Podsumowanie 30. Akcji Sprzątanie świata – Polska

30 listopada 2023, Robert Sadowski

Sprzątanie świata – Polska to największa i najstarsza akcja ekologiczna w Polsce, odbywająca się już od 30 lat. W tym roku w Akcji udział wzięło ponad pół miliona osób. Tegoroczne efekty – zebrane niemal 490 ton śmieci – pokazują, że nadal mamy olbrzymi problem z zaśmieceniem naszej Ziemi. Cieszy jednocześnie rosnące grono osób angażujących się w takie działania na rzecz czystej planety. Newspoint od kilku lat jest Partnerem Akcji.

W jubileuszowej 30. Akcji Sprzątanie świata – Polska udział wzięło 542 753 uczestników z całego kraju. To aż 34% więcej, niż przed rokiem, co oznacza, że Polki i Polacy chcą włączać się w manifest przeciwko śmieceniu w naturze. To także znak, że Akcja Sprzątanie świata – Polska, zainicjowana w Polsce i koordynowana przez Fundację Nasza Ziemia, cieszy się niesłabnącym zaufaniem. Do Akcji każdego roku tłumnie dołączają szkoły, przedszkola, ale również samorządy, wolontariaty pracownicze, grupy hobbystyczne, sportowe, sąsiedzkie, harcerze, nurkowie, koła gospodyń wiejskich, a nawet… zakłady karne. 

Uczestnicy Akcji wspólnymi siłami, ze wsparciem koordynatorów i służb miejskich, zebrali ponad 488 943 kilogramy śmieci! Co martwi najbardziej, wśród zebranych odpadów nadal przeważały tzw. śmieci weekendowe, które z powodzeniem i bez dużego wysiłku mogłyby trafić do najbliższego kosza, takie jak: butelki czy opakowania po żywności. Dużą grupę stanowiły również gabaryty, opony, części samochodowe, czy pozostałości po remontach. 

W tym roku Fundacja Nasza Ziemia szczególną uwagę chciała  zwrócić na skalę problemu związanego z kapslami i niedopałkami oraz wynikające z niego zagrożenia dla środowiska. Wiele grup uczestniczących w Akcji Sprzątanie świata – Polska podjęło się tego nie lada wyzwania w czasie działań terenowych, dzięki czemu łącznie zebrano 635 tys. niedopałków i 167 tys. kapsli! Są to odpady, które z racji rozmiarów trudno posprzątać, a które bardzo szkodzą środowisku, są prawdziwymi bombami ekologicznymi trującymi wodę i glebę. Uczestnicy Akcji znajdowali je głównie w parkach, pod ławkami, czy zakopane w piasku na plaży. 

Wyniki 30. Akcji Sprzątanie świata – Polska


Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.