Iga Świątek wygrywa nie tylko na korcie – zyskuje 85 tys. publikacji i 6,5 mln PLN AVE

16 października 2020, Robert Sadowski

Rok 2020 jest bardzo trudny dla świata sportu. Do zmagań z własnymi rekordami, czasem, przeciwnikami, słabościami, doszedł jeszcze koronawirus i światowa epidemia. Ta ciągła niepewność, czy zawody się odbędą, czy będzie gdzie trenować i czy organizm jest na tyle odporny, by temu wszystkiemu podołać? Nurtujące pytania, czy oby nie jestem zarażony, co wykażą testy, czy konieczna będzie kwarantanna? Problemy natury wytrzymałości psychicznej zrównały się z tymi kondycyjnymi i technicznymi. 

Na takim podłożu niepewności zrodził się sukces jednej z najmłodszych gwiazd polskiego sportu – tenisistki Igi Świątek. Iga Świątek w turnieju French Open w meczu finałowym pokonała, rozstawioną z numerem 4 w światowych rankingach, Sofię Kenin 6:4, 6:1. Dzięki temu została pierwszym polskim zwycięzcą turnieju wielkoszlemowego w grze pojedynczej i podkreślmy – mając zaledwie 19 lat. Jej ciężka praca i sukces sportowy zostały zauważone w mediach online. Przekuły się na powstanie 85 382 publikacji w internecie i mediach społecznościowych oraz ponad 900 mln zasięgu w tym roku. A te przełożyły się na ponad 6,5 mln PLN ekwiwalentu reklamowego. Oczywiście największy udział tych wyników przypada na październikowy sukces (59 282 publikacje warte 4,8 mln PLN).


Liczba publikacji na temat Igi Świątek
Liczba publikacji na temat Igi Świątek

Udział publikacji w mediach na temat Igi Świątek
Udział publikacji w mediach na temat Igi Świątek

Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Igi Świątek
Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Igi Świątek

Zasięg publikacji na temat Igi Świątek

W 2020 roku do połowy października o Idze Świątek wspomniano w 85 382 publikacjach w internecie. Najwięcej wpisów opublikowano na Facebooku (52%), portalach (19%), Twitterze (15%) i na YouTube (12%). Materiały te wygenerowały dotarcie (zasięg) na poziomie 970 milionów kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego zebranych publikacji, na podstawie danych monitoringu mediów Newspoint, wyniosła 6,524 miliona zł. Z czego prawie 4,8 mln zł wygenerowały pierwsze 2 tygodnie w miesiącu październik.

Reakcje na publikacje na temat Igi Świątek
Reakcje na publikacje na temat Igi Świątek

Wpisy o Idze Świątek cieszyły się dużą popularnością. Zyskały ponad 4,067 mln polubień, 209 tys. komentarzy i 189 tys. udostępnień. 

TOP 10 portali z publikacjami na temat Igi Świątek
TOP 10 portali z publikacjami na temat Igi Świątek

Z portali internetowych na temat Igi Świątek najczęściej pisały redakcje sportowe: Sportowefakty.wp.pl (890 publikacji), Microsoft News (643), Sport.interia.pl (610), Sport.se.pl (438) oraz Przegladsportowy.pl (417).

Rozkład publikacji w czasie na temat Igi Świątek
Rozkład publikacji w czasie na temat Igi Świątek

Na przestrzeni całego roku, miesięczna liczba publikacji na temat Igi Świątek w internecie i social media wahała się od 1 500 do 5 000 tysięcy. Sukces październikowy spowodował eksplozję wpisów oraz artykułów i już w połowie października wywindował ją do poziomu prawie 60 000.

Załóż konto i monitoruj media

Czekamy na kolejne wygrane naszej tenisistki i gratulujemy sukcesu!

Infografika na temat Igi Świątek do pobrania:

Iga Świątek infografika





Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

21 stycznia 2022, Adriana Baranowska

TikTok dla biznesu – 12 powodów dla których warto tam być

TikTok to aplikacja, która jest z nami od 2016 roku. Początkowo rozwijana była tylko na rynku chińskim, rok później zaczęła zyskiwać popularność na całym świecie. Co ciekawe – apka została dostosowana do Androida, iOS’a, a także Windowsa. Nadal stanowi najczęściej pobieraną i używaną aplikację. Jego popularność to ogromny potencjał marketingowy i reklamowy. To możliwość wykorzystania...

4 stycznia 2022, Robert Sadowski

Alerty SMS – monitoring Newspoint wzbogacony o nową funkcjonalność

Kompleksowy monitoring mediów Newspoint wdrożył kolejną funkcjonalność – użytkownicy mogą już otrzymywać powiadomienia, o pojawianiu się najważniejszych dla nich publikacji, SMS-em na swojego smartfona.

3 stycznia 2022, Mateusz Pałka

Jak osiągnąć sukces w nowej erze marketingu i przyspieszonej digitalizacji w 2022? Część 2.

Kontynuujemy dziś porady dla marterów na 2022 rok. Influencer marketing jest obecnie dominującą strategią sprzedażową, ponieważ rozwój mediów społecznościowych trwa na dobre na całym świecie, podobnie jak płynące z nich przychody.

31 grudnia 2021, Mateusz Pałka

Jak osiągnąć sukces w nowej erze marketingu i przyspieszonej digitalizacji w 2022? Część 1.

Ludzie codziennie korzystają z internetu i z chęcią odwiedzają każde zakamarki wirtualnej sieci. Dzięki stale rozwijającej się cyfryzacji, marki mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców w coraz krótszym czasie. Postęp technologiczny powoduje to, że konsumenci częściej sięgają po tablety i smartfony, niż po prasę tradycyjną. Użytkownicy w sieci poszukują szybkiego działania, kompleksowych wyników i prawdziwego,...

28 grudnia 2021, Robert Sadowski

28 Akcja Sprzątanie świata – Polska

W tym toku – podobnie jak i rok temu – Newspoint wspierał Akcję Sprzątania świata – Polska. Udostępniliśmy bezpłatnie narzędzie do monitoringu mediów i wspomogliśmy Fundację Nasza Ziemia. Dzięki temu możliwe było monitorowanie skuteczności nadawanych komunikatów i śledzenie edukacyjnego waloru informacji publikowanych przez media do opinii publicznej.