Innowacje w zamawianiu treści – sprawdzamy nowy moduł Content Premium od WhitePress®

23 marca 2021, Robert Sadowski

WhitePress® zbudował  silną pozycję na rynku branży content marketingowej. Za pomocą platformy można publikować artykuły na ponad 20 tys. portali w Polsce i na kilkunastu rynkach zagranicznych, a nowy moduł umożliwia również zlecenie i przygotowanie potrzebnych treści. Jak działa Content Premium i które funkcje są szczególnie pomocne w pracy marketera? Zespół Newspoint właśnie sprawdził.

Kto skorzysta na nowej usłudze?

Nowy moduł służy do zamawiania treści u zewnętrznych autorów, a tym, co wyróżnia go na tle podobnych platform funkcjonujących na rynku, jest nacisk na wysoką jakość usług i zaawansowana technologia. W bazie dziennikarzy nie znajdziesz ofert amatorów poszukujących pierwszych zleceń czy copywriterów tworzących tanie teksty SEO niskiej jakości. 

Profile twórców w Content Premium zawierają szczegółowe opisy wykształcenia, specjalizacji i doświadczenia wraz z przykładami napisanych tekstów. Koniec z wymianą dziesięciu maili przed wyborem twórcy i podjęciem współpracy – teraz wyczerpujące informacje o ponad 400 dziennikarzy zostały zebrane w jednej platformie.

Content Premium

Jak działa Content Premium?

Korzystanie z modułu rozpoczynamy od stworzenia zamówienia i sporządzenia wytycznych do tworzonego tekstu, jednak w sposób znacznie szybszy i przyjemniejszy niż pisanie briefa od zera. 

Tu możesz przetestować Content Premium.

Wybieramy tematykę (1 z 41) i rodzaj tekstu (do dyspozycji jest 15 gotowych wzorców wytycznych, od artykułu specjalistycznego, po post na Facebooku), liczbę znaków, ewentualnie uzupełniamy o słowa kluczowe, czy niezbędne elementy treści i określamy termin wykonania zlecenia. Jeśli dobrze wiesz, jakiego tekstu potrzebujesz – wszystko zajmie kilka minut i gotowe.

Co dalej?

Content Premium

Mamy trzy możliwe ścieżki. Pierwsza to wstawienie briefa na Giełdę ogłoszeń, gdzie w krótkim czasie otrzymamy od kilku do kilkudziesięciu ofert od copywriterów. Drugą opcją jest samodzielny wybór dziennikarza z bazy i bezpośrednie przypisanie mu zlecenia. Ostatnia możliwość, niedawno dodana do modułu, to skorzystanie z dodatkowej usługi i zlecenie wyboru copywritera WhitePress®. Plus za tę różnorodność – dla każdego coś dobrego.

Content Premium

Narzędzie to cały czas jest rozwijane, dlatego dobrze jest śledzić newsy, jeśli planujecie korzystać z niego regularnie. Ostatnio dodane funkcje to m.in. urlopy ustawiane przez samych copywriterów oraz opcja dokupywania dodatkowych znaków i zdjęć do artykułu. Bardzo pomocne – przyznajemy.

Inteligentna wyszukiwarka – nie tylko dla leniwych

Przy testowaniu nowego modułu warto wybrać samodzielne przypisanie copywritera, bo daje to okazję przyjrzeć się dokładnie możliwościom zaawansowanej wyszukiwarki w Content Premium. A te robią niezłe wrażenie. 

Autorski algorytm WhitePress® łączy wytyczne w zamówieniu z danymi profilowymi i wyświetla listę dziennikarzy w kolejności od najlepiej dopasowanych do zlecenia. W zależności od zamówienia działa to mniej lub bardziej spektakularnie. Przy każdym profilu widoczne są informacje o copywriterze, można sprawdzić jego stawkę za tekst, oceny poprzednich współprac i opinie zleceniodawców. Wyszukiwarka ma też możliwość sortowania profili za pomocą 13 filtrów. Wprawdzie im bardziej ogólna tematyka, tym więcej dziennikarzy mamy do dyspozycji, ale są i tacy, którzy specjalizują się w wąskich, niszowych dziedzinach.

Content Premium

Cała przyjemność korzystania z modułu kryje się jednak w dodatkowych smaczkach, jak możliwość oznaczania dziennikarzy, jako „ulubionych” czy wskazanie na liście elementów w profilach powiązanych ze zleceniem (np. doświadczenie zawodowe z danego zakresu tematycznego).

