NewsPoint – nowa usługa na rynku monitoringu mediów

24 stycznia 2007, Paulina Pocheć

NetSprint.pl – spółka specjalizująca się w systemach wyszukiwawczych, wprowadza na rynek NewsPoint – system monitoringu komunikacji w Internecie. Narzędzie zostało udostępnione we współpracy z norweską firmą Opoint AS, która oferuje je z powodzeniem na rynkach skandynawskich. NetSprint.pl liczy na duże zainteresowanie nowym produktem, ze względu na jego unikalną funkcjonalność oraz nowatorski system rozliczeń.

Spółka NetSprint.pl, specjalizująca się w tworzeniu mechanizmów wyszukiwawczych, w rok po wdrożeniu bezpłatnej usługi NetSprint Donosiciel – wprowadza na rynek komercyjną aplikację NewsPoint – zaawansowany, przyjazny w obsłudze, dostosowany do potrzeb działów PR firm i organizacji system monitoringu komunikacji w Internecie.

Monitoring mediów, a w szczególności mediów internetowych, jest usługą wspierającą szereg działań rynkowych: od badań rynkowych, przez planowanie marketingowe do mierzenia efektów kampanii wizerunkowych. Usługa polega na wyszukiwaniu zagadnień w mediach elektronicznych i analizowaniu wpływu ich publikacji na działalność Klienta.

Wdrożony, we współpracy z norweska firmą Opoint AS, system oferuje nowatorskie narzędzia badania treści publikowanych w Internecie. Użytkownik NewsPoint otrzymuje dostęp online do panelu złożonego z inteligentnej wyszukiwarki, modułu statystyk i analizy mediów, archiwum publikacji oraz narzędzi dostarczania informacji na adres e-mail bądź bezpośrednio na własną witrynę internetową.

NewsPoint ma szereg cech, które stanowią o jego unikalności na polskim rynku:

  • Klient wraz z usługą otrzymuje panel administracyjny, co oznacza, że może konfigurować NewsPoint wg własnego uznania: definiować dowolną ilość monitorowanych słów i wyrażeń, definiować powiadomienia e-mailem, a także moduły informacyjne na firmowej witrynie.
  • Oferuje narzędzia do ilościowej i jakościowej analizy informacji w przejrzystej formie, zrozumiałej nie tylko pracownikom działów PR.
  • Prezentuje informacje podkreślając ich kontekst, sekcje, w których były zamieszczone oraz czas ich publikacji, grupując artykuły z różnych źródeł, co oszczędza czas i wyraźnie wskazuje na istotne dla organizacji wiadomości.
  • Monitoruje media wykorzystując moduł Wyszukiwania Inteligentnego filtrujący informacje ze względu na: obecność słów w określonym kontekście, bliskość wyrażeń, ich wieloznaczność, ilość wystąpień określonych słów w tekście. Moduł Wyszukiwania Inteligentnego pozwala zdefiniować bardzo precyzyjnie potrzeby informacyjne Klienta i całkowicie je zaspokoić.
  • Dzięki unikalnej technologii ogranicza do minimum ryzyko pominięcia informacji dotyczącej Klienta lub jego konkurentów.
  • Możliwość miesięcznego, bezpłatnego testowania aplikacji przed dokonaniem zakupu.

Aplikacja adresowana jest do klientów indywidualnych jak i pracowników agencji marketingowych i PR. Dzięki wykorzystaniu NewsPoint agencje będą mogły zaspokajać potrzeby swoich Klientów w zakresie monitorowania Internetu w ergonomiczny i przyjazny dla nich sposób.

Prezes NetSprint.pl, Artur Banach, zapytany o szansę rozwoju NewsPoint na krajowym rynku powiedział:

„Naszym celem jest, aby NewsPoint oszczędzał czas i pieniądze zarówno profesjonalnych podmiotów na rynku Public Relations jak i niewielkich firm, które dotychczas nie monitorowały obecności swojej i swoich konkurentów w Sieci. NewsPoint jest dostępny online, nie trzeba go instalować, wystarczy tylko wpisać adres www w przeglądarce i zalogować się. Dzięki przeszukiwaniu praktycznie całego opiniotwórczego Internetu oraz dostosowanemu do potrzeb pracowników działu PR panelu zarządzania, narzędzie to umożliwia zarówno szybkie reagowanie na sygnały pochodzące z rynku jak i śledzenie i raportowanie komunikacji w długim horyzoncie czasowym.”

Równocześnie z wprowadzeniem NewsPoint na rynek uruchomiony został dedykowany serwis internetowy www.newspoint.pl, w którym prezentowane są funkcjonalności aplikacji, opis oferty, cenniki oraz dokumentacja techniczna. Na stronie dostępny jest formularz rejestracyjny umożliwiający potencjalnym Klientom zamówienie usługi.

Spółka już planuje rozbudowę systemu. Planujemy w tym roku wzbogacić użyteczność NewsPoint o moduł powiadamiania SMS oraz poszerzyć analizę mediów o wyniki oglądalności artykułów w Internecie. – Kontynuuje Artur Banach – Jesteśmy otwarci na wszelkie opinie na temat wdrożonej aplikacji. Pomogą one nam w jej dalszym rozwoju.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.