„I WSIO” – internauci o zwycięstwie Legii

1 września 2011, Paulina Pocheć

„…MAŻNA PAZDRAWIAĆ WARSZAWSKO LEGIO…” – takimi słowami rosyjski komentator skwitował trzecią bramkę Legii Warszawa w czwartkowym meczu (25.08) ze Spartakiem Moskwa.

I tak też się stało… tego wieczoru cała Polska gratulowała warszawskiemu klubowi pokonania Rosjan, na moment zniknęły podziały i różnice między klubami piłkarskimi i ich kibicami w kraju, jako solidarny naród dumni byliśmy z wygranej z niemałym przeciwnikiem.

Rewanżowy mecz ostatniej rundy eliminacji do fazy grupowej ligi europejskiej nie zaczął się obiecująco dla Warszawskiej drużyny, Rosjanie na początku prowadzili 2:0, pierwsza połowa zakończyła się remisem 2:2, a w ostatnich dwóch minutach doliczonego czasu piłkarz Legii Warszawa o równie wdzięcznym, co zobowiązującym nazwisku – Janusz Gol – wyklarował wynik z korzyścią dla Polski. Radość piłkarzy oraz kibiców nie miała granic, dlatego też specjaliści NewsPoint postanowili sprawdzić, jak to szczęście przełożyło się na social media.

:iczba publikacji

W badaniu uwzględniono jedynie wpisy, które pojawiły się w dniu meczu, tj. 25 sierpnia 2011 r. W tym czasie spośród wszystkich źródeł NewsPoint Social Media odnotowaliśmy 519 postów zawierających słowa kluczowe „Legia” „Spartak” „wygrana” „kibice” oraz „Moskwa”. Od rana do godzin popołudniowych, kiedy rozpoczął się mecz, do ok. godz. 17 liczba postów nie przekraczała 50 średnio na trzy godziny. Były to głównie zapowiedzi meczu, typowanie wyników oraz – na krótko przed meczem – informacje o zatrzymaniu autokaru z polskimi kibicami na granicy. W godzinach decydujących dla obu klubów 18:00 – 21:00 liczba publikacji wzrosła do ok. 240 – to m.in. relacje z meczu oraz komentarze odnoszące się do wyniku. Kiedy już wynik był jasny i wszystkich internautów opanowała wielka radość, liczba postów spadła do ok. 90, większość z nich to pochwały oraz gratulacje dla warszawskiego klubu.

 

Rodzaj portalu

Powyższy wykres przedstawia podział wszystkich publikacji na różnych typach portali. Najpierw wpisy podzielono na rodzaje serwisów, w których się one pojawiały, a następnie na poszczególne portale.

Serwisy, których najczęściej używano do komentowania meczu to mikroblogi, prawie 250 publikacji. Około 160 postów pojawiło się na Facebooku, następnie ok. 90 wpisów na forach, 20 komentarzy do artykułów i 1 wpis na blogu.

Liczba wzmianek na poszczególnych portalach

Serwisami, na których najchętniej komentowano mecz Legii Warszawa ze Spartakiem Moskwa oraz jego wynik były twitter.com (184 publikacje), facebook.com (166 publikacji), blip.pl (60 publikacji), se.pl (25 publikacji), następnie poniżej 20 publikacji kolejno na pilkarskieforum.com, youtube.com, forum.banzaj.pl, betonline.net.pl, netwars.pl, forum.gram.pl.

Wydźwięk publikacji

Specjaliści NewsPoint podzielili wszystkie wpisy na 6 kategorii tematycznych „relacja z meczu”, „pochwała Legii”, „wynik”, „zatrzymanie kibiców na granicy”, „opinia o meczu” oraz „zapowiedź meczu”.

Najwięcej postów uwzględnionych w mini-raporcie dotyczyło stricte „relacji z meczu” (213 publikacji). Były to m.in. posty informujące, gdzie można zobaczyć relację meczu na żywo, ponadto internauci dzielili się zdjęciami oraz filmikami. „Fatalny początek Legii Warszawa w Moskwie – na żywo”; – „Legia Warszawa remisuje na wyjeździe ze Spartakiem Moskwa…” miały one głównie wydźwięk neutralny.

Praktycznie wszystkie publikacje, które znalazły się w kategorii „pochwała Legii” miały wydźwięk pozytywny – był to ogrom gratulacji i pochwał za wspaniałą grę oraz wygraną od kibiców z całego kraju, dla których przez chwilę nie miały znaczenia wszelkie podziały klubowe: – „Legia jest wielka!! Cudowny dwumecz w wykonaniu Legionistów!! Myślałem, że Spartak wygra bez problemów, a tu proszę. Jestem przeszczęśliwy”; – „Dawno, już naprawdę DAWNO nie widzieliśmy tak dobrego meczu polskiego zespołu w europejskich pucharach. To, co Legia pokazała w Moskwie – nie do uwierzenia!”; – „Warszawa, Warszawa CWKS LEGIA BRAWO ZA AWANS WOJNA POLSKO-RUSKA WYGRANA”.

Następne 65 postów – „wynik” to publikacje informujące oraz komentujące na bieżąco o wyniku meczu: „Legia wygrywa w Moskwie ze Spartakiem 3:2 i awansuje do fazy pucharowej Ligi Europejskiej. Niewiarygodne!”; – „patrząc na mojego ojca jak odstawia dziwną choreografię przed tv, domyślam się, że Legia wygrała :)”. 52 publikacje (głównie neutralne i kilka negatywnych) tyczyło się sytuacji zatrzymania na granicy Łotwy z Rosją polskiego autokaru z kibicami jadącymi na mecz. Domniemanym powodem zatrzymania były transparenty z hasłami „Smoleńsk Pamiętamy” oraz „Zabierzcie Donalda, oddajcie czarne skrzynki”; – „ruski knebel znowu w akcji. kibicie Legii zostali cofnięci na granicy bo mieli transparent o Smoleńsku.”; – „Główna grupa kibiców Legii niewpuszczona na teren Rosji!Skandal!!!”.

46 publikacji dotyczy „opinii o meczu”, czyli komentarzy internautów na temat całego meczu oraz determinacji, walki i gry warszawskiej drużyny – „Jak was nie lubię, tak szacunek za walkę i wyeliminowanie ruskich. To ja jeszcze dodam ze Wisła może się uczyć od Legii waleczności!”; – „i tak o to Warszawska Legia pokazała jak się gra…. przegrywać 2:0 i wygrać mecz 2:3 …. Wielkie Brawa za odwagę ( 2 zespoły w LE ) szczyt marzeń … eh:)”; – „Wspaniały mecz Legii jestem pod wielkim wrażeniem ! Szkoda że nie Oni walczyli o LM. Dawno tak dobrego meczu Polskiego klubu nie widziałem !”. Najmniej, bo 40 publikacji pojawiło się na temat „zapowiedzi meczu” – to głównie posty sprzed wydarzenia, informujące o godzinie jego rozpoczęcia oraz o przeciwniku, z jakim przyszło się zmierzyć Legii Warszawa.

Specjalistom News Point nie pozostaje nic innego, jak cieszyć się razem z kibicami z wygranej oraz eliminacji do Ligii Europejskiej, a także trzymać kciuki za polskie drużyny oraz monitorować reakcje kibiców-internautów na kolejne, miejmy nadzieję, wygrane mecze

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media. Uwzględniono wszystkie publikacje zawierające wzmiankę „Legia”, „Spartak”, „wygrana”, „kibice” oraz „Moskwa” we wszystkich odmianach.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.