Świńska grypa zakaziła polskie serwisy

7 maja 2009, Paulina Pocheć

NewsPoint przeprowadził analizę przebiegu zakażeń tematem świńskiej grypy w polskich mediach online.

Pierwsza wzmianka o nowym szczepie wirusa grypy pojawiła się 22 kwietnia w serwisie Gazety Pomorskiej. Następnie temat choroby przycichł na jeden dzień, po to by od 24 kwietnia znów zaatakować. W miarę narastania medialnej wrzawy, do 27 kwietnia liczba publikacji zawierających hasło „świńska grypa” codziennie się potrajała (24 kwietnia – 56, 25 kwietnia – 160, 26 kwietnia – 509, 27 kwietnia – 1554).

Apogeum publikacji nastąpiło 28 kwietnia (1689), kiedy to pojawiły się alarmujące informacje o pojawieniu się wirusa w Hiszpanii i Izraelu, intensyfikacji zakażeń w USA i wprowadzeniu stanu wyjątkowego w stanie Kalifornia. Informowano o podejrzeniu wirusa A/H1N1 u trzech osób w Polsce oraz o wzmożonej kontroli pasażerów na lotnisku Okęcie. Pojawiły się też komentarze dotyczące ekonomicznych aspektów epidemii – zdaniem analityków świńska grypa miała nawet swój negatywny wpływ na kurs złotego. Media informowały również o masowym odwoływaniu wyjazdów do Meksyku, oraz o lęku przed wirusem paraliżującym świat sportu.

Od 27 kwietnia liczba publikacji o nowym rodzaju wirusa grypy zaczęła stopniowo maleć. Przez długi majowy weekend liczba artykułów trwale spadła poniżej 1000 i wydaje się stabilizować na poziomie 250-350 dziennie.

Wśród portali najbardziej aktywny w opisywaniu świńskiej grypy jest Onet. Od 22 kwietnia do 5 maja pojawiło się w nim 912 publikacji zawierających to hasło.

Pobierz raport w pdf



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.

11 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Legia najbardziej medialna w marcu. Na podium awansuje Jagiellonia

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi drużynami była znacznie mniejsza niż w lutym. Na drugiej pozycji utrzymał się Śląsk Wrocław, a podium zestawienia zamyka Jagiellonia Białystok, która dzięki świetnym wynikom sportowym awansowała o dwa miejsca w rankingu medialności – wynika z analizy...