Newspoint do swojej oferty wprowadza analizę semantyczną monitorowanych artykułów, wpisów, porad i opinii. Ponieważ semantyka zajmuje się opisem znaczenia fraz, zdań i długich tekstów, to dzięki jej zastosowaniu marketerzy lepiej poznają, co dokładnie użytkownicy sądzą o ich produktach oraz usługach. Analiza ręczna została rozszerzona o automatyczne metody klasy NLP, clusteringu, text miningu, sztucznej inteligencji i modelowania języka naturalnego.
Olbrzymia liczba pozostawianych przez użytkowników krytyk, opinii i rekomendacji na blogach, forach oraz na platformach społecznościowych sprawia, że internet stał się źródłem bogatym w cenne informacje, dotyczące wybranych produktów, modeli czy konkretnych usług. Im więcej takich danych jest dostępnych, tym więcej wniosków można wysnuć i lepsza jest ich statystyczna poprawność.
Opinie o produktach i doświadczenia użytkowników są doskonałą bazą do badań rynku. Badania takie można prowadzić pod kątem:
badania wizerunku, analizy wydźwięku – poznanie emocjonalnego stosunku do marki
analizy profilu demograficznego konsumenta
oceny zachowania konsumentów
badania odbioru akcji reklamowych
efektów prowadzonych działań promocyjnych (przed i po kampaniach)
kontekstów wypowiedzi
identyfikacji trendów rynkowych
badania popytu na nowy produkt/usługę
rozwoju produktu o nowe funkcjonalności
Badanie takie polega na kategoryzacji próby losowej (lub wszystkich wystąpień) publikacji, wyselekcjonowanych według przygotowanego zestawu słów kluczowych. Zaletą metody jest analiza spontanicznych, niemoderowanych wypowiedzi internautów, którzy najczęściej szczerze wypowiadają się o konkretnej ofercie. Dzięki badaniom jakościowym możliwa jest identyfikacja najbardziej angażujących tematów. Duże zasoby takich danych stanowią jednak problemy z ich szybką analizą ręczną i dokładną interpretacją.
Zespół Newspoint wdrożył automatyczne metody analizy semantycznej celem dogłębnej analizy sentymentu i dokładnej oceny znaczenia słów, fraz, całych zdań i tekstów opinii. Wykorzystano technologie z zakresu m.in. tagowania semantycznego, klastrowania, silników wyszukiwarki semantycznej, analizy tekstu (tzw. text mining), słowników językowych oraz AI.
Analiza semantyczna i klastrowanie w Newspoint
Tagi semantyczne
Negatywne frazy sentymentalne
Korzyści dla Twojego biznesu z semantycznej analizy treści:
grupowanie tematyczne, czyli z czym dokładnie kojarzy się Twoja marka / produkt / usługa / komunikacja w mediach
wyodrębnienie klastrów i tagów semantycznych (fraz definiujących tematy treści)
pozyskanie listy pozytywnych i negatywnych fraz sentymentalnych (ocen i opinii) związanych z danym zagadnieniem
poznanie rozkładu wydźwięku według źródeł i autorów tekstów publikacji
zmiany wydźwięku w czasie
wydzielenie głównych problemów i zalet danej oferty czy produktu
korelacja zaistniałych i nagłaśnianych problemów
porównanie sentymentów: twoja marka vs konkurencja
Wszystkich zainteresowanych analizą semantyczną tekstów i opinii zapraszamy do kontaktu.
Na nasze pytania odpowiedziała Anna Ledwoń – Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główna organizatorka CRASH Mondays. Opiekunka kierunku Brand Manager na IMOK. Autorka książki “Strategiczne podejście do działania w social mediach”.
Odpowiedzi na nasze pytania udzieliła Karolina Bukała – Głowa, Manager ds. Marketingu i Komunikacji w Soletanche Polska, która zajmuje się marketingiem i komunikacją wewnętrzna oraz zewnętrzną. Występuje w roli rzecznika prasowego oraz koordynatora regionu ECE and Greater Middle Esast w ramach struktury Soletanche Bachy, która jest światowym liderem budownictwa podziemnego oraz członkiem Grupy VINCI Construction.
Przeprowadziliśmy wywiad z przedstawicielkami Fundacji Nasza Ziemia. Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku, która realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej. Dąży do podniesienia poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa, wzmocnienia poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne i aktywizacji do działań służących jego ochronie.
Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów oraz rynku udostępniamy mobilną aplikację. Aplikacja umożliwia szybsze i wygodniejsze przeglądanie ostatnio opublikowanych treści spełniających kryteria wyszukiwania ustawione przez użytkownika. Skierowana jest do tych, którzy zawsze, także w drodze, chcą być na bieżąco z informacjami i publikacjami medialnymi dotyczącymi tematów ważnych z ich punktu widzenia.
Przeprowadziliśmy wywiad z Bartłomiejem Dwornikiem z Ogólnopolskiego Operatora Oświaty, który działa w mediach i internecie od ponad ćwierć wieku. Z wykształcenia jest dziennikarzem związanym z redakcjami prasowymi i internetowymi. Przez lata pełnił funkcję wiceredaktora naczelnego największych mediów biznesowych w Polsce: portalu Money.pl i serwisów ekonomicznych Grupy Wirtualna Polska. Czynnie wspiera organizacje pożytku publicznego. W fundacji...