Monitoruj skutecznie Internet – Marcin Osiak z Performance Marketing Solutions ocenia Newspoint

22 marca 2013, Paulina Pocheć

Marcin Osiak z Performance Marketing Solutions przetestował ostatnio nasze narzędzie do monitoringu portali i social media. Poprosiliśmy go, aby napisał nam, co myśli o naszym autorskim rozwiązaniu.

Monitoruj skutecznie Internet

Od początku roku przyglądałem się bliżej narzędziom do monitoringu Internetu, aby wybrać to, które obok Google Alerts najlepiej wspomoże pracę i pozwoli dotrzeć do miejsc, gdzie klienci rozmawiają o markach, które reprezentuję. Newspoint to była ostatnia platforma, z jaką w ostatnim czasie miałem do czynienia, ale w przypadku inwestycji będzie pierwszą, do której się zgłoszę.

Pierwsze wrażenie nie zawsze najważniejsze

Gdyby test był krótszy i gdyby inne elementy by nie zagrały jak trzeba, tego śródtytułu, jak i pewnie całego tego tekstu by nie było. Po pierwszym zalogowaniu się do Newspointa czułem się przytłoczony i… zniechęcony. Nie chodzi tutaj jednak o ilość informacji, ale o sposób ich podania. Profile, tagi, linki, liczby, wszystko szare i ponure. Po kilku minutach zwiedzania miałem ochotę wyjść i zapomnieć. Gdy jednak wgryzłem się w serwis i przełamałem barierę niechęci, okazało się, że nie taki diabeł straszny. Newspoint, podobnie jak inne tego typu narzędzia serwuje bardzo dużo bardzo dokładnych informacji na temat, marki w internecie.

Mimo prostoty, Newspoint po bliższym zapoznaniu się z nim staje się nawet przyjazny. W jednym miejscu zebrane i odpowiednio podzielone wyniki przeszukiwania sieci, po kilku dniach stały się encyklopedią wiedzy na temat tego, „co w necie piszczy” i gdzie o nas mówią.

Pod koniec testu dostałem dodatkowo do dyspozycji nową funkcjonalność – dashbord. Segregacja danych podana w postaci bardzo czytelnych i przejrzystych wykresów sprawiła, że z Newspoint stał się narzędziem w moich oczach kompleksowym. Na podstawie danych z dashboardu można łatwiej planować strategię i dobierać kanały promocji w sieci oraz czytelnie prezentować zebrane przez Newspoint informacje osobom mniej zorientowanym w internecie. W przypadku marki, którą wrzuciłem do testów moje wrażenie o tym, gdzie najczęściej się o niej rozmawia zostało skutecznie zweryfikowane 😉

Niewygodne maile

Raport e-mail, to moim zdaniem pięta achillesowa Newspointa. I choć dane w nich zawarte są bardzo dokładne oraz zawierają dużo informacji, to ich forma i długość w moim przypadku jest nieakceptowalna. W tym miejscu muszę przyznać, że ani razu nie doczytałem tej wiadomości do końca, ponieważ ogrom odnośników zebranych w tabelce zwyczajnie był męczący. Ułożenie profili i tagów w samej platformie sprawia, że dane przychodzą posegregowane – do raportu e-mail nie są one jednak w żaden sposób wybierane, przez co ciężko jest w gąszczu linków wyłapać te najistotniejsze.

Niemniej jednak i tu znalazłem coś dobrego. Mianowicie nie mam jeszcze wyrobionego nawyku, aby zaglądać regularnie do tego typu narzędzi. Paradoksalnie raport Newspointa pozwolił mi taki nawyk ukształtować, ponieważ otrzymanie maila dopingowało mnie do tego, aby codziennie wejść do panelu klienta w Newspoint i sprawdzić, co w sieci się dzieje wokół mojej marki. Gdyby raport był idealnie skrojony, pewnie dane w nim zawarte wystarczyłyby do rozeznania się w temacie i nie zaglądałbym do panelu klienta zbyt często w celu zgłębienia otrzymanych informacji. W tym miejscu jako podsumowanie idealnie sprawdzi się stare przysłowie:  Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.

Świetny support

Obsługa klienta za to w Newspoint stoi na bardzo wysokim poziomie. Osoby, z którymi miałem kontakt nie tylko ograniczały się do rozwiązywania problemów i odpowiadania na pytania, ale szły o krok dalej i sugerowały wyjścia, które ich zdaniem mogą korzystnie wpłynąć na korzystanie z produktu. Nie ukrywam, że posiadanie takiego przewodnika, zwłaszcza w pierwszych dniach korzystania z narzędzia jest bezcenne. Spośród wszystkich testowanych przeze mnie platform, w tej kompetencje miękkie i podejście do klienta opanowane są najlepiej.

Podsumowanie

Choć w porównaniu z konkurencją Newspoint nie jest tak czytelny i przejrzysty, to funkcjonalnością ani na krok nie odstaje od reszty, a poziomem obsługi klienta bije pozostałych na głowę. Jeśli więc jesteś typem człowieka, który zadaje dużo pytań i nie zależy Ci na wodotryskach w postaci kolorowych wykresów w każdym miejscu– z Newspointem zaprzyjaźnisz się najszybciej.

Marcin Osiak

Specjalista ds. Marketingu

Performance Marketing Solutions

https://marcinosiak.blogspot.com/



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...