Marta Smyrska (SMYRSKA PR) ocenia Newspoint

26 kwietnia 2013, Paulina Pocheć

Jestem fanką narzędzi do monitorowania mediów. Od lat, na przemian, używałam monitoringu IMM i Press Service, a w ostatnich latach przerzuciłam się na usługi nowych dostawców. Do przetestowania Newspointa skłoniło mnie ich nowe, świetne narzędzie – Dashboard.

Zaczęło się od falstartu. Jako „stara wyjadaczka” nie podchwyciłam uprzejmej propozycji pomocy przy skonfigurowaniu słów kluczowych. To był błąd! Kiedy któregoś wolnego wieczoru, jak już położyłam dzieci spać, i siadłam w końcu do Newspointa okazało się, że nie umiem skonfigurować projektu. Przy czym, na potrzeby testu (ale zgodnie z charakterem;), wcieliłam się w rolę idealnego testera: niecierpliwego, mającego mało czasu, bez ochoty do rozgryzania szczegółów. Nie zamierzałam, tym bardziej, przebijać się przez 43-stronicowy przewodnik użytkownika!

Po tym nieudanym debiucie zniechęciłam się do dalszego testu. Monitoring to dla mnie narzędzie z definicji samoobsługowe i konieczność jakiekolwiek pomocy konsultanta uznałam za okoliczność dyskwalifikującą.  Byłam jednocześnie trochę zła, bo intuicyjnie czułam, że Dashboard chowa przede mną masę interesujących danych, a ja nie wiem jak się do nich dobrać. Jednak, jak w dobrej restauracji, obsługa klienta Newspointa czuwała, żeby zapytać, co jest nie tak z moim kotletem. Po krótkiej rozmowie telefonicznej (żeby skonfigurować projekt trzeba odsłonić niewidoczną od razu opcję) narzędzie do monitoringu stanęło przede mną otworem. Na dodatek z nieograniczoną liczbą słów kluczowych.

Zanim przeszłam do Dashboarda skonfigurowałam słowa kluczowe w panelu do monitoringu mediów.  Trochę się namachałam, bo postanowiłam sprawdzić, co słychać na rozdrobnionym rynku budowlanym, u deweloperów powierzchni magazynowych oraz, dla kontrastu, na rynku słodyczy czekoladowych. Niewygodne było przechodzenie między dwiema platformami, ale docelowo Newspoint planuje ujednolicenie pozostałych części panelu z Dashboardem. Uff, moje projekty poszły w końcu w ruch. Wizualnie Dashboard jest przejrzysty, dane „zasysają się” bardzo szybko, a obsługa jest intuicyjnie prosta (czego nie mogłam powiedzieć o panelu monitoringu). Wypełniony danymi Dashboard nabiera charakteru i kolorów. Zainteresował mnie zwłaszcza Share of Voice (udział w dyskusji), pozwalający na sprawdzenie jak dużo pisze się o naszej marce, w porównaniu do konkurencji. Można też śledzić wskaźnik „siła skojarzeń marki” z daną kategorią produktową oraz oczywiście wydźwięk publikacji.

Zadowolona z testu (choć zaskoczona niektórymi wartościami) czułam się uzbrojona w interesujące dane, które można wykorzystać do pracy nad opracowaniem projektu, do wyznaczania celów i monitorowania działań PR, a nawet w celu nawiązania pogawędki.  – Dzień dobry, co słuchać – zagadnęłam zaprzyjaźnionego szefa firmy –  bo Share of Voice Wam spada?Share od Voice nam spada? – zainteresował się od razu – to wszystko zgodnie z planem. Wytłumaczył mi, że mają teraz taką strategię, żeby być raczej cicho (z ang. quiet) i faktycznie wykresy Newspointa potwierdzają, że obrana przez firmę strategię działa, skutkując obniżeniem poziomu udziału w dyskusji poniżej 5 %;)

Podsumowując test, nowym klientom Newspointa radzę, aby skorzystali z pomocy konsultantów przy konfiguracji swoich kont. Dashboard to nie jest zwykły monitoring, ale analityczny, a przy analizie warto skorzystać z doświadczenia fachowców. Trawestując, monitoring Newspointa to z pozoru zwykły, poczciwy Excel, ale Dashboard jest już jak tabele przestawne, z kolorowymi wykresami, pozwalające na łatwą analizę danych, obserwowanie efektów komunikacji oraz porównywanie z konkurencją.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.