Internauci krytyczni wobec 500+

21 kwietnia 2016, Paulina Pocheć

Od 1 kwietnia można ubiegać się o wypłatę świadczeń z programu „Rodzina 500+”. Możliwość uzyskania wsparcia finansowego na drugie i kolejne dzieci wzbudza wiele kontrowersji nie tylko na scenie politycznej, ale również w internecie. Postanowiliśmy sprawdzić, jak kształtowała się dyskusja oraz jak internauci oceniają rządowy program.

Biorąc pod uwagę ostatni miesiąc (20.03-20.04.2016) w internecie zamieszczono ponad 34 tysiące publikacji o programie 500+. Tylko w momencie wejścia programu w życie, czyli pierwszego kwietnia w sieci pojawiło się o nim prawie 6 tysięcy informacji!

Polscy internauci chętnie komentowali program 500+ na Twitterze i Facebooku – na dwóch najpopularniejszych serwisach społecznościowych ukazało się odpowiednio 23.9% i 20.8% wszystkich wpisów w sieci. Równie często informacje pojawiały się na portalach (28.4%) i forach internetowych (25.6%).

Program 500+ budzi skrajne emocje w sieci. Z badania, które przeprowadziliśmy wynika, że zdecydowana większość internautów zabierających głos w dyskusji jest wobec niego krytyczna – ponad połowa (50.6%) wszystkich opinii wyrażonych w internecie miała negatywny charakter.  Pozytywnie o programie wypowiedziało się jedynie 13.5% internautów, zaś 35.9% komentujących nie oceniało go jednoznacznie w swoich wypowiedziach.

 

Wśród sceptyków podnoszone były głównie obawy dotyczące negatywnego wpływu programu 500+ na kondycję budżetu państwa.

 

 

W wielu opiniach pojawiał się wątek niewłaściwego określenia kryterium dochodowego, które prawdopodobnie uniemożliwi ubieganie się o dofinansowanie wielu potrzebującym osobom.

 

Wątpliwości budził także fakt, że dofinansowanie nie jest przyznawane również na pierwsze dziecko.

 

 

Wśród zwolenników programu przeważały z kolei głosy, że 500 zł to realna pomoc dla najbiedniejszych, wielodzietnych rodzin, które dzięki tym pieniądzom będą mogły znacząco poprawić swój status materialny.

 

W dyskusjach, w których pojawiał się wątek znacznego obciążenia budżetu państwa przez program, entuzjaści podkreślali, że pieniądze zainwestowane w rodziny wrócą do polskiego budżetu, ponieważ zostaną one wydane na konsumpcję dóbr.

 

Internauci chwalili również samą procedurę składania wniosku, podkreślając jej przejrzystość i możliwość szybkiego załatwienia formalności.

Jak widać na powyższych przykładach, gorąca dyskusja z sejmowych ław przeniosła się także do wirtualnej rzeczywistości. Program „Rodzina 500 +” dopiero wszedł w życie, a już zdążył zebrać mnóstwo skrajnych opinii – w większości negatywnych. Czy po paru miesiącach od rozpoczęcia wypłat świadczeń, kiedy będzie można ocenić już pierwsze efekty działania programu, internauci zmienią swoje nastawienie? Czas pokaże.

Igor Rudnicki,
Analityk, Newspoint



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.