Gorące tematy w sieci. Kobiety vs mężczyźni

11 sierpnia 2016, Paulina Pocheć

Newspoint zbadał opinię internautów na temat problemów i newsów, które przodowały w minionych miesiącach w sieci. Posyłanie sześciolatków do szkół, koniec 6 sezonu „Gry o tron”, plany zmiany ustawy antyaborcyjnej, program 500+, emigranci, frankowicze i premiery nowych modeli smartfonów – to gorące tematy w sieci, które zostały przeanalizowane. Badania przeprowadzono pod kątem kobiety vs mężczyźni.

W zależności od poruszanego tematu rozkład aktywności płci autorów wypowiedzi przybierał inny wymiar. Kobiety były aktywniejsze w dyskusjach dotyczącej tematów społecznych, np. posyłania sześciolatków do szkół.  Natomiast mężczyźni o wiele częściej udzielali się w tematach dotyczących polityki i technologii, np. w dyskusji na temat nowych modeli smartfonów. Procentowy rozkład komentarzy obu płci był podobny w dyskusji dotyczącej aborcji, programu 500+ i „Gry o tron”.

Top serwisy i wydźwięk wypowiedzi

Większość opinii pojawiła się na Facebooku. Internauci często korzystali także z Twittera. Poza portalami społecznościowymi panie chętniej wypowiadały się na forach kobiecych np. wizaż.pl, a mężczyźni na portalach technologicznych np. gsmonline.pl. Zauważyć można, że kobiety w komentarzach częściej odnosiły się do emocji i skutków danej sytuacji, natomiast mężczyźni w tematach społecznych kierowali dyskusję na tory polityczne. Interesujący jest również fakt, że kobiety częściej niż mężczyźni komentowali zakończenie 6. sezonu „Gry o tron”. Damska część internetowej widowni chętnie dzieliła się z innymi informacją, że zaczęła oglądać serial, natomiast mężczyźni wykazywali niezadowolenie z pojawiających się tzw. „spoilerów”. W dyskusji dotyczącej zmiany ustawy antyaborcyjnej mężczyźni zwracali uwagę, że w tej sprawie wypowiadać powinny się głównie kobiety. Panie również wskazywały na fakt, że mają prawo do decyzji. Ciekawą sytuację zaobserwować było można również w dyskusji o telefonach. Panowie pisząc o telefonach głównie dzielili się z informacją, że nie mogą doczekać się aż wypróbują nowe modele. Panie komentując na forum, częściej szukały  pomocy w rozwiązaniu problemów ze sprzętem.

Mężczyźni byli bardziej aktywni

Podsumowując, we wszystkich przeanalizowanych przez Newspoint dyskusjach, kobiety stanowiły blisko 42% komentujących, natomiast mężczyźni około 58%. Kobiety, aby móc przyjąć rolę ekspertów powinny częściej udzielać się w dyskusjach politycznych i technologicznych.

Badanie realizowano od początku marca do końca maja 2016.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.