Olimpiada zimowa w Pjongczang okiem internautów

1 marca 2018, Marek Bysaha

Obok takich wydarzeń nie sposób przejść obojętnie. Sprawdziliśmy o jakich dyscyplinach zimowych wzmiankowano w internecie najwięcej, jak wyglądał rozkład publikacji podczas olimpiady, a także wpisy, których influencerów lajkowane były najchętniej podczas wydarzenia.

Olimpiada zimowa to jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych. Zawodnicy z całego świata reprezentujący najwyższy poziom zmagają się w walce o mistrzostwo, sławę, medale i …pieniądze. W tegorocznych igrzyskach na pierwszym miejscu w walce o złoto, srebro i brąz zwyciężyła Norwegia. Z wynikiem 14 złotych, 14 srebrnych i 11 brązowych medali wyprzedziła na podium Niemcy (łącznie 31 medali) i Kanadę (29 medali). Polska reprezentacja zdobyła 1 medal złoty i 1 brązowy, tym samym plasując się 20. miejscu, za Wielką Brytanią i przed Ukrainą. Wszystkie krążki zawdzięczamy naszym skoczkom narciarskim – złoty Kamilowi Stochowi w konkursie indywidualnym i brązowy za zmagania drużynowe.

W Pjongczang odnotowaliśmy nie lada wyczyn. Ester Ledecka z Czech została pierwszą w historii sportsmenką, która na tych samych zimowych igrzyskach olimpijskich zdobyła złote medale w dwóch różnych dyscyplinach. Było to w narciarskim supergigancie oraz w snowboardowym slalomie gigancie równoległym. Gratulujemy!

W Newspoint postanowiliśmy sprawdzić jak „polski” internet reagował na Igrzyska Olimpijskie i kiedy wzmiankowano najwięcej. Okazuje się, że wzrost aktywności nastąpił 9-10 lutego, co prawdopodobnie było spowodowane uroczystym rozpoczęciem igrzysk. Kolejne skoki liczby wzmianek można zaobserwować 17 i 19 lutego. Dla kibica te daty to jasny sygnał – konkurencje naszych największych faworytów – skoczków narciarskich. Wówczas zdobyliśmy dwa wspomniane medale i internauci dali upust pozytywnym emocjom, czego efektem była zwiększona ilość wzmianek.

W związku z Olimpiadą miało miejsce istotne dla świata social mediów wydarzenie. Jeden z najpopularniejszych polskich twórców internetowych – Krzysztof Gonciarz – w ramach współpracy z Eurosportem został poproszony o relacjonowanie igrzysk. To nowa forma otwarcia przekazu na internautów. Już nie tylko tradycyjni dziennikarze mają relacjonować wydarzenia, ale i twórcy znani głównie z działalności w internecie.  Czyżby kolejny etap w rozwoju dziennikarstwa? Możliwe. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, dzięki wyszukiwarce influencerów w panelu Newspoint, jacy twórcy/serwisy były najchętniej lajkowani w czasie trwania igrzysk.

 

 

Na pierwszym miejscu znajduje się Krzysztof Gonciarz. Pokazuje to, że rzeczywiście internauci zainteresowali się akcją Eurosportu. Być może jednak powodem dużej przewagi nad pozostałymi może być fakt, że sam twórca jest rozpoznawalny i ma też inne projekty. To właśnie one mogły przyciągnąć użytkowników internetu. Na kolejnych miejscach plasuje się TVP Sport i WP SportoweFakty, czyli portale bardziej tradycyjne. Na czwartym miejscu jest Adam Małysz, jeden z najbardziej utytułowanych skoczków narciarskich w historii. Ciekawym wynikiem jest miejsce 6., czyli Cyber Marian – jeden z twórców internetowych działających głównie na serwisie YouTube.  Nagrał on clip video z piosenką dla Kamila Stocha – KAMIL LEĆ! – Cyber Marian ft. MINT. Materiał, zgodnie z danymi na dzień 28.02.2018 obejrzały 342 654.

