Olimpiada zimowa w Pjongczang okiem internautów

1 marca 2018, Marek Bysaha

Obok takich wydarzeń nie sposób przejść obojętnie. Sprawdziliśmy o jakich dyscyplinach zimowych wzmiankowano w internecie najwięcej, jak wyglądał rozkład publikacji podczas olimpiady, a także wpisy, których influencerów lajkowane były najchętniej podczas wydarzenia.

Olimpiada zimowa to jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych. Zawodnicy z całego świata reprezentujący najwyższy poziom zmagają się w walce o mistrzostwo, sławę, medale i …pieniądze. W tegorocznych igrzyskach na pierwszym miejscu w walce o złoto, srebro i brąz zwyciężyła Norwegia. Z wynikiem 14 złotych, 14 srebrnych i 11 brązowych medali wyprzedziła na podium Niemcy (łącznie 31 medali) i Kanadę (29 medali). Polska reprezentacja zdobyła 1 medal złoty i 1 brązowy, tym samym plasując się 20. miejscu, za Wielką Brytanią i przed Ukrainą. Wszystkie krążki zawdzięczamy naszym skoczkom narciarskim – złoty Kamilowi Stochowi w konkursie indywidualnym i brązowy za zmagania drużynowe.

W Pjongczang odnotowaliśmy nie lada wyczyn. Ester Ledecka z Czech została pierwszą w historii sportsmenką, która na tych samych zimowych igrzyskach olimpijskich zdobyła złote medale w dwóch różnych dyscyplinach. Było to w narciarskim supergigancie oraz w snowboardowym slalomie gigancie równoległym. Gratulujemy!

W Newspoint postanowiliśmy sprawdzić jak „polski” internet reagował na Igrzyska Olimpijskie i kiedy wzmiankowano najwięcej. Okazuje się, że wzrost aktywności nastąpił 9-10 lutego, co prawdopodobnie było spowodowane uroczystym rozpoczęciem igrzysk. Kolejne skoki liczby wzmianek można zaobserwować 17 i 19 lutego. Dla kibica te daty to jasny sygnał – konkurencje naszych największych faworytów – skoczków narciarskich. Wówczas zdobyliśmy dwa wspomniane medale i internauci dali upust pozytywnym emocjom, czego efektem była zwiększona ilość wzmianek.

W związku z Olimpiadą miało miejsce istotne dla świata social mediów wydarzenie. Jeden z najpopularniejszych polskich twórców internetowych – Krzysztof Gonciarz – w ramach współpracy z Eurosportem został poproszony o relacjonowanie igrzysk. To nowa forma otwarcia przekazu na internautów. Już nie tylko tradycyjni dziennikarze mają relacjonować wydarzenia, ale i twórcy znani głównie z działalności w internecie.  Czyżby kolejny etap w rozwoju dziennikarstwa? Możliwe. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, dzięki wyszukiwarce influencerów w panelu Newspoint, jacy twórcy/serwisy były najchętniej lajkowani w czasie trwania igrzysk.

 

 

Na pierwszym miejscu znajduje się Krzysztof Gonciarz. Pokazuje to, że rzeczywiście internauci zainteresowali się akcją Eurosportu. Być może jednak powodem dużej przewagi nad pozostałymi może być fakt, że sam twórca jest rozpoznawalny i ma też inne projekty. To właśnie one mogły przyciągnąć użytkowników internetu. Na kolejnych miejscach plasuje się TVP Sport i WP SportoweFakty, czyli portale bardziej tradycyjne. Na czwartym miejscu jest Adam Małysz, jeden z najbardziej utytułowanych skoczków narciarskich w historii. Ciekawym wynikiem jest miejsce 6., czyli Cyber Marian – jeden z twórców internetowych działających głównie na serwisie YouTube.  Nagrał on clip video z piosenką dla Kamila Stocha – KAMIL LEĆ! – Cyber Marian ft. MINT. Materiał, zgodnie z danymi na dzień 28.02.2018 obejrzały 342 654.

 

 

Równolegle z Olimpiadą, przeprowadziliśmy w Newspoint nasze własne zawody. Sprawdzaliśmy, która dyscyplina, której zawody odbywały się danego dnia, zyskiwała największy procentowy udział wzmianek. Codziennie wrzucaliśmy na nasze kanały social media grafiki z wynikami. Teraz zebraliśmy wszystkich „zwycięzców” i porównaliśmy, która dyscyplina zyskała najwięcej wzmianek.

 

 

Okazuje się, że bezsprzecznie najwięcej pisano o skokach narciarskich (48,08%). Drugie miejsce zajął hokej (16,9%), a trzecie snowboard (15,43%). W wielkiej szóstce znalazły się także biegi narciarskie (14,7) oraz kombinacja alpejska (3,37%) i narciarstwo dowolne (1,52%).

Monitoring różnych wydarzeń pozwala uzyskać wiele ciekawych informacji. W przypadku Igrzysk Olimpijskich 2018 można było się dowiedzieć, np. którą dyscyplinę wzmiankowano najwięcej razy czy kiedy więcej pisano o całym wydarzeniu. A to tylko kilka z możliwości narzędzi monitoringu. Czekamy już na kolejne wydarzenia i następne wyzwania ?

 



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.