Zleciłem, zobaczyłem, zatwierdziłem. A co z formalnościami?

Znacie marketera, który lubi bawić się w księgowego i fakturowanie? To rzadki okaz, bo dla większości pilnowanie dokumentacji i rozliczeń jest złem koniecznym. Dlatego sporym udogodnieniem zamawiania treści za pośrednictwem Content Premium jest obsługa rozliczeń i formalności przez system. Nie mówimy tu tylko o umowach, rachunkach, przelewach czy reklamacji. Obsługa WhitePress® pilnuje też terminów po obu stronach współpracy. 

Zresztą system jest pomyślany tak, by do nadużyć nie dochodziło – możliwość wystawienia oceny motywuje do rzetelnego wywiązywania się ze zobowiązań i sprawnej komunikacji.

Zastanawiacie się pewnie, ile nas, zleceniodawców, kosztuje ta przyjemność. Marża WhitePress® wynosi 20% od pierwszego zlecenia i tylko 10% od kolejnych. To stosunkowo mało, jak na taki oferowany wachlarz funkcji.

Outsourcing PRO

Nowy moduł Content Premium rzeczywiście trzyma poziom „premium” i oby tak dalej. Wybór dziennikarzy jest ogromny, a ich kompetencje zweryfikowane, wyszukiwarka dość wygodna i dokładna, formalności, rozliczenia dokonują się niemal same.

Wszystko to pozwala zaoszczędzić trochę czasu, zwłaszcza jeśli publikujecie przez WhitePress® i zlecacie sporo treści zewnętrznie. 

Jak sprawdzi się ten moduł w przypadku niszowych i specjalistycznych treści? Dajcie znać, my w każdym razie zachęcamy do testowania Content Premium i wyrobienia sobie własnej opinii! Warto to zrobić zwłaszcza do 10 kwietnia – do tego czasu trwa promocja, w której po założeniu konta i zamówieniu treści za 150 zł, otrzymacie dodatkowe 100 zł do wykorzystania gratis. Więcej szczegółów na temat promocji tutaj.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



19 kwietnia 2022, Robert Sadowski

Relacja z Samorządowego Kongresu Finansowego 2022

11 – 12 kwietnia w Sopocie eksperci w cieniu wojny w Ukrainie i jej skutków dla uchodźców, samorządów oraz kraju poruszali m.in. tematy związane z finansowymi narzędziami i politykami polskimi i europejskimi, bezpieczeństwem energetycznym i zarządzaniem finansami samorządów w warunkach ograniczania dochodów własnych. Newspoint był partnerem medialnym Kongresu.

11 kwietnia 2022, Robert Sadowski

Relacja z konferencji IAB HowTo: Boost your digital PR in 2022

IAB HowTo: Boost your digital PR in 2022, to konferencja, która pokazała, jak zmienia się oblicze public relations i jakie konsekwencje oraz trendy klarują się na podstawie tych przemian. Poznaliśmy najciekawsze zjawiska, zagadnienia oraz świat public relations pokazany oczami ekspertów praktyków. Dla wszystkich nieobecnych przygotowaliśmy obszerną relację ze zdjęciami i screenami prezentacji z tej konferencji....

11 kwietnia 2022, Robert Sadowski

Relacja z konferencji IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje

Konferencja IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje powstała w odpowiedzi na potrzebę pogłębienia wiedzy na temat reklamy mobilnej, w szczególności w zakresie dostępnych na rynku narzędzi oraz dobrych praktyk. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób reklama mobilna może wesprzeć współczesnego marketera oraz jak należy weryfikować jej skuteczność zarówno w kampaniach mających na celu budowanie...

8 marca 2022, Robert Sadowski

Relacja z konferencji IAB HowTo: Programmatic – dzień 2

Oto relacja z 2 dnia konferencji IAB HowTo Jak wykorzystać szanse i pokonać bariery w Programmatic. Wydarzenie w formule online miało miejsce 2 i 3 marca 2022. Newspoint przygotował streszczenia wygłoszonych prelekcji.

7 marca 2022, Robert Sadowski

Relacja z konferencji IAB HowTo: Programmatic – dzień 1

Na konferencji IAB HowTo Jak wykorzystać szanse i pokonać bariery w Programmatic o programmatycznym modelu reklamy opowiedzieli eksperci z Grupy Programmatic przy IAB Polska, i podzielili się swoją specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem. Wydarzenie w formule online miało miejsce 2 i 3 marca 2022. Newspoint przygotował streszczenia wszystkich wystąpień.