Platforma Newspoint monitoruje austriackie social media

28 maja 2012, Paulina Pocheć

Newspoint, pierwsza na polskim rynku platforma monitorująca portale i social media została po raz kolejny wdrożona za granicą. Po wdrożeniach na Litwie i w Norwegii przyszedł czas na dostarczanie danych z social media na rynek austriacki. Za pośrednictwem swojego partnera, firmy Opoint, Newspoint zbiera dane z mediów społecznościowych dla Austria Presse Agentur (APA).

Austria Presse Agentur (APA) to krajowa agencja informacyjna, a zarazem wiodący dostawca informacji w Austrii. Firma posiada dziesięć spółek zależnych, w tym agencję informacyjną, agencję fotograficzną oraz firmy świadczące usługi z zakresu zarządzania informacją i usługi IT. Oferują one usługi upowszechniania informacji, badawcze, zarządzania wiedzą oraz rozwiązania informatyczne. Główną grupą docelową są osoby zarządzające informacją i specjaliści PR z sektorów medialnego, politycznego, publicznego i ekonomicznego.

Platforma Newspoint monitoruje dla APA trzy główne rodzaje źródeł: serwis społecznościowy Facebook, serwis mikroblogowy Twitter oraz komentarze na największych i najbardziej wpływowych austriackich portalach. Newspoint monitoruje również komentarze na 20 największych austriackich portalach, wykorzystując do tego technologię sprawdzoną w monitoringu polskich forów.

Dane otrzymane z platformy Newspoint są wykorzystywane przez APA w ramach oferowanych przez nią usług monitoringu mediów. Usługi te są realizowane w modelu SAAS (Software As A Service) – klient w ramach miesięcznego abonamentu otrzymuje dostęp do panelu APA, w którym prezentowane są dane z monitorowanych źródeł, w tym serwisów social media.

W przypadku monitoringu Facebooka zastosowany został specjalny algorytm, który wykrywa nowe niemieckojęzyczne fanpages. Obecnie baza monitorowanych fanpages liczy sobie 15 tys. Nieco inne podejście technologiczne Newspoint zastosował do Twittera, gdzie dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że jest to serwis wielojęzyczny, w którym posty w różnych serwisach nie są oddzielone. Algorytm zatem najpierw znajduje posty ze słowami kluczowymi wskazanymi przez klientów, a następnie sprawdza, w jakim języku zostały napisane.

„Najważniejszym argumentem, przemawiającym na rzecz rozwiązań Newspoint była specjalizacja technologiczna w przeszukiwaniu źródeł najbardziej istotnych dla klientów APA – Facebooka, Twittera oraz komentarzy na portalach – mówi Terje Andersen, CEO Opoint AS. – Newspoint z powodzeniem wdrożył te mechanizmy na rynkach polskim, litewskim oraz norweskim, w związku z tym nie bez znaczenia było również doświadczenie firmy w monitorowaniu zagranicznych źródeł.”

Oprócz dostarczania danych, NetSprint.pl zajmuje się również utrzymaniem aplikacji do monitorowania danych i pracami rozwojowymi. Firma planuje poszerzać listę monitorowanych serwisów oraz rozwijać algorytmy służące usprawnieniom procesu pobierania danych oraz ich analizy.

„Dzięki naszemu doświadczeniu w tworzeniu aplikacji do pobierania danych z najbardziej popularnych serwisów social media oraz unikalnych mechanizmów do rozpoznawania języka, kontynuujemy szybkie uruchamianie nowych wersji językowych naszego rozwiązania. To zasadniczy element strategii Newspoint jeśli chodzi o ekspansję na rynki zagraniczne” – mówi Artur Banach, CEO NetSprint.pl.

Norweska firma Opoint AS dostarcza usługi monitoringu mediów pod marką Opoint Monitor w jedenastu krajach europejskich. Firmy współpracują od początku 2007 roku. Pierwszym etapem współpracy było udane wprowadzenie w Polsce pod marką Newspoint flagowego produktu norweskiej firmy – Opoint Monitora, kolejnym wykorzystanie przez Opoint AS platformy wyszukiwawczej NetSprint USE oraz – podpisanie umowy na dostarczanie danych z monitoringu social media na rynek norweski.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.