacji trendów rynkowych
badania popytu na nowy produkt/usługę
rozwoju produktu o nowe funkcjonalności
Badanie takie polega na kategoryzacji próby losowej (lub wszystkich wystąpień) publikacji, wyselekcjonowanych według przygotowanego zestawu słów kluczowych. Zaletą metody jest analiza spontanicznych, niemoderowanych wypowiedzi internautów, którzy najczęściej szczerze wypowiadają się o konkretnej ofercie. Dzięki badaniom jakościowym możliwa jest identyfikacja najbardziej angażujących tematów. Duże zasoby takich danych stanowią jednak problemy z ich szybką analizą ręczną i dokładną interpretacją.
Zespół Newspoint wdrożył automatyczne metody analizy semantycznej celem dogłębnej analizy sentymentu i dokładnej oceny znaczenia słów, fraz, całych zdań i tekstów opinii. Wykorzystano technologie z zakresu m.in. tagowania semantycznego, klastrowania, silników wyszukiwarki semantycznej, analizy tekstu (tzw. text mining), słowników językowych oraz AI.
Analiza semantyczna i klastrowanie w Newspoint
Tagi semantyczne
Negatywne frazy sentymentalne
Korzyści dla Twojego biznesu z semantycznej analizy treści:
grupowanie tematyczne, czyli z czym dokładnie kojarzy się Twoja marka / produkt / usługa / komunikacja w mediach
wyodrębnienie klastrów i tagów semantycznych (fraz definiujących tematy treści)
pozyskanie listy pozytywnych i negatywnych fraz sentymentalnych (ocen i opinii) związanych z danym zagadnieniem
poznanie rozkładu wydźwięku według źródeł i autorów tekstów publikacji
zmiany wydźwięku w czasie
wydzielenie głównych problemów i zalet danej oferty czy produktu
korelacja zaistniałych i nagłaśnianych problemów
porównanie sentymentów: twoja marka vs konkurencja
Wszystkich zainteresowanych analizą semantyczną tekstów i opinii zapraszamy do kontaktu.
Newspoint, oferujący kompleksowy, międzynarodowy monitoring mediów, od dziś wprowadza darmową usługę dla wszystkich polskich i ukraińskich instytucji, organizacji samorządowych, jednostek pożytku publicznego, fundacji i stowarzyszeń oraz wszelkich grup wsparcia zaangażowanych w pomoc dla Ukrainy. Darmowy dostęp przyznawany będzie początkowo na okres 90 dni z możliwością przedłużenia.
Newspoint, specjalizujący się w monitoringu mediów, udostępnił nowy, rozwinięty moduł analityki influencerów. Jest to w pełni funkcjonalna wyszukiwarka liderów opinii oraz publikowanych przez nich postów i komentarzy. Aktualnie analityka obejmuje aktywności na czterech platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube.
Współczesne technologie zmieniają się z miesiąca na miesiąc, z roku na rok. Zespół Newspoint nieustannie pracuje nad rozszerzaniem oferty i wdrażaniem kolejnych funkcjonalności narzędzia do monitoringu mediów. Co nowego pojawiło się w Newspoint na przestrzeni całego 2021 roku? Zapraszamy do naszego podsumowania.
Większość z osób czytających ten tekst będzie przeglądać go na swoim małym centrum dowodzenia. Oczywiście mowa o smartfonie, który stanowi nieodzowną część naszego życia – przedłużenie naszego ciała, naszej woli, a także naszego biznesu! Coraz więcej danych przekonuje, że nie tyle warto optymalizować swój e-commerce pod kątem telefonów komórkowych, co jest to wręcz dogmatem nowych...
Newspoint do swojej oferty wprowadza analizę semantyczną monitorowanych artykułów, wpisów, porad i opinii. Ponieważ semantyka zajmuje się opisem znaczenia fraz, zdań i długich tekstów, to dzięki jej zastosowaniu marketerzy lepiej poznają, co dokładnie użytkownicy sądzą o ich produktach oraz usługach. Analiza ręczna została rozszerzona o automatyczne metody klasy NLP, clusteringu, text miningu, sztucznej inteligencji i...