Czynniki wpływające na wybór studiów [raport]

28 maja 2019, Kamil Kalinowski

Studniówka, wystawianie ostatnich ocen, pisanie matur. Proces ukończenia szkoły średniej przez maturzystów jest już praktycznie zakończony. Czym kierują się przyszli studenci w wyborze najodpowiedniejszych studiów? Gdzie szukają informacji? Kto jest w stanie ich przekonać – rodzice, znajomi, a może internetowe opinie? Czy zwracają uwagę na materiały marketingowe uczelni? Sprawdzisz to w naszym najnowszym raporcie.

Burzliwy rok szkolny 2018/2019 powoli zbliża się do końca. Strajk nauczycieli, o którym pisaliśmy na naszym Facebooku nie utrudnił jednak maturzystom podejścia do tzw. egzaminu dojrzałości. Uznaliśmy, ze to doskonały moment, aby zbadać cały 2018 rok pod względem wyboru studiów. Tak powstał raport „Czynniki wpływające na wybór studiów”.

Okres pisania matur to niezwykle ważny czas dla uczniów chcących kontynuować naukę wybierając odpowiednie studia i kierunki. Wielu uczniów podejmuje bądź podjęło już decyzję o swoich dalszych szczeblach edukacji i złożyło dokumenty na konkretne uczelnie. Chcieliśmy się dowiedzieć co wpływa na ten wybór.

Zadaliśmy sobie następujące pytania:

•  Kto pisze na temat kryteriów wpływających na wybór danych studiów?

•  Które medium jest najczęściej wykorzystywane?

•  Kiedy powstaje najwięcej komentarzy na ten temat?

•  Jakimi konkretnymi kryteriami kierują się poszukujący?

•  O których uczelniach pisało się najwięcej?

Odpowiedzi są interesujące i wartościowe z perspektywy marketera, biur karier, doradców zawodowych oraz agencji PR i HR.


Pobierz pełną wersję raportu!



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Monika Grabowska

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców. 

1 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Światowy Raport ICCO na temat PR 2021-2022

Międzynarodowa Organizacja Konsultacyjna ds. Komunikacji (ICCO) jest globalnym głosem w branży public relations oraz branży komunikacyjnej. Posiada sieć 41. stowarzyszeń, reprezentujących agencje PR i agencje komunikacyjne w 70 krajach. Poprzez doskonalenie i dostosowywanie standardów członkowie ICCO kształtują przyszłość komunikacji oraz rozwiązują zbiorowe problemy. W związku z tym, co roku powstaje raport, który ma na celu...

16 czerwca 2021, Robert Sadowski

Raport Newspoint: Szczepionki przeciw COVID

W dobie pandemii szczepienia przeciwko COVID-19 szybko stały się jednym z najpopularniejszych tematów w polskich mediach. Newspoint prezentuje analizę dotyczącą publikacji na temat sześciu szczepionek, które ukazały się w internecie od marca 2020 roku do kwietnia 2021 roku. Z badania wyłania się medialny obraz rosnącej fali zainteresowania szczepieniami przeciw COVID-19, której szczyt prawdopodobnie znajduje się już za nami.