Podsumowanie 30. Akcji Sprzątanie świata – Polska

30 listopada 2023, Robert Sadowski

Sprzątanie świata – Polska to największa i najstarsza akcja ekologiczna w Polsce, odbywająca się już od 30 lat. W tym roku w Akcji udział wzięło ponad pół miliona osób. Tegoroczne efekty – zebrane niemal 490 ton śmieci – pokazują, że nadal mamy olbrzymi problem z zaśmieceniem naszej Ziemi. Cieszy jednocześnie rosnące grono osób angażujących się w takie działania na rzecz czystej planety. Newspoint od kilku lat jest Partnerem Akcji.

W jubileuszowej 30. Akcji Sprzątanie świata – Polska udział wzięło 542 753 uczestników z całego kraju. To aż 34% więcej, niż przed rokiem, co oznacza, że Polki i Polacy chcą włączać się w manifest przeciwko śmieceniu w naturze. To także znak, że Akcja Sprzątanie świata – Polska, zainicjowana w Polsce i koordynowana przez Fundację Nasza Ziemia, cieszy się niesłabnącym zaufaniem. Do Akcji każdego roku tłumnie dołączają szkoły, przedszkola, ale również samorządy, wolontariaty pracownicze, grupy hobbystyczne, sportowe, sąsiedzkie, harcerze, nurkowie, koła gospodyń wiejskich, a nawet… zakłady karne. 

Uczestnicy Akcji wspólnymi siłami, ze wsparciem koordynatorów i służb miejskich, zebrali ponad 488 943 kilogramy śmieci! Co martwi najbardziej, wśród zebranych odpadów nadal przeważały tzw. śmieci weekendowe, które z powodzeniem i bez dużego wysiłku mogłyby trafić do najbliższego kosza, takie jak: butelki czy opakowania po żywności. Dużą grupę stanowiły również gabaryty, opony, części samochodowe, czy pozostałości po remontach. 

W tym roku Fundacja Nasza Ziemia szczególną uwagę chciała  zwrócić na skalę problemu związanego z kapslami i niedopałkami oraz wynikające z niego zagrożenia dla środowiska. Wiele grup uczestniczących w Akcji Sprzątanie świata – Polska podjęło się tego nie lada wyzwania w czasie działań terenowych, dzięki czemu łącznie zebrano 635 tys. niedopałków i 167 tys. kapsli! Są to odpady, które z racji rozmiarów trudno posprzątać, a które bardzo szkodzą środowisku, są prawdziwymi bombami ekologicznymi trującymi wodę i glebę. Uczestnicy Akcji znajdowali je głównie w parkach, pod ławkami, czy zakopane w piasku na plaży. 

Wyniki 30. Akcji Sprzątanie świata – Polska


Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...