Komentarz Roberta Stalmacha do raportu World Internet Project

24 lipca 2014, Paulina Pocheć

Przedstawiamy komentarz Roberta Stalmacha do raportu World Internet Project

 Link do infografiki

„Otaczający nas cyfrowy świat ulega gwałtownym przeobrażeniom. Internet dawno przestał już być dodatkiem, stał się współczesną energią elektryczną – nośnikiem i podstawą dla usług i kanałów komunikacji. Ta cecha internetu sprawia, że wszystkie sfery życia ulegają dzięki niemu przeobrażeniom, w szczególności sfera rozrywki. Dlatego tak ważne są tego typu badania – aby zrozumieć zakres zachodzących przemian, ich kierunek i dynamikę. Dzięki takim raportom dowiadujemy się więcej o otaczającej nas rzeczywistości.

              Wśród mediów tradycyjnych, jako główny kanał dystrybucji rozrywki wciąż dominuje telewizja i to we wszystkich grupach wiekowych. Radio i prasa są za to domeną starszego pokolenia. Wśród użytkowników internetu telewizję w tradycyjny sposób, przynajmniej raz w tygodniu, ogląda 84% badanych, a wśród nie-użytkowników 88%. Niska skłonność internautów do rezygnowania z telewizji, radia i prasywynikać może z chęci odpoczynku od nadmiaru informacji i bodźców, których dostarcza sieć. Wygląda na to, że upadek mediów tradycyjnych jednak odsunie się w czasie.

           Główną zaletą internetu pozostaje jego mobilność. Nie tylko korzystamy z niego w różnych miejscach (96% w domu, 25% w pracy, 18% w drodze/podróży, 8% w szkole), ale również na  różnych urządzeniach. Internet pozwala oderwać treści od konkretnego sprzętu i np. artykuł znaleziony na smartfonie dokończyć w domu na sofie z tabletem w ręku. Dodatkowo możliwość zmieniania urządzenia, na te, które akurat jest pod ręką sprawia, że łatwiej o bieżący kontakt ze znajomymi i pracą jednocześnie.

           Poza bieżącym kontaktem, internet służy również do przeglądania obrazów, które w dobie rozwoju kultury wizualnej coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Nie jest to nowa tendencja, ale coraz bardziej zauważalna.

           Rozrywka online zajmuje coraz więcej naszego czasu ale czy idą za tym zyski? Okazuje się, że niekoniecznie, bowiem spośród badanych osób zaledwie 16% przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zdarzyło się im zapłacić za rozrywkę w internecie. Jednak profil osób płacących odpowiada młodym, zaangażowanym użytkownikom sieci, można mieć więc nadzieję, że ten odsetek wzrastać będzie wraz ze zwiększającym się udziałem takich osób w populacji.

          Raport jest pomocny dla specjalistów z branży rozrywkowej i nie tylko. Pomaga określić rosnące zagrożenia, jak i zdefiniować nowe możliwości rozwoju usług i produktów. Podziękowania dla Center for Digital Future i Gazeta.pl za świetną analizę. Czytelnikom życzę jak najlepszego przełożenia wniosków na praktykę gospodarczą.”

 



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.