Jak ułatwić sobie komunikację w sytuacjach kryzysowych?

5 kwietnia 2018, Marek Bysaha

Kryzys marki, zarządzanie kryzysowe, sytuacje kryzysowe. Temat był zgłębiany setki razy i każdy, kto zajmuje się kontaktem marki otoczeniem powinien mieć go w małym palcu. Dlatego ten tekst nie będzie o podstawach radzenia sobie w tego typu sytuacjach. To materiał dla kogoś, kto wie jak się zachować w sytuacji kryzysu i chce poznać dodatkowe sposoby łagodzenia go. Poznaj kilka dobrych praktyk, które pozwolą Ci skuteczniej działać w sytuacjach kryzysowych.


via GIPHY

Mądry przed szkodą

Jedną z najważniejszych praktyk podczas działania w sytuacji kryzysowej jest szybkie reagowanie. Niestety, nie da się samemu śledzić wszystkich mediów. Z odsieczą przychodzą tu panele monitoringu mediów. Wystarczy ustawić odpowiednie słowa kluczowe i włączyć opcję alarmowania. Wtedy, gdy ktokolwiek w mediach wspomni o wybranej marce lub użyje określonych słów, natychmiast zostaje wysłany alarm wraz z linkiem lub, w przypadku mediów tradycyjnych, innych odnośnikiem (np. skanem z gazety).

Dzięki temu można natychmiast zareagować, zanim w ogóle kryzys się rozpocznie. Pozwoli to oszczędzić mnóstwo czasu i, przede wszystkim, pokaże, że marka dba o swój wizerunek oraz klientów.


via GIPHY

Skorzystaj z opinii klientów

Po złagodzeniu kryzysu i  naprawieniu sytuacji, warto również prowadzić działania mające na celu polepszenie wizerunku. Wówczas można poprosić o pozytywną opinię stałych, zadowolonych klientów, którzy rozumieją, że kryzys to tylko jedno małe potknięcie w porównaniu do ogółu pozytywnych działań marki. Pozytywny komentarz pod dyskusją czy małe oświadczenie od realnej, zadowolonej osoby, potwierdzające to, że ufa i ocenia Twoją pracę pozytywnie może pomóc.

Odbiory są coraz bardziej świadomi odnośnie do hejtu. Kilkaset komentarzy negatywnych, często na podobną nutę, już nie robi tak dużego wrażenia, a czasem wręcz odbiera takiej krytyce wiarygodność. A pozytywny, napisany indywidualnie komentarz kontrastujący z negatywami ma wtedy o wiele większą wartość dla wizerunku marki.

via GIPHY

Influener na pomoc

Influencerzy mają duży wpływ na publiczne opinie, emocje i, w efekcie, decyzje. Ich przekazy są odbierane jako autentyczne, a społeczności, jakie skupiają wokół siebie darzą ich dużym zaufaniem. Dzięki temu mogą pomóc marce wyjść z sytuacji kryzysowej.

Warto jest wcześniej, jeszcze przed kryzysem, znaleźć konkretne osoby, których społeczność odpowiada naszemu targetowi i utrzymywać z nimi dobre relacje. Gdzie znaleźć influencera? Nowoczesne systemy (Newspoint, Whitepress) zawierają wyszukiwarkę z taką opcją, co może bardzo ułatwić sprawę.

Jak influencer może pomóc? Podczas kryzysu, zawsze można się powołać na jego pozytywną opinię. Jeśli klienci będą szukać informacji, to, oprócz komentarzy innych użytkowników, prędzej czy później natrafią na materiały influencera na nasz temat. Takie działanie pozwoli złagodzić kryzys i pomoże odzyskać zaufanie potencjalnych klientów.

Te trzy proste zabiegi usprawnią komunikację podczas sytuacji kryzysowych i mogą pomóc zdusić problemy w zarodku. Wykorzystywanie trendów (influencer marketing) i nowych technologii (narzędzia monitoringu marki) jako pomocy do klasycznych działań może znacząco podnieść ich efektywność. Kryzysu się co prawda nie uniknie, ale zawsze można z nim sobie radzić lepiej.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



1 czerwca 2022, Robert Sadowski

Eksport statystyk w Panelu Newspoint

Newspoint, specjalizujący się w kompleksowym monitoringu mediów, udostępnił funkcjonalność eksportu danych, na podstawie których tworzone są wykresy i statystyki w Panelu. Funkcja ta ma na celu ułatwienie tworzenia własnych alertów ilościowych oraz wyciąganie danych do dedykowanych KPI. 

28 lutego 2022, Robert Sadowski

Darmowy monitoring mediów – pomoc dla Ukrainy

Newspoint, oferujący kompleksowy, międzynarodowy monitoring mediów, od dziś wprowadza darmową usługę dla wszystkich polskich i ukraińskich instytucji, organizacji samorządowych, jednostek pożytku publicznego, fundacji i stowarzyszeń oraz wszelkich grup wsparcia zaangażowanych w pomoc dla Ukrainy. Darmowy dostęp przyznawany będzie początkowo na okres 90 dni z możliwością przedłużenia.

15 lutego 2022, Robert Sadowski

Wyszukiwarka influencerów w Panelu Newspoint

Newspoint, specjalizujący się w monitoringu mediów, udostępnił nowy, rozwinięty moduł analityki influencerów. Jest to w pełni funkcjonalna wyszukiwarka liderów opinii oraz publikowanych przez nich postów i komentarzy. Aktualnie analityka obejmuje aktywności na czterech platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube.

1 lutego 2022, Adriana Baranowska

Podsumowanie nowości 2021 w Newspoint

Współczesne technologie zmieniają się z miesiąca na miesiąc, z roku na rok. Zespół Newspoint nieustannie pracuje nad rozszerzaniem oferty i wdrażaniem kolejnych funkcjonalności narzędzia do monitoringu mediów. Co nowego pojawiło się w Newspoint na przestrzeni całego 2021 roku? Zapraszamy do naszego podsumowania.

28 stycznia 2022, Robert Sadowski

M-commerce – dlaczego warto się nim zainteresować?

Większość z osób czytających ten tekst będzie przeglądać go na swoim małym centrum dowodzenia. Oczywiście mowa o smartfonie, który stanowi nieodzowną część naszego życia – przedłużenie naszego ciała, naszej woli, a także naszego biznesu! Coraz więcej danych przekonuje, że nie tyle warto optymalizować swój e-commerce pod kątem telefonów komórkowych, co jest to wręcz dogmatem nowych...