„W roli głównej PZPN” – raport NewsPoint

2 grudnia 2011, Paulina Pocheć

Można powiedzieć, że październik oraz listopad 2011 upłynęły pod znakiem PZPN… Zaczęło się od orzełka na koszulkach reprezentacji Polki, a raczej jego braku, potem pojawiło się tajemnicze nagranie z prezesem Lato w roli głównej oskarżonym o korupcję, wybuchła afera i szum w mediach z tym związany, co z kolei pociągnęło za sobą decyzję o odwołaniu sekretarza generalnego PZPN.

Zawirowania związane z działaniem Polskiego Związku Piłki Nożnej odbijają się głośnym echem w mediach. Już sama kwestia braku orzełka na koszulkach piłkarzy reprezentacji Polski wywołała lawinę krytyki (12606 publikacji z okresu 23 październik 2011 – 23 listopad 2011 zawierających frazę „PZPN”) wśród internautów pod adresem PZPN, o czym niedawno pisaliśmy. Wydawało się, że szum związany z PZPN skończy się po przywróceniu orzełka na koszulki reprezentacji Polski, a jednak nie…dlatego też specjaliści NewsPoint prezentują ciąg dalszy kontrowersji związanych z PZPN oraz reakcji internautów na te wydarzenia.

Łącznie przeanalizowano 7718 publikacji z okresu 24 listopad – 02 grudnia 2011 zawierających frazę „PZPN”.

Ledwo ucichły komentarze nawiązujące do pojawienia się orzełka na koszulkach piłkarzy, a 25 listopada przez internet przetoczyła się kolejna fala krytyki pod adresem Polskiego Związku Piłki Nożnej (1711 publikacji). Stało się tak za sprawą tajemniczego nagrania zaprezentowanego dziennikarzom przez działacza PZPN z Rzeszowa (Kazimierz Grenia) sugerującego korupcję prezesa tej organizacji. Internauci są oburzeni całą sytuacją, nie szczędzą słów krytyki Grzegorzowi Lato. W kolejnych dniach pojawia się reakcja polityków oraz działaczy związku na obciążające taśmy, minister sportu pisze list do UEFA informując o sytuacji z PZPN oraz sugeruje osobom z nagrania podanie się do dymisji, poseł Palikot żąda rozwiązania Związku, a prezes Związku informuje, że nie poda się do dymisji. 30 listopada ponownie zadrżało w PZPN (1332 publikacje), podczas tajnego głosowania odwołany zostaje Sekretarz Generalny Związku – Zdzisław Kręcina.

Różnorodne portale internetowe na szeroką skale rozpisywały się na temat kolejnych afer związanych z PZPN (3479 publikacji), a tuż za nimi wściekli i oburzeni internauci ostro komentowali sytuację na forach (1383 publikacje), mikroblogach (1058 publikacji) oraz na społeczności (1035 publikacji).

Mikroblog twitter.com okazał się najpopularniejszym źródłem skupiającym w jednym miejscu wszelkie informacje oraz komentarze dodawane przez internautów (1058 publikacji). Niewiele mniej publikacji znalazło się na Facebooku (1035). Kolejne były serwisy ogólnoinformacyjne, gdzie informacje publikowane były jako artykuły, ale przede wszystkich wrzało na forach internetowych tych serwisów. Fora, zaraz po portalach internetowych skupiły najwięcej informacji, jednak internauci nie pisali na jednym forum, jak w przypadku społeczności czy mikroblogu, tylko na wielu ogólnoinformacyjnych oraz tematycznych forach.

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz NewsPoint. Uwzględniono wszystkie publikacje zawierające wzmiankę „PZPN” we wszystkich odmianach.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.

11 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Legia najbardziej medialna w marcu. Na podium awansuje Jagiellonia

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi drużynami była znacznie mniejsza niż w lutym. Na drugiej pozycji utrzymał się Śląsk Wrocław, a podium zestawienia zamyka Jagiellonia Białystok, która dzięki świetnym wynikom sportowym awansowała o dwa miejsca w rankingu medialności – wynika z analizy...