Nowa nazwa, nowe możliwości. NewsPoint Social Media wprowadza monitoring mikroblogów

19 kwietnia 2010, Paulina Pocheć

Rozwiązanie NewsPoint UGC, pierwsza na polskim rynku aplikacja do monitorowania treści tworzonych przez użytkowników, zmienia nazwę. Rozwiązanie od tej pory będzie nazywało się NewsPoint Social Media. Jednocześnie zostało ono wzbogacone o nowe funkcje, między innymi: monitoring mikroblogów, analizę porównawczą i analizę jakościową oraz dostęp do rocznego archiwum.

Rozwiązanie do tej pory nazywające się NewsPoint UGC, zmienia nazwę na NewsPoint Social Media. Firma NetSprint zdecydowała się na zmianę ze względu na upowszechnienie się na polskim rynku amerykańskiego terminu social media, który oznacza narzędzia do samodzielnego tworzenia treści przez użytkowników internetu i dzielenia się nimi z innymi. Nowa nazwa odzwierciedla również dalszy kierunek rozwoju narzędzia – dołączanie do monitoringu kolejnych rodzajów serwisów.

NewsPoint Social Media, który monitoruje blogi, fora, wybrane serwisy społecznościowe i porównywarki opinii, wprowadził także nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest monitoring mikroblogów. Monitorowane są między innymi serwisy Blip.pl, Flaker.pl oraz Twitt.pl. Opinie z mikroblogów dostępne są w systemie w ciągu mniej niż pięciu minut od ich publikacji w serwisach mikroblogowych.

Nową funkcjonalnością w NewsPoint Social Media jest możliwość analizy porównawczej (można porównywać do pięciu profili naraz). Przydaje się ona w sytuacji, gdy użytkownik chce przeprowadzić porównanie ilości publikacji dla kilku firm, marek, produktów lub usług – na przykład porównać wyniki swojej firmy lub produktu z konkurencją.

WIDOK MODUŁU STATYSTYK Z WŁĄCZONĄ ANALIZĄ PORÓWNAWCZĄ I JAKOŚCIOWĄ DLA DWÓCH PRZYKŁADOWYCH PROFILI

NewsPoint Social Media pozwala teraz również na analizę jakościową – użytkownik może oceniać artykuły według 7-stopniowej skali: bardzo pozytywny, pozytywny, nieznacznie pozytywny, neutralny, nieznacznie negatywny, negatywny, bardzo negatywny. Wyniki analizy jakościowej są również widoczne w module statystyk, prezentujących zestawienia liczbowe dotyczące postów. Ulepszono także widok listy artykułów. Poza poszczególnymi postami, zgrupowanymi w ramach jednego wątku, użytkownik może również przejrzeć pełną treść rozmowy. Ułatwia to zorientowanie się w szerszym kontekście, w jakim prezentowane jest dane słowo kluczowe.

LISTA ARTYKUŁÓW

Rozszerzony został również zakres archiwum – obecnie w systemie NewsPoint Social Media można przeszukiwać posty do roku wstecz (najstarsze pochodzą ze stycznia 2009 r.), podczas gdy wcześniej były to zaledwie dwa miesiące. Ta opcja jest przeznaczona dla tych użytkowników, którzy pragną przeprowadzić monitoring wsteczny opinii na temat interesującej ich firmy, produktu czy usługi w celu zaplanowania działań e-marketingowych czy e-PR. Mogą też z niej korzystać wszystkie firmy, które przygotowują się do przetargów, czy spotkań i chciałyby się dowiedzieć czegoś więcej o potencjalnych klientach.

NewsPoint Social Media ciągle zwiększa swój zasięg monitorowania. Obecnie w systemie dostępnych jest 1,13 mln forów i 177 tys. blogów. Oznacza to w przypadku forów ponad 3-krotny wzrost od grudnia 2009 r.; liczba blogów zwiększyła się od tego czasu o połowę. Rozwiązanie oferuje również monitoring dwóch porównywarek cenowych: skapiec.pl i ceneo.pl. Poza udostępnianiem systemu w ramach kont, NewsPoint oferuje również raporty zawierające pogłębioną analizę opinii pochodzących z social media.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.