Olimpiada zimowa w Pjongczang okiem internautów

1 marca 2018, Marek Bysaha

Obok takich wydarzeń nie sposób przejść obojętnie. Sprawdziliśmy o jakich dyscyplinach zimowych wzmiankowano w internecie najwięcej, jak wyglądał rozkład publikacji podczas olimpiady, a także wpisy, których influencerów lajkowane były najchętniej podczas wydarzenia.

Olimpiada zimowa to jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych. Zawodnicy z całego świata reprezentujący najwyższy poziom zmagają się w walce o mistrzostwo, sławę, medale i …pieniądze. W tegorocznych igrzyskach na pierwszym miejscu w walce o złoto, srebro i brąz zwyciężyła Norwegia. Z wynikiem 14 złotych, 14 srebrnych i 11 brązowych medali wyprzedziła na podium Niemcy (łącznie 31 medali) i Kanadę (29 medali). Polska reprezentacja zdobyła 1 medal złoty i 1 brązowy, tym samym plasując się 20. miejscu, za Wielką Brytanią i przed Ukrainą. Wszystkie krążki zawdzięczamy naszym skoczkom narciarskim – złoty Kamilowi Stochowi w konkursie indywidualnym i brązowy za zmagania drużynowe.

W Pjongczang odnotowaliśmy nie lada wyczyn. Ester Ledecka z Czech została pierwszą w historii sportsmenką, która na tych samych zimowych igrzyskach olimpijskich zdobyła złote medale w dwóch różnych dyscyplinach. Było to w narciarskim supergigancie oraz w snowboardowym slalomie gigancie równoległym. Gratulujemy!

W Newspoint postanowiliśmy sprawdzić jak „polski” internet reagował na Igrzyska Olimpijskie i kiedy wzmiankowano najwięcej. Okazuje się, że wzrost aktywności nastąpił 9-10 lutego, co prawdopodobnie było spowodowane uroczystym rozpoczęciem igrzysk. Kolejne skoki liczby wzmianek można zaobserwować 17 i 19 lutego. Dla kibica te daty to jasny sygnał – konkurencje naszych największych faworytów – skoczków narciarskich. Wówczas zdobyliśmy dwa wspomniane medale i internauci dali upust pozytywnym emocjom, czego efektem była zwiększona ilość wzmianek.

W związku z Olimpiadą miało miejsce istotne dla świata social mediów wydarzenie. Jeden z najpopularniejszych polskich twórców internetowych – Krzysztof Gonciarz – w ramach współpracy z Eurosportem został poproszony o relacjonowanie igrzysk. To nowa forma otwarcia przekazu na internautów. Już nie tylko tradycyjni dziennikarze mają relacjonować wydarzenia, ale i twórcy znani głównie z działalności w internecie.  Czyżby kolejny etap w rozwoju dziennikarstwa? Możliwe. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, dzięki wyszukiwarce influencerów w panelu Newspoint, jacy twórcy/serwisy były najchętniej lajkowani w czasie trwania igrzysk.

 

 

Na pierwszym miejscu znajduje się Krzysztof Gonciarz. Pokazuje to, że rzeczywiście internauci zainteresowali się akcją Eurosportu. Być może jednak powodem dużej przewagi nad pozostałymi może być fakt, że sam twórca jest rozpoznawalny i ma też inne projekty. To właśnie one mogły przyciągnąć użytkowników internetu. Na kolejnych miejscach plasuje się TVP Sport i WP SportoweFakty, czyli portale bardziej tradycyjne. Na czwartym miejscu jest Adam Małysz, jeden z najbardziej utytułowanych skoczków narciarskich w historii. Ciekawym wynikiem jest miejsce 6., czyli Cyber Marian – jeden z twórców internetowych działających głównie na serwisie YouTube.  Nagrał on clip video z piosenką dla Kamila Stocha – KAMIL LEĆ! – Cyber Marian ft. MINT. Materiał, zgodnie z danymi na dzień 28.02.2018 obejrzały 342 654.

 

 

Równolegle z Olimpiadą, przeprowadziliśmy w Newspoint nasze własne zawody. Sprawdzaliśmy, która dyscyplina, której zawody odbywały się danego dnia, zyskiwała największy procentowy udział wzmianek. Codziennie wrzucaliśmy na nasze kanały social media grafiki z wynikami. Teraz zebraliśmy wszystkich „zwycięzców” i porównaliśmy, która dyscyplina zyskała najwięcej wzmianek.

 

 

Okazuje się, że bezsprzecznie najwięcej pisano o skokach narciarskich (48,08%). Drugie miejsce zajął hokej (16,9%), a trzecie snowboard (15,43%). W wielkiej szóstce znalazły się także biegi narciarskie (14,7) oraz kombinacja alpejska (3,37%) i narciarstwo dowolne (1,52%).

Monitoring różnych wydarzeń pozwala uzyskać wiele ciekawych informacji. W przypadku Igrzysk Olimpijskich 2018 można było się dowiedzieć, np. którą dyscyplinę wzmiankowano najwięcej razy czy kiedy więcej pisano o całym wydarzeniu. A to tylko kilka z możliwości narzędzi monitoringu. Czekamy już na kolejne wydarzenia i następne wyzwania ?

 



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



1 czerwca 2022, Robert Sadowski

Eksport statystyk w Panelu Newspoint

Newspoint, specjalizujący się w kompleksowym monitoringu mediów, udostępnił funkcjonalność eksportu danych, na podstawie których tworzone są wykresy i statystyki w Panelu. Funkcja ta ma na celu ułatwienie tworzenia własnych alertów ilościowych oraz wyciąganie danych do dedykowanych KPI. 

28 lutego 2022, Robert Sadowski

Darmowy monitoring mediów – pomoc dla Ukrainy

Newspoint, oferujący kompleksowy, międzynarodowy monitoring mediów, od dziś wprowadza darmową usługę dla wszystkich polskich i ukraińskich instytucji, organizacji samorządowych, jednostek pożytku publicznego, fundacji i stowarzyszeń oraz wszelkich grup wsparcia zaangażowanych w pomoc dla Ukrainy. Darmowy dostęp przyznawany będzie początkowo na okres 90 dni z możliwością przedłużenia.

15 lutego 2022, Robert Sadowski

Wyszukiwarka influencerów w Panelu Newspoint

Newspoint, specjalizujący się w monitoringu mediów, udostępnił nowy, rozwinięty moduł analityki influencerów. Jest to w pełni funkcjonalna wyszukiwarka liderów opinii oraz publikowanych przez nich postów i komentarzy. Aktualnie analityka obejmuje aktywności na czterech platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube.

1 lutego 2022, Adriana Baranowska

Podsumowanie nowości 2021 w Newspoint

Współczesne technologie zmieniają się z miesiąca na miesiąc, z roku na rok. Zespół Newspoint nieustannie pracuje nad rozszerzaniem oferty i wdrażaniem kolejnych funkcjonalności narzędzia do monitoringu mediów. Co nowego pojawiło się w Newspoint na przestrzeni całego 2021 roku? Zapraszamy do naszego podsumowania.

28 stycznia 2022, Robert Sadowski

M-commerce – dlaczego warto się nim zainteresować?

Większość z osób czytających ten tekst będzie przeglądać go na swoim małym centrum dowodzenia. Oczywiście mowa o smartfonie, który stanowi nieodzowną część naszego życia – przedłużenie naszego ciała, naszej woli, a także naszego biznesu! Coraz więcej danych przekonuje, że nie tyle warto optymalizować swój e-commerce pod kątem telefonów komórkowych, co jest to wręcz dogmatem nowych...