AI w monitoringu mediów Newspoint

22 czerwca 2023, Robert Sadowski

Od kilku miesięcy w mediach duży rozgłos robią zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w pracy działów marketingu i PR. Firmy wykorzystują AI do tworzenia nowych artykułów, contentu zapleczowego, tekstów reklamowych czy opisów meta tagów pod SEO. Ciekawą koncepcją jest tworzenie podsumowań i streszczeń długich tekstów i raportów. Przy wsparciu AI można już generować kreacje reklamowe, ciekawe grafiki, a przyszłość należy do tworzenia animacji i dłuższych wideo. Automatyzacja pracy, optymalizacja procesów – wszystko po to, aby zaoszczędzić czas pracowników (a co za tym idzie – zoptymalizować koszty). 

To się już dzieje, lepiej lub gorzej, ale jest nieuniknione. AI przenika do naszych działań – tylko nasza wyobraźnia i kreatywność może być ograniczeniem albo najlepszym napędem: niczym kiedyś pojawienie się internetu, platform social media czy usług mobilnych. Pojawienie się sztucznej inteligencji (AI) otworzyło nowe drzwi, zapewniając potężne narzędzia i techniki do analizowania i wydobywania cennych spostrzeżeń z ogromną ilością danych medialnych. Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować analizę mediów i jej głęboki wpływ na branżę. 

W jaki sposób wykorzystać potencjał AI w monitoringu mediów? Przede wszystkim wskazać można następujące procesy: 

  • Automatyczna klasyfikacja treści: Algorytmy oparte na sztucznej inteligencji umożliwiają analizę i kategoryzowanie ogromnych ilości treści multimedialnych, w tym artykułów z wiadomościami, postów w mediach społecznościowych, filmów, obrazów i innych. Wykorzystując techniki przetwarzania języka naturalnego (NLP), systemy sztucznej inteligencji mogą identyfikować kluczowe tematy, nastroje i konteksty, umożliwiając analitykom mediów skuteczne śledzenie opinii publicznej, pojawiających się trendów i najświeższych wiadomości.
  • Automatyczna analiza nastrojów: Zrozumienie nastrojów społecznych ma kluczowe znaczenie dla analizy mediów. Algorytmy sztucznej inteligencji umożliwiają automatyczną analizę dużej ilości postów, komentarzy i recenzji w social mediach, dostarczając cennych informacji na temat zdania grup odbiorców na określone tematy, nowe produkty lub organizowane wydarzenia. Analiza pomaga analitykom mediów mierzyć nastroje społeczne, identyfikować potencjalne kryzysy i oceniać wpływ opinii na działania marek.
  • Przewidywanie i prognozowanie trendów: Modele AI mogą analizować dane historyczne i identyfikować wzorce, umożliwiając analitykom mediów dokonywanie trafniejszych prognoz dotyczących przyszłych trendów. Wykorzystując algorytmy uczenia maszynowego, platformy monitorujące media mogą przewidywać zmiany w preferencjach konsumentów, identyfikować pojawiające się trendy rynkowe i opracowywać strategie dotyczące treści, które dopasowują się do zmieniających się wymagań odbiorców.
  • Analiza obrazu i wideo: Treści wizualne odgrywają znaczącą rolę w dzisiejszym krajobrazie medialnym. Narzędzia do analizy obrazu i wideo oparte na sztucznej inteligencji mogą automatycznie rozpoznawać obiekty, logotypy czy twarze, dostarczając cennych metadanych i spostrzeżeń. Analitycy medialni wykorzystają tę technologię do śledzenia logo marki, analizowania treści tworzonych przez użytkowników, identyfikowania kluczowych influencerów i wskazywania na potencjalne naruszenia praw autorskich.
  • Wykrywanie fake newsów: Rozpowszechnianie fałszywych wiadomości stało się krytycznym problemem w branży medialnej. Sztuczna inteligencja może zwiększyć skuteczność zwalczania dezinformacji, wykorzystując przetwarzanie NLP i algorytmy uczenia maszynowego do identyfikowania i oznaczania potencjalnie wprowadzających w błąd lub sfabrykowanych artykułów prasowych i postów w social mediach. Technologia umożliwia analitykom mediów oddzielanie faktów od fikcji, zwiększając wiarygodność i niezawodność źródeł wiadomości.
  • Spersonalizowane rekomendacje: Systemy rekomendacji oparte na sztucznej inteligencji mogą analizować zachowania, preferencje i wzorce konsumpcji użytkowników w taki sposób, aby dostarczać spersonalizowane rekomendacje dotyczące treści. Analitycy mediów mogą wykorzystywać te systemy do zwiększania zaangażowania użytkowników czy konsumpcji treści i dostosowywania strategii reklamowych w oparciu o indywidualne zainteresowania użytkowników.
  • Segmentacja odbiorców, tworzenie kohort i targetowanie: Sztuczna inteligencja może wspierać analityków mediów w lepszym zrozumieniu swoich odbiorców, m.in. dzieląc ich na segmenty, na podstawie istotnych parametrów, takich jak: demografia, zachowanie, zainteresowania, preferencje zakupowe i inne. Podejście oparte na danych umożliwia ukierunkowanie przekazu reklamowego, spersonalizowane dostarczanie treści i skuteczniejsze kampanie marketingowe, co w efekcie przekłada się na wyższe zaangażowanie odbiorców oraz konwersje.

Newspoint dostarcza publikacje z mediów i wskaźniki potrzebne do analizy wizerunku marki czy konkurencji. Monitorujemy wszystkie typy mediów (social media, portale, serwisy informacyjne, branżowe, wertykalne, opinie, fora, blogi, prasa i RTV).  Zapewniamy ogólnoświatowe pokrycie: 75 języków, 170 krajów świata i największy zakres źródeł:

  • ponad 16 tys. polskich serwisów www oraz ponad 150 tys. zagranicznych serwisów www,
  • największy zakres monitorowania social media – ponad 50 mln serwisów społecznościowych w tym Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, YouTube, Vimeo, Slideshare, Pinterest, Disqus, Quora, GoldenLine, Blogspot, WordPress, podcasty… itd.
  • unikalne pokrycie blogów i forów20 tys. źródeł z całego świata,
  • 1500 tytułów prasowych (ogólnopolskich, branżowych i lokalnych),
  • 200 stacji RTV.

Przygotowujemy także raporty medialne stanowiące niezastąpione źródło danych o nastawieniu odbiorców do działalności analizowanych podmiotów i pozwalające na stałą, precyzyjną modyfikację przekazu, w ramach prowadzonej strategii. Podstawowym celem tego typu opracowań jest analiza zmian zachodzących w wizerunku w określonym czasie. Zakres świadczeń jest optymalizowany względem dedykowanych potrzeb każdego Klienta. Raporty medialne to najbardziej zaawansowane narzędzie pomiaru wyobrażenia o marce, tworzonego bezpośrednio w umysłach i opiniach odbiorców oraz skuteczności prowadzonych działań medialnych w krótkim i długim horyzoncie czasowym.

Aktualnie zespół Newspoint pracuje nad tworzeniem zautomatyzowanych raportów i analiz publikacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Identyfikujemy potrzeby i oczekiwania naszych Klientów w tym zakresie. Jeśli masz ciekawy pomysł na automatyzację i usprawnienia Twoich prac z naszymi danymi, zapraszamy do kontaktu.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.