NetSprint wprowadza uniwersalny algorytm monitorujący Facebooka

12 października 2010, Paulina Pocheć

Po kilkumiesięcznych testach firma NetSprint wprowadza uniwersalny algorytm, który pozwala wykrywać i monitorować najbardziej wartościowe polskie grupy oraz strony (fanpages, likepages) na Facebooku. Oznacza to, że korzystając z NewsPoint Social Media klienci otrzymują w ramach jednej aplikacji monitoring wszystkich najważniejszych treści tworzonych przez użytkowników w języku polskim. Wcześniej NetSprint jako pierwsza firma w Polsce wprowadził monitoring niemal całej polskojęzycznej treści serwisu mikroblogowego Twitter.

Naszym strategicznym celem jest zagwarantowanie klientom pełnego i dogodnego dostępu do wszystkich istotnych dla nich treści generowanych przez użytkowników. Nasza aplikacja oprócz szerokiego zakresu monitorowanych źródeł zapewnia również szybkie dostarczanie potrzebnych informacji. W pracy specjalistów do spraw komunikacji jest to aspekt szczególnie istotny, gdyż pozwala na odpowiednio szybką reakcję, chociażby w potencjalnej sytuacji kryzysowej” – mówi Anna Miotk, dyrektor ds. rozwoju biznesu NewsPoint.

Przez kilka ostatnich miesięcy firma doskonaliła aplikację pod kątem wykrywania wszystkich najbardziej interesujących polskich stron na Facebooku. Wprowadzony przez NetSprint algorytm dostosowany jest do obsługi innych języków – umożliwia wykrywanie i pobieranie treści z Facebooka także na innym, niż polski, rynkach.

Skuteczny monitoring treści w takim serwisie społecznościowym jak Facebook to duże wyzwanie. Zdecydowana większość treści jest niedostępna dla robotów wyszukiwarkowych, a treści dostępne, takie jak fanpage, są zdefragmentaryzowane. Dlatego też bardzo dużo energii włożyliśmy w nauczenie aplikacji znajdowania tych treści, określania ich ważności oraz intensyfikacji odświeżania” – dodaje Anna Miotk.

Wyniki monitoringu Facebooka prezentowane są wraz z wynikami monitoringu pozostałych social media w panelu użytkownika. Klient nie ponosi zatem żadnych dodatkowych kosztów związanych z rozszerzeniem monitoringu.

NewsPoint Social Media ciągle zwiększa swój zasięg monitorowania. Obecnie w systemie dostępnych jest 1,27 mln forów i 284 tys. blogów. Rozwiązanie oferuje również monitoring dwóch porównywarek cenowych: skapiec.pl i ceneo.pl oraz 5 platform mikroblogowych. Atutem NewsPoint na tle rozwiązań konkurencyjnych jest również model rozliczeniowy – klienci płacą za dostęp do konta, nie zaś za liczbę monitorowanych haseł. Zmiana ustawień wyszukiwania jest bardzo łatwa i może być dokonywana samodzielnie przez klientów. System umożliwia bezpłatne 14-dniowe testy. Poza udostępnianiem systemu NewsPoint Social Media w ramach kont, NewsPoint oferuje również usługę raportów wizerunkowych zawierających pogłębioną analizę opinii z social media.

Usługi i rozwiązania NewsPoint przeznaczone są dla szerokiego grona odbiorców biznesowych – działów PR i marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, badań i rozwoju oraz zasobów ludzkich. Pomagają mierzyć i oceniać efekty działań komunikacyjnych, monitorować rynek i konkurencję, szybko reagować na sytuacje kryzysowe, oceniać jakość obsługi klienta, produktu czy też wizerunek firmy jako pracodawcy.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.