NewsPoint monitoruje 2000 serwisów internetowych
18 listopada 2008, Paulina Pocheć
Po ponad półtora roku od wprowadzenia na rynek przez firmę NetSprint.pl usługa NewsPoint zapewnia najszerszy zakres monitoringu internetu w Polsce. Od czerwca ubiegłego roku liczba polskich serwisów, monitorowanych w ramach tej usługi, wzrosła czterokrotnie.
NewsPoint stale poszerza zakres monitorowanych serwisów. W momencie rozpoczęcia sprzedaży usługi liczba przeszukiwanych stron wynosiła 500. Obecnie NewsPoint monitoruje już ponad 2000 polskich serwisów, a liczba ta stale rośnie. Firmom, których działalność wykracza poza granice Polski, NewsPoint oferuje przeszukiwanie ponad 9000 serwisów zagranicznych, m.in. w językach: angielskim, niemieckim, hiszpańskim, niderlandzkim, rosyjskim czy szwedzkim. Ponadto na życzenie obecnych i potencjalnych klientów NewsPoint bezpłatnie dodaje serwisy internetowe do obszaru monitorowania.
NewsPoint regularnie przygotowuje i publikuje raporty, w których analizuje wizerunek firm z wybranych branż, a także śledzi reakcje serwisów internetowych na bieżące wydarzenia. Niektóre z badań przeprowadzane są wspólnie przez NewsPoint i serwisy partnerskie, m.in. Bankier.pl, e-pr.pl, info-pr.pl, Mediadzieci.pl oraz dwumiesięcznik Branża Dziecięca. Do grona klientów korzystających z NewsPoint należą tak znane agencje PR oraz firmy jak m.in.: 121PR, Fleishman – Hillard, Profile sp. z o.o., BGŻ S.A., Comarch S.A., HENKEL POLSKA Sp. z o.o., Internet Group S.A., Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., LPP S.A. (właściciel m.in. marek Reserved i Cropp), Oponeo.pl S.A., oraz UNILEVER S.A.
Wkrótce firma NetSprint.pl planuje poszerzyć ofertę o monitoring treści tworzonych przez użytkowników (UGC – User Generated Content), czyli blogów i forów.