Internauci krytyczni wobec 500+

21 kwietnia 2016, Paulina Pocheć

Od 1 kwietnia można ubiegać się o wypłatę świadczeń z programu „Rodzina 500+”. Możliwość uzyskania wsparcia finansowego na drugie i kolejne dzieci wzbudza wiele kontrowersji nie tylko na scenie politycznej, ale również w internecie. Postanowiliśmy sprawdzić, jak kształtowała się dyskusja oraz jak internauci oceniają rządowy program.

Biorąc pod uwagę ostatni miesiąc (20.03-20.04.2016) w internecie zamieszczono ponad 34 tysiące publikacji o programie 500+. Tylko w momencie wejścia programu w życie, czyli pierwszego kwietnia w sieci pojawiło się o nim prawie 6 tysięcy informacji!

Polscy internauci chętnie komentowali program 500+ na Twitterze i Facebooku – na dwóch najpopularniejszych serwisach społecznościowych ukazało się odpowiednio 23.9% i 20.8% wszystkich wpisów w sieci. Równie często informacje pojawiały się na portalach (28.4%) i forach internetowych (25.6%).

Program 500+ budzi skrajne emocje w sieci. Z badania, które przeprowadziliśmy wynika, że zdecydowana większość internautów zabierających głos w dyskusji jest wobec niego krytyczna – ponad połowa (50.6%) wszystkich opinii wyrażonych w internecie miała negatywny charakter.  Pozytywnie o programie wypowiedziało się jedynie 13.5% internautów, zaś 35.9% komentujących nie oceniało go jednoznacznie w swoich wypowiedziach.

 

Wśród sceptyków podnoszone były głównie obawy dotyczące negatywnego wpływu programu 500+ na kondycję budżetu państwa.

 

 

W wielu opiniach pojawiał się wątek niewłaściwego określenia kryterium dochodowego, które prawdopodobnie uniemożliwi ubieganie się o dofinansowanie wielu potrzebującym osobom.

 

Wątpliwości budził także fakt, że dofinansowanie nie jest przyznawane również na pierwsze dziecko.

 

 

Wśród zwolenników programu przeważały z kolei głosy, że 500 zł to realna pomoc dla najbiedniejszych, wielodzietnych rodzin, które dzięki tym pieniądzom będą mogły znacząco poprawić swój status materialny.

 

W dyskusjach, w których pojawiał się wątek znacznego obciążenia budżetu państwa przez program, entuzjaści podkreślali, że pieniądze zainwestowane w rodziny wrócą do polskiego budżetu, ponieważ zostaną one wydane na konsumpcję dóbr.

 

Internauci chwalili również samą procedurę składania wniosku, podkreślając jej przejrzystość i możliwość szybkiego załatwienia formalności.

Jak widać na powyższych przykładach, gorąca dyskusja z sejmowych ław przeniosła się także do wirtualnej rzeczywistości. Program „Rodzina 500 +” dopiero wszedł w życie, a już zdążył zebrać mnóstwo skrajnych opinii – w większości negatywnych. Czy po paru miesiącach od rozpoczęcia wypłat świadczeń, kiedy będzie można ocenić już pierwsze efekty działania programu, internauci zmienią swoje nastawienie? Czas pokaże.

Igor Rudnicki,
Analityk, Newspoint



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...