Dlaczego skarpetki nie do pary? – Światowy Dzień Zespołu Downa

21 marca 2021, Robert Sadowski

Dzisiaj, 21-go marca w pierwszy dzień wiosny, obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa. Data nie jest przypadkowa – jej amerykański zapis symbolizuje trzeci chromosom w dwudziestej pierwszej parze, którego obecność stanowi główną przyczynę tego syndromu.

Dzięki inicjatywie Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa, od 2005 roku, 21 marca stał się dniem wyjątkowym, natomiast od 2012 roku patronat nad obchodami sprawuje również Organizacja Narodów Zjednoczonych.

Zespół Downa inaczej określany trisomią chromosomu 21 jest chorobą genetyczną opisaną przez brytyjskiego lekarza Johna Langdona Downa w 1862 roku. Od jego nazwiska przypadłość ta została nazwana zespołem Downa.

Syndrom jest zwykle związany z charakterystycznymi rysami twarzy, opóźnieniem wzrostu fizycznego oraz niepełnosprawnością intelektualną od łagodnego do umiarkowanego stopnia.

W Polsce żyje ponad 60 tys. osób z trisomią 21 – uczą się, pracują, marzą, kochają, mają lepsze i gorsze dni jak każdy z nas. Czy wiesz, że: 79% pytanych osób spotkało się z użyciem określenia „Ty Downie” w sposób obraźliwy?

Kampania edukacyjna „Zespół Kolorowych Skarpetek”

Chromosomy mają kształt podobny do skarpetek, dlatego stały się symbolem akcji, która ma zachęcić ludzi do rozmowy na temat różnorodności, wyjątkowości, integracji i akceptacji.

Z tej okazji wszyscy zakładamy dzisiaj skarpetki nie do pary na znak solidarności i szacunku.

Wszyscy jesteśmy równi – pamiętajcie o tym każdego dnia!

Dołącz razem z nami do Zespołu Kolorowych Skarpetek i wspólnie zmieńmy myślenie o zespole Downa!

Kampania #ZespolKolorowychSkarpetek

Akcja edukacyjna ma na celu promowanie postaw szacunku i tolerancji wobec osób z zespołem Downa. Została ona zorganizowana po raz pierwszy w 2019 roku z inicjatywy Kai Bielawskiej, siostry Moniki z zespołem Downa. Kampania obejmuje działania świadomościowe w mediach tradycyjnych i społecznościowych.

Kampania jest prowadzona pro bono przez agencję Resolution i wspierana przez firmy z branży marketingu i komunikacji: Artegence, Flash Investment Group, Newspoint, Solski Communications, Tribal Media oraz Studio Tęcza. W nagłośnieniu akcji pomagają również czołowi wydawcy mediowi: AdPrime, Adrino, Audience Network, BrandLift, Converters, DoubleEspresso, Facebook, Gazeta.pl, Iberion, JustTag, LagoMedia, Madokado, RoyalAd, SampleData, SpicyMobile, Tarsago, VeoWe, VidWe, Welovemedia, WP i YOC. Sponsorem kampanii jest marka Many Mornings.




Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...