Rok 2020 jest bardzo trudny dla świata sportu. Do zmagań z własnymi rekordami, czasem, przeciwnikami, słabościami, doszedł jeszcze koronawirus i światowa epidemia. Ta ciągła niepewność, czy zawody się odbędą, czy będzie gdzie trenować i czy organizm jest na tyle odporny, by temu wszystkiemu podołać? Nurtujące pytania, czy oby nie jestem zarażony, co wykażą testy, czy konieczna będzie kwarantanna? Problemy natury wytrzymałości psychicznej zrównały się z tymi kondycyjnymi i technicznymi.
Na takim podłożu niepewności zrodził się sukces jednej z najmłodszych gwiazd polskiego sportu – tenisistki Igi Świątek. Iga Świątek w turnieju French Open w meczu finałowym pokonała, rozstawioną z numerem 4 w światowych rankingach, Sofię Kenin 6:4, 6:1. Dzięki temu została pierwszym polskim zwycięzcą turnieju wielkoszlemowego w grze pojedynczej i podkreślmy – mając zaledwie 19 lat. Jej ciężka praca i sukces sportowy zostały zauważone w mediach online. Przekuły się na powstanie 85 382 publikacji w internecie i mediach społecznościowych oraz ponad 900 mln zasięgu w tym roku. A te przełożyły się na ponad 6,5 mln PLN ekwiwalentu reklamowego. Oczywiście największy udział tych wyników przypada na październikowy sukces (59 282 publikacje warte 4,8 mln PLN).
Udział publikacji w mediach na temat Igi Świątek
Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Igi Świątek
Zasięg publikacji na temat Igi Świątek
W 2020 roku do połowy października o Idze Świątek wspomniano w 85 382 publikacjach w internecie. Najwięcej wpisów opublikowano na Facebooku (52%), portalach (19%), Twitterze (15%) i na YouTube (12%). Materiały te wygenerowały dotarcie (zasięg) na poziomie 970 milionów kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego zebranych publikacji, na podstawie danych monitoringu mediów Newspoint, wyniosła 6,524 miliona zł. Z czego prawie 4,8 mln zł wygenerowały pierwsze 2 tygodnie w miesiącu październik.
Reakcje na publikacje na temat Igi Świątek
Wpisy o Idze Świątek cieszyły się dużą popularnością. Zyskały ponad 4,067 mln polubień, 209 tys. komentarzy i 189 tys. udostępnień.
TOP 10 portali z publikacjami na temat Igi Świątek
Z portali internetowych na temat Igi Świątek najczęściej pisały redakcje sportowe: Sportowefakty.wp.pl (890 publikacji), Microsoft News (643), Sport.interia.pl (610), Sport.se.pl (438) oraz Przegladsportowy.pl (417).
Rozkład publikacji w czasie na temat Igi Świątek
Na przestrzeni całego roku, miesięczna liczba publikacji na temat Igi Świątek w internecie i social media wahała się od 1 500 do 5 000 tysięcy. Sukces październikowy spowodował eksplozję wpisów oraz artykułów i już w połowie października wywindował ją do poziomu prawie 60 000.
Czekamy na kolejne wygrane naszej tenisistki i gratulujemy sukcesu!
W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.
Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...
23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.
4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...