Analiza semantyczna w Newspoint

25 stycznia 2022, Robert Sadowski

Newspoint do swojej oferty wprowadza analizę semantyczną monitorowanych artykułów, wpisów, porad i opinii. Ponieważ semantyka zajmuje się opisem znaczenia fraz, zdań i długich tekstów, to dzięki jej zastosowaniu marketerzy lepiej poznają, co dokładnie użytkownicy sądzą o ich produktach oraz usługach. Analiza ręczna została rozszerzona o automatyczne metody klasy NLP, clusteringu, text miningu, sztucznej inteligencji i modelowania języka naturalnego.

Olbrzymia liczba pozostawianych przez użytkowników krytyk, opinii i rekomendacji na blogach, forach oraz na platformach społecznościowych sprawia, że internet stał się źródłem bogatym w cenne informacje, dotyczące wybranych produktów, modeli czy konkretnych usług. Im więcej takich danych jest dostępnych, tym więcej wniosków można wysnuć i lepsza jest ich statystyczna poprawność.

Opinie o produktach i doświadczenia użytkowników są doskonałą bazą do badań rynku. Badania takie można prowadzić pod kątem:

  • badania wizerunku, analizy wydźwięku – poznanie emocjonalnego stosunku do marki
  • analizy profilu demograficznego konsumenta
  • oceny zachowania konsumentów
  • badania odbioru akcji reklamowych
  • efektów prowadzonych działań promocyjnych (przed i po kampaniach)
  • kontekstów wypowiedzi
  • identyfikacji trendów rynkowych
  • badania popytu na nowy produkt/usługę
  • rozwoju produktu o nowe funkcjonalności

Badanie takie polega na kategoryzacji próby losowej (lub wszystkich wystąpień) publikacji, wyselekcjonowanych według przygotowanego zestawu słów kluczowych. Zaletą metody jest analiza spontanicznych, niemoderowanych wypowiedzi internautów, którzy najczęściej szczerze wypowiadają się o konkretnej ofercie. Dzięki badaniom jakościowym możliwa jest identyfikacja najbardziej angażujących tematów. Duże zasoby takich danych stanowią jednak problemy z ich szybką analizą ręczną i dokładną interpretacją.

Zespół Newspoint wdrożył automatyczne metody analizy semantycznej celem dogłębnej analizy sentymentu i dokładnej oceny znaczenia słów, fraz, całych zdań i tekstów opinii. Wykorzystano technologie z zakresu m.in. tagowania semantycznego, klastrowania, silników wyszukiwarki semantycznej, analizy tekstu (tzw. text mining), słowników językowych oraz AI.

Analiza semantyczna i klastrowanie w Newspoint
Tagi semantyczne
Negatywne frazy sentymentalne

Korzyści dla Twojego biznesu z semantycznej analizy treści:

  • grupowanie tematyczne, czyli z czym dokładnie kojarzy się Twoja marka / produkt / usługa / komunikacja w mediach
  • wyodrębnienie klastrów i tagów semantycznych (fraz definiujących tematy treści)
  • pozyskanie listy pozytywnych i negatywnych fraz sentymentalnych (ocen i opinii) związanych z danym zagadnieniem
  • poznanie rozkładu wydźwięku według źródeł i autorów tekstów publikacji
  • zmiany wydźwięku w czasie
  • wydzielenie głównych problemów i zalet danej oferty czy produktu
  • korelacja zaistniałych i nagłaśnianych problemów
  • porównanie sentymentów: twoja marka vs konkurencja

Wszystkich zainteresowanych analizą semantyczną tekstów i opinii zapraszamy do kontaktu.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



1 czerwca 2022, Robert Sadowski

Eksport statystyk w Panelu Newspoint

Newspoint, specjalizujący się w kompleksowym monitoringu mediów, udostępnił funkcjonalność eksportu danych, na podstawie których tworzone są wykresy i statystyki w Panelu. Funkcja ta ma na celu ułatwienie tworzenia własnych alertów ilościowych oraz wyciąganie danych do dedykowanych KPI. 

28 lutego 2022, Robert Sadowski

Darmowy monitoring mediów – pomoc dla Ukrainy

Newspoint, oferujący kompleksowy, międzynarodowy monitoring mediów, od dziś wprowadza darmową usługę dla wszystkich polskich i ukraińskich instytucji, organizacji samorządowych, jednostek pożytku publicznego, fundacji i stowarzyszeń oraz wszelkich grup wsparcia zaangażowanych w pomoc dla Ukrainy. Darmowy dostęp przyznawany będzie początkowo na okres 90 dni z możliwością przedłużenia.

15 lutego 2022, Robert Sadowski

Wyszukiwarka influencerów w Panelu Newspoint

Newspoint, specjalizujący się w monitoringu mediów, udostępnił nowy, rozwinięty moduł analityki influencerów. Jest to w pełni funkcjonalna wyszukiwarka liderów opinii oraz publikowanych przez nich postów i komentarzy. Aktualnie analityka obejmuje aktywności na czterech platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube.

1 lutego 2022, Adriana Baranowska

Podsumowanie nowości 2021 w Newspoint

Współczesne technologie zmieniają się z miesiąca na miesiąc, z roku na rok. Zespół Newspoint nieustannie pracuje nad rozszerzaniem oferty i wdrażaniem kolejnych funkcjonalności narzędzia do monitoringu mediów. Co nowego pojawiło się w Newspoint na przestrzeni całego 2021 roku? Zapraszamy do naszego podsumowania.

28 stycznia 2022, Robert Sadowski

M-commerce – dlaczego warto się nim zainteresować?

Większość z osób czytających ten tekst będzie przeglądać go na swoim małym centrum dowodzenia. Oczywiście mowa o smartfonie, który stanowi nieodzowną część naszego życia – przedłużenie naszego ciała, naszej woli, a także naszego biznesu! Coraz więcej danych przekonuje, że nie tyle warto optymalizować swój e-commerce pod kątem telefonów komórkowych, co jest to wręcz dogmatem nowych...