Świńska grypa zakaziła polskie serwisy

7 maja 2009, Paulina Pocheć

NewsPoint przeprowadził analizę przebiegu zakażeń tematem świńskiej grypy w polskich mediach online.

Pierwsza wzmianka o nowym szczepie wirusa grypy pojawiła się 22 kwietnia w serwisie Gazety Pomorskiej. Następnie temat choroby przycichł na jeden dzień, po to by od 24 kwietnia znów zaatakować. W miarę narastania medialnej wrzawy, do 27 kwietnia liczba publikacji zawierających hasło „świńska grypa” codziennie się potrajała (24 kwietnia – 56, 25 kwietnia – 160, 26 kwietnia – 509, 27 kwietnia – 1554).

Apogeum publikacji nastąpiło 28 kwietnia (1689), kiedy to pojawiły się alarmujące informacje o pojawieniu się wirusa w Hiszpanii i Izraelu, intensyfikacji zakażeń w USA i wprowadzeniu stanu wyjątkowego w stanie Kalifornia. Informowano o podejrzeniu wirusa A/H1N1 u trzech osób w Polsce oraz o wzmożonej kontroli pasażerów na lotnisku Okęcie. Pojawiły się też komentarze dotyczące ekonomicznych aspektów epidemii – zdaniem analityków świńska grypa miała nawet swój negatywny wpływ na kurs złotego. Media informowały również o masowym odwoływaniu wyjazdów do Meksyku, oraz o lęku przed wirusem paraliżującym świat sportu.

Od 27 kwietnia liczba publikacji o nowym rodzaju wirusa grypy zaczęła stopniowo maleć. Przez długi majowy weekend liczba artykułów trwale spadła poniżej 1000 i wydaje się stabilizować na poziomie 250-350 dziennie.

Wśród portali najbardziej aktywny w opisywaniu świńskiej grypy jest Onet. Od 22 kwietnia do 5 maja pojawiło się w nim 912 publikacji zawierających to hasło.

Pobierz raport w pdf



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.