Monitoring komunikacji w dobie kryzysu

29 stycznia 2009, Paulina Pocheć

Gospodarka weszła w fazę dekoniunktury, czego konsekwencją jest ograniczenie wydatków przez firmy i uważne oglądanie każdej złotówki, zwłaszcza w przypadku działań marketingowych.  W tej sytuacji kluczowy staje się wybór najbardziej skutecznych działań komunikacyjnych, poparty  analizą efektywności tych, które były prowadzone do tej pory. W odpowiedzi na te zjawiska NewsPoint przeprowadził analizę potencjalnych oszczędności, wynikających ze stosowania zaawansowanego systemu monitoringu Internetu. Jak wynika z tej analizy, w przypadku korzystania z takiego systemu, czas wyszukiwania informacji skraca się o połowę i przekłada się na znaczące oszczędności kosztowe. 

Zaawansowane systemy monitorujące Internet są tańsze od tradycyjnych rozwiązań monitoringu – niezależnie od liczby haseł i liczby znalezionych artykułów, miesięczny abonament za korzystanie z systemu jest stały. System monitoringu internetu, w przeciwieństwie do darmowych rozwiązań służących do wyszukiwania informacji w internecie, pozwala też na oszczędności czasowe. Jak wynika z analizy NewsPoint, w przypadku zastosowania systemu monitoringu komunikacji online, czas wyszukiwania informacji skraca się o połowę i przekłada się na znaczące oszczędności kosztowe. Przykładowo, w przypadku firmy zatrudniającej 20 pracowników, przy założeniu, że każdy z nich spędza 2 godziny dziennie na poszukiwaniu niezbędnych mu do pracy informacji w internecie, po zastosowaniu systemu czas ten skraca się o połowę, a oszczędności poczynione w ten sposób sięgają 8800 PLN w skali miesiąca.

PRZYKŁAD:

  • Wielkość organizacji: 20 pracowników
  • Czas  każdego pracownika przeznaczany na wyszukiwanie informacji: 2 godziny dziennie
  • 50% oszczędności  => 1 godzina dziennie (20 godzin dziennie w przypadku 20 pracowników)
  • 20 godz. x 22 dni roboczych w miesiącu = 440 godzin miesięcznie
  • Koszt jednej godziny przepracowanej przez pracownika: 20 zł
  • 20 zł x 440 godz. => około 8800 zł oszczędności miesięcznie

Takie rozwiązanie stanowi również wsparcie w komunikacji kryzysowej,  kiedy na każdą negatywną publikację trzeba reagować jak najszybciej; tym bardziej w dobie błyskawicznego rozprzestrzeniania się informacji przez Internet, gdzie czas na reakcję minutach jest liczony w minutach. Aplikacja może służyć nie tylko do prostego monitorowania internetu pod kątem występowania w nim określonych fraz kluczowych. Dzięki możliwościom konfiguracji ustawień, specjalista od komunikacji może otrzymywać na przykład powiadomienia o nowych artykułach w wybranej przez siebie grupie portali.

„W warunkach niestabilności gospodarczej szczególnego znaczenia nabiera  budowanie wizerunku wiarygodnej firmy za pomocą działań public relations oraz badanie efektywności prowadzonej komunikacji. Kryzys skłania specjalistów do korzystania z narzędzi , które pozwalają na dokładny pomiar efektywności działań komunikacyjnych i jednocześnie nie wymagają wielkich nakładów finansowych”  – mówi Anna Miotk, dyrektor rozwoju biznesu NewsPoint.  „Oferowane przez nas rozwiązanie pozwala firmom planować  efektywną komunikację w internecie w sytuacji, w której konsumpcja mediów drukowanych znacznie spada,  użytkownicy mediów poszukują newsów przede wszystkim w internecie, co z kolei sprawia, że wydawcy prasy koncentrują się na tym medium i umieszczają w nim większość publikowanych przez siebie treści”.

W odróżnieniu od wyszukiwarek i agregatorów treści systemy monitoringu Internetu posiadają zaawansowane możliwości: automatyczne generowanie raportów ilościowych w formatach PDF i xls, dokonywanie oceny jakościowej, oraz możliwość przechowywania artykułów w podręcznym archiwum. Kolejna funkcjonalność to chronologiczne sortowanie wiadomości, w kolejności ich publikacji, czego nie potrafi zwykła wyszukiwarka, której algorytm bazuje zazwyczaj na oglądalności stron niż na datach publikacji artykułów. Ułatwieniem w codziennej pracy specjalisty public relations, webmastera lub redaktora są też powiadomienia na interesujący go temat, co może posłużyć do przygotowywania codziennego przeglądu prasy na swoją stronę internetową.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.