Dashboard i nowe wskaźniki marketingowe w Newspoint

27 marca 2013, Paulina Pocheć

Newspoint, marka rozwiązań służących do monitorowania mediów, uruchamia nowe funkcjonalności, które pozwalają na łatwiejsze obserwowanie efektów komunikacji firmy w internecie i porównywanie jej z konkurencją. Zmiany wprowadzone w panelu Newspoint mają na celu usprawnienie pracy specjalistów marketingu, którzy są zainteresowani nie tyle liczbą publikacji na temat marki i szczegółowym ich analizowaniem, co analizą efektywności działań marketingowych. Wynika to z nowej strategii biznesowej NetSprint, która zakłada tworzenie rozwiązań technologicznych ułatwiających skuteczną komunikację marketingową.

Panel monitoringu internetu Newspoint został wzbogacony o nową funkcjonalność – dashboard, który pozwala na syntetyczną prezentację danych z monitoringu pod postacią wykresów i wskaźników. Jego główną funkcją jest ułatwienie porównań między kilkoma markami należącymi do tej samej kategorii produktowej – użytkownik może na bieżąco śledzić pozycję marki względem konkurencyjnych wobec niej oraz sprawdzać, na ile silnie jest kojarzona ze swoją kategorią produktową.

W dashboardzie Newspoint pojawiły się dwa nowe wskaźniki. Pierwszy, Share of Voice, pozwala na proste porównanie, jak dużo pisze się o marce w porównaniu do konkurencji. To procentowy udział publikacji zawierających wzmiankę o marce na tle wszystkich publikacji na temat jej oraz konkurentów.

 

Wskaźnik “siła skojarzeń marki” pokazuje jak mocno marka jest kojarzona z konkretną kategorią produktową na podstawie wyliczenia, jaki odsetek artykułów traktujących o wybranej kategorii wzmiankuje jednocześnie markę. Im wyższy odsetek takich publikacji, tym mocniej marka kojarzona jest z kategorią produktową.

Dashboard Newspoint zawiera również dane procentowe dotyczące wydźwięku materiałów dotyczących badanej marki. Dzięki temu na bieżąco można śledzić trendy w dyskusji bez konieczności ręcznego nadawania ocen.

Dashboard zaprojektowano w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić pracę marketera – najważniejszymi kryteriami podczas tworzenia aplikacji były czytelny wygląd, szybkość działania i intuicyjna obsługa. Docelowo Newspoint planuje wizualne ujednolicenie pozostałych części panelu  z dashboardem.

Dodatkowych informacji udzielają:

Olga Kamińska, PR Manager, NetSprint.pl Sp. z o.o.
e-mail: olga.kaminska@netsprint.eu
tel. 022 276 26 59
 
Anna Miotk, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju Produktu Newspoint, NetSprint.pl Sp. z o.o.
e-mail: anna.miotk@netsprint.eu


Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.