Newspoint odnotowuje wzrost liczby tworzonych podcastów

16 kwietnia 2020, Robert Sadowski

Podcasty to audiowizualna nowoczesna forma wypowiedzi. Powstały jako alternatywa do blogowania i pisania tekstów na platformach społecznościowych. To audycje, których można słuchać w dowolnym momencie i miejscu. Do słuchania podcastów nie potrzeba specjalnego odtwarzacza muzycznego – wystarczy komputer czy smartfon obsługujący cyfrowe pliki dźwiękowe (np. w formacie MP3) lub pliki wideo (w przypadku podcastów wideo) oraz oprogramowanie pobierające i katalogujące transmisje na podstawie informacji zawartych w publikowanych razem z podcastami plikach RSS.

Podcasty rok do roku zyskują ponad 10% odbiorców. Prognozy ekspertów wskazują, że poziom korzystania z podcastów będzie rosnąć. W 2022 roku liczba aktywnych odbiorców może osiągnąć 1,5 mld. Badania Publicis Groupe z sierpnia 2019 roku pokazały, że ponad 1/4 polskich internautów oglądała lub słuchała podcastów przynajmniej raz. Niemal każdy, kto ich słucha, robi to przynajmniej raz w miesiącu. Czynniki wpływające na popularność podcastów to rozwój szybkiego internetu i rosnący udział pracy zdalnej. Dane Newspoint wskazują na miesięczny przyrost dostępnych podcastów w Polsce rzędu 20% (w dobie koronawirusa).

Newspoint monitoruje podcasty
Autorzy największej liczby podcastów w I kwartale 2020
na przykładowe zapytanie w Panelu Newspoint

Newspoint indeksuje najpopularniejsze i najbardziej wartościowe podcasty; miliony danych z najważniejszych platform do streamingu podcastów, głównie Spotify i iTunes. Następne platformy będą uruchamiane sukcesywnie.

Newspoint monitoruje zarówno podcasty, jak i odcinki tych podcastów. Technologia Newspoint umożliwia indeksowanie opisów danego odcinka i danego podcastu oraz linków do podcastu. W panelu monitoringu mediów Newspoint można także odsłuchać dany odcinek w całości lub jego 30-sekundowy wycinek. Użytkownik ma możliwość wyszukiwania po tytułach i opisach dodanych przez autorów. 

Monitoring podcastów
Wynik przykładowego zapytania o podcasty w Panelu Newspoint

Wśród najbardziej produktywnych twórców (źródeł) podcastów w tym roku według danych Newspoint znalazły się:

  • RMF FM
  • BBC World Service
  • Weszlo.fm
  • Onet
  • iHeart Radio
  • The Economist
  • Kem Po
  • Halo.Radio
  • The Athletic
  • Polskie Radio S.A.
  • Napisy Końcowe
  • TED
  • The New York Times
  • Rzeczpospolita
  • ESPN
  • Gazeta Wyborcza
  • Gimlet
  • Techno Music
  • WhatCulture.com
  • Fox Sports Radio

Podcasty poruszają bardzo różnorodną tematykę: edukacji, programów popularnonaukowych, biznes, rozwój osobisty, naukę języków obcych, inwestycje, finanse, marketing, lifestyle i motoryzację. Twórcy podcastów często za­pra­sza­ją do swo­ich utworów ekspertów, którzy dokładnie wyjaśniają specyfikę tematów w danej dziedzinie. Wspominają też o markach i funkcjonalnościach produktów. Warto śledzić te konteksty, aby być na bieżąco z opiniami o nas, konkurencji i branży.

Załóż konto i monitoruj media




Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.