 

 

Równolegle z Olimpiadą, przeprowadziliśmy w Newspoint nasze własne zawody. Sprawdzaliśmy, która dyscyplina, której zawody odbywały się danego dnia, zyskiwała największy procentowy udział wzmianek. Codziennie wrzucaliśmy na nasze kanały social media grafiki z wynikami. Teraz zebraliśmy wszystkich „zwycięzców” i porównaliśmy, która dyscyplina zyskała najwięcej wzmianek.

 

 

Okazuje się, że bezsprzecznie najwięcej pisano o skokach narciarskich (48,08%). Drugie miejsce zajął hokej (16,9%), a trzecie snowboard (15,43%). W wielkiej szóstce znalazły się także biegi narciarskie (14,7) oraz kombinacja alpejska (3,37%) i narciarstwo dowolne (1,52%).

Monitoring różnych wydarzeń pozwala uzyskać wiele ciekawych informacji. W przypadku Igrzysk Olimpijskich 2018 można było się dowiedzieć, np. którą dyscyplinę wzmiankowano najwięcej razy czy kiedy więcej pisano o całym wydarzeniu. A to tylko kilka z możliwości narzędzi monitoringu. Czekamy już na kolejne wydarzenia i następne wyzwania ?

 



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

21 stycznia 2022, Adriana Baranowska

TikTok dla biznesu – 12 powodów dla których warto tam być

TikTok to aplikacja, która jest z nami od 2016 roku. Początkowo rozwijana była tylko na rynku chińskim, rok później zaczęła zyskiwać popularność na całym świecie. Co ciekawe – apka została dostosowana do Androida, iOS’a, a także Windowsa. Nadal stanowi najczęściej pobieraną i używaną aplikację. Jego popularność to ogromny potencjał marketingowy i reklamowy. To możliwość wykorzystania...

4 stycznia 2022, Robert Sadowski

Alerty SMS – monitoring Newspoint wzbogacony o nową funkcjonalność

Kompleksowy monitoring mediów Newspoint wdrożył kolejną funkcjonalność – użytkownicy mogą już otrzymywać powiadomienia, o pojawianiu się najważniejszych dla nich publikacji, SMS-em na swojego smartfona.

3 stycznia 2022, Mateusz Pałka

Jak osiągnąć sukces w nowej erze marketingu i przyspieszonej digitalizacji w 2022? Część 2.

Kontynuujemy dziś porady dla marterów na 2022 rok. Influencer marketing jest obecnie dominującą strategią sprzedażową, ponieważ rozwój mediów społecznościowych trwa na dobre na całym świecie, podobnie jak płynące z nich przychody.

31 grudnia 2021, Mateusz Pałka

Jak osiągnąć sukces w nowej erze marketingu i przyspieszonej digitalizacji w 2022? Część 1.

Ludzie codziennie korzystają z internetu i z chęcią odwiedzają każde zakamarki wirtualnej sieci. Dzięki stale rozwijającej się cyfryzacji, marki mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców w coraz krótszym czasie. Postęp technologiczny powoduje to, że konsumenci częściej sięgają po tablety i smartfony, niż po prasę tradycyjną. Użytkownicy w sieci poszukują szybkiego działania, kompleksowych wyników i prawdziwego,...

28 grudnia 2021, Robert Sadowski

28 Akcja Sprzątanie świata – Polska

W tym toku – podobnie jak i rok temu – Newspoint wspierał Akcję Sprzątania świata – Polska. Udostępniliśmy bezpłatnie narzędzie do monitoringu mediów i wspomogliśmy Fundację Nasza Ziemia. Dzięki temu możliwe było monitorowanie skuteczności nadawanych komunikatów i śledzenie edukacyjnego waloru informacji publikowanych przez media do opinii publicznej.