NewsPoint – nowa usługa na rynku monitoringu mediów

24 stycznia 2007, Paulina Pocheć

NetSprint.pl – spółka specjalizująca się w systemach wyszukiwawczych, wprowadza na rynek NewsPoint – system monitoringu komunikacji w Internecie. Narzędzie zostało udostępnione we współpracy z norweską firmą Opoint AS, która oferuje je z powodzeniem na rynkach skandynawskich. NetSprint.pl liczy na duże zainteresowanie nowym produktem, ze względu na jego unikalną funkcjonalność oraz nowatorski system rozliczeń.

Spółka NetSprint.pl, specjalizująca się w tworzeniu mechanizmów wyszukiwawczych, w rok po wdrożeniu bezpłatnej usługi NetSprint Donosiciel – wprowadza na rynek komercyjną aplikację NewsPoint – zaawansowany, przyjazny w obsłudze, dostosowany do potrzeb działów PR firm i organizacji system monitoringu komunikacji w Internecie.

Monitoring mediów, a w szczególności mediów internetowych, jest usługą wspierającą szereg działań rynkowych: od badań rynkowych, przez planowanie marketingowe do mierzenia efektów kampanii wizerunkowych. Usługa polega na wyszukiwaniu zagadnień w mediach elektronicznych i analizowaniu wpływu ich publikacji na działalność Klienta.

Wdrożony, we współpracy z norweska firmą Opoint AS, system oferuje nowatorskie narzędzia badania treści publikowanych w Internecie. Użytkownik NewsPoint otrzymuje dostęp online do panelu złożonego z inteligentnej wyszukiwarki, modułu statystyk i analizy mediów, archiwum publikacji oraz narzędzi dostarczania informacji na adres e-mail bądź bezpośrednio na własną witrynę internetową.

NewsPoint ma szereg cech, które stanowią o jego unikalności na polskim rynku:

  • Klient wraz z usługą otrzymuje panel administracyjny, co oznacza, że może konfigurować NewsPoint wg własnego uznania: definiować dowolną ilość monitorowanych słów i wyrażeń, definiować powiadomienia e-mailem, a także moduły informacyjne na firmowej witrynie.
  • Oferuje narzędzia do ilościowej i jakościowej analizy informacji w przejrzystej formie, zrozumiałej nie tylko pracownikom działów PR.
  • Prezentuje informacje podkreślając ich kontekst, sekcje, w których były zamieszczone oraz czas ich publikacji, grupując artykuły z różnych źródeł, co oszczędza czas i wyraźnie wskazuje na istotne dla organizacji wiadomości.
  • Monitoruje media wykorzystując moduł Wyszukiwania Inteligentnego filtrujący informacje ze względu na: obecność słów w określonym kontekście, bliskość wyrażeń, ich wieloznaczność, ilość wystąpień określonych słów w tekście. Moduł Wyszukiwania Inteligentnego pozwala zdefiniować bardzo precyzyjnie potrzeby informacyjne Klienta i całkowicie je zaspokoić.
  • Dzięki unikalnej technologii ogranicza do minimum ryzyko pominięcia informacji dotyczącej Klienta lub jego konkurentów.
  • Możliwość miesięcznego, bezpłatnego testowania aplikacji przed dokonaniem zakupu.

Aplikacja adresowana jest do klientów indywidualnych jak i pracowników agencji marketingowych i PR. Dzięki wykorzystaniu NewsPoint agencje będą mogły zaspokajać potrzeby swoich Klientów w zakresie monitorowania Internetu w ergonomiczny i przyjazny dla nich sposób.

Prezes NetSprint.pl, Artur Banach, zapytany o szansę rozwoju NewsPoint na krajowym rynku powiedział:

„Naszym celem jest, aby NewsPoint oszczędzał czas i pieniądze zarówno profesjonalnych podmiotów na rynku Public Relations jak i niewielkich firm, które dotychczas nie monitorowały obecności swojej i swoich konkurentów w Sieci. NewsPoint jest dostępny online, nie trzeba go instalować, wystarczy tylko wpisać adres www w przeglądarce i zalogować się. Dzięki przeszukiwaniu praktycznie całego opiniotwórczego Internetu oraz dostosowanemu do potrzeb pracowników działu PR panelu zarządzania, narzędzie to umożliwia zarówno szybkie reagowanie na sygnały pochodzące z rynku jak i śledzenie i raportowanie komunikacji w długim horyzoncie czasowym.”

Równocześnie z wprowadzeniem NewsPoint na rynek uruchomiony został dedykowany serwis internetowy www.newspoint.pl, w którym prezentowane są funkcjonalności aplikacji, opis oferty, cenniki oraz dokumentacja techniczna. Na stronie dostępny jest formularz rejestracyjny umożliwiający potencjalnym Klientom zamówienie usługi.

Spółka już planuje rozbudowę systemu. Planujemy w tym roku wzbogacić użyteczność NewsPoint o moduł powiadamiania SMS oraz poszerzyć analizę mediów o wyniki oglądalności artykułów w Internecie. – Kontynuuje Artur Banach – Jesteśmy otwarci na wszelkie opinie na temat wdrożonej aplikacji. Pomogą one nam w jej dalszym rozwoju.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...