AI w monitoringu mediów Newspoint

22 czerwca 2023, Robert Sadowski

Od kilku miesięcy w mediach duży rozgłos robią zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w pracy działów marketingu i PR. Firmy wykorzystują AI do tworzenia nowych artykułów, contentu zapleczowego, tekstów reklamowych czy opisów meta tagów pod SEO. Ciekawą koncepcją jest tworzenie podsumowań i streszczeń długich tekstów i raportów. Przy wsparciu AI można już generować kreacje reklamowe, ciekawe grafiki, a przyszłość należy do tworzenia animacji i dłuższych wideo. Automatyzacja pracy, optymalizacja procesów – wszystko po to, aby zaoszczędzić czas pracowników (a co za tym idzie – zoptymalizować koszty). 

To się już dzieje, lepiej lub gorzej, ale jest nieuniknione. AI przenika do naszych działań – tylko nasza wyobraźnia i kreatywność może być ograniczeniem albo najlepszym napędem: niczym kiedyś pojawienie się internetu, platform social media czy usług mobilnych. Pojawienie się sztucznej inteligencji (AI) otworzyło nowe drzwi, zapewniając potężne narzędzia i techniki do analizowania i wydobywania cennych spostrzeżeń z ogromną ilością danych medialnych. Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować analizę mediów i jej głęboki wpływ na branżę. 

W jaki sposób wykorzystać potencjał AI w monitoringu mediów? Przede wszystkim wskazać można następujące procesy: 

  • Automatyczna klasyfikacja treści: Algorytmy oparte na sztucznej inteligencji umożliwiają analizę i kategoryzowanie ogromnych ilości treści multimedialnych, w tym artykułów z wiadomościami, postów w mediach społecznościowych, filmów, obrazów i innych. Wykorzystując techniki przetwarzania języka naturalnego (NLP), systemy sztucznej inteligencji mogą identyfikować kluczowe tematy, nastroje i konteksty, umożliwiając analitykom mediów skuteczne śledzenie opinii publicznej, pojawiających się trendów i najświeższych wiadomości.
  • Automatyczna analiza nastrojów: Zrozumienie nastrojów społecznych ma kluczowe znaczenie dla analizy mediów. Algorytmy sztucznej inteligencji umożliwiają automatyczną analizę dużej ilości postów, komentarzy i recenzji w social mediach, dostarczając cennych informacji na temat zdania grup odbiorców na określone tematy, nowe produkty lub organizowane wydarzenia. Analiza pomaga analitykom mediów mierzyć nastroje społeczne, identyfikować potencjalne kryzysy i oceniać wpływ opinii na działania marek.
  • Przewidywanie i prognozowanie trendów: Modele AI mogą analizować dane historyczne i identyfikować wzorce, umożliwiając analitykom mediów dokonywanie trafniejszych prognoz dotyczących przyszłych trendów. Wykorzystując algorytmy uczenia maszynowego, platformy monitorujące media mogą przewidywać zmiany w preferencjach konsumentów, identyfikować pojawiające się trendy rynkowe i opracowywać strategie dotyczące treści, które dopasowują się do zmieniających się wymagań odbiorców.
  • Analiza obrazu i wideo: Treści wizualne odgrywają znaczącą rolę w dzisiejszym krajobrazie medialnym. Narzędzia do analizy obrazu i wideo oparte na sztucznej inteligencji mogą automatycznie rozpoznawać obiekty, logotypy czy twarze, dostarczając cennych metadanych i spostrzeżeń. Analitycy medialni wykorzystają tę technologię do śledzenia logo marki, analizowania treści tworzonych przez użytkowników, identyfikowania kluczowych influencerów i wskazywania na potencjalne naruszenia praw autorskich.
  • Wykrywanie fake newsów: Rozpowszechnianie fałszywych wiadomości stało się krytycznym problemem w branży medialnej. Sztuczna inteligencja może zwiększyć skuteczność zwalczania dezinformacji, wykorzystując przetwarzanie NLP i algorytmy uczenia maszynowego do identyfikowania i oznaczania potencjalnie wprowadzających w błąd lub sfabrykowanych artykułów prasowych i postów w social mediach. Technologia umożliwia analitykom mediów oddzielanie faktów od fikcji, zwiększając wiarygodność i niezawodność źródeł wiadomości.
  • Spersonalizowane rekomendacje: Systemy rekomendacji oparte na sztucznej inteligencji mogą analizować zachowania, preferencje i wzorce konsumpcji użytkowników w taki sposób, aby dostarczać spersonalizowane rekomendacje dotyczące treści. Analitycy mediów mogą wykorzystywać te systemy do zwiększania zaangażowania użytkowników czy konsumpcji treści i dostosowywania strategii reklamowych w oparciu o indywidualne zainteresowania użytkowników.
  • Segmentacja odbiorców, tworzenie kohort i targetowanie: Sztuczna inteligencja może wspierać analityków mediów w lepszym zrozumieniu swoich odbiorców, m.in. dzieląc ich na segmenty, na podstawie istotnych parametrów, takich jak: demografia, zachowanie, zainteresowania, preferencje zakupowe i inne. Podejście oparte na danych umożliwia ukierunkowanie przekazu reklamowego, spersonalizowane dostarczanie treści i skuteczniejsze kampanie marketingowe, co w efekcie przekłada się na wyższe zaangażowanie odbiorców oraz konwersje.

Newspoint dostarcza publikacje z mediów i wskaźniki potrzebne do analizy wizerunku marki czy konkurencji. Monitorujemy wszystkie typy mediów (social media, portale, serwisy informacyjne, branżowe, wertykalne, opinie, fora, blogi, prasa i RTV).  Zapewniamy ogólnoświatowe pokrycie: 75 języków, 170 krajów świata i największy zakres źródeł:

  • ponad 16 tys. polskich serwisów www oraz ponad 150 tys. zagranicznych serwisów www,
  • największy zakres monitorowania social media – ponad 50 mln serwisów społecznościowych w tym Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, YouTube, Vimeo, Slideshare, Pinterest, Disqus, Quora, GoldenLine, Blogspot, WordPress, podcasty… itd.
  • unikalne pokrycie blogów i forów20 tys. źródeł z całego świata,
  • 1500 tytułów prasowych (ogólnopolskich, branżowych i lokalnych),
  • 200 stacji RTV.

Przygotowujemy także raporty medialne stanowiące niezastąpione źródło danych o nastawieniu odbiorców do działalności analizowanych podmiotów i pozwalające na stałą, precyzyjną modyfikację przekazu, w ramach prowadzonej strategii. Podstawowym celem tego typu opracowań jest analiza zmian zachodzących w wizerunku w określonym czasie. Zakres świadczeń jest optymalizowany względem dedykowanych potrzeb każdego Klienta. Raporty medialne to najbardziej zaawansowane narzędzie pomiaru wyobrażenia o marce, tworzonego bezpośrednio w umysłach i opiniach odbiorców oraz skuteczności prowadzonych działań medialnych w krótkim i długim horyzoncie czasowym.

Aktualnie zespół Newspoint pracuje nad tworzeniem zautomatyzowanych raportów i analiz publikacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Identyfikujemy potrzeby i oczekiwania naszych Klientów w tym zakresie. Jeśli masz ciekawy pomysł na automatyzację i usprawnienia Twoich prac z naszymi danymi, zapraszamy do kontaktu.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.