Podsumowanie konferencji KOBIETY W ZARZĄDACH, KOBIETY W MEDIACH – WYBÓR CZY PRZEZNACZENIE?

23 czerwca 2015, Paulina Pocheć

17 czerwca br. w Warszawie w hotelu Sofitel Victoria odbyła się konferencja pod tytułem „Kobiety w zarządach, kobiety w mediach – wybór czy przeznaczenie?”, organizowana w ramach projektu ACCELERATE!

Różnorodność w zarządach nie jest już kwestionowana – powiedziała Pani Minister M. Fuszara, Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania, otwierając konferencję Professional Women’s Network (PWN). Podczas panelu, prowadzonego przez Mirellę Panek-Owsiańską, padały konkretne propozycje na rozwiązanie problemu niewielkiej liczby kobiet na najwyższych stanowiskach.

Inicjatywa realizowana w Polsce, w ramach międzynarodowego projektu ACCELERATE!, ma na celu utworzenie bazy kobiet, posiadających kwalifikacje do pełnienia funkcji w zarządzie. – Chcemy, aby kobiety, które posiadają odpowiednie doświadczenie oraz kompetencje, miały możliwość wzięcia udziału w programach rekrutacyjnych na stanowiska w zarządach czy radach nadzorczych – powiedziała Jowita Bukowińska, Prezes Stowarzyszenia Professional Women’ s Network – Warszawa.

Okazje i bariery

Jeśli mówimy o rozwoju kariery, to tylko w 10 proc. zależy on od naszej pracy. 60 proc. to kwestia tego, na ile jesteśmy rozpoznawalne i jakie mamy kontakty i znajomości – wyjaśniała w czasie panelu Olga Kozierowska, twórczyni organizacji Sukces Pisany Szminką. – Kobiety powinny pozna swoje mocne strony, by pokonywać bariery – twierdziła z kolei Ewa Małyszko, prezes zarządu PKO BP BANKOWY PTE. – Trzeba walczyć. Okazje są, tylko trzeba je wykorzystywać.

Według badań, żeby mówić o jakimkolwiek kobiecym stylu zarządzania, potrzebny jest minimum 30-proc. udział kobiet w gremiach decyzyjnych – zauważyła Izabela Walczewska-Schneyder, członek zarządu Benefit Systems. Często przeszkodą w rozwoju kariery kobiet jest decyzja o posiadaniu dzieci.

Bardzo ważne jest, by w czasie urlopu macierzyńskiego utrzymywać w jakiś sposób kontakt z firmą. Po dłuższej przerwie trudno wrócić na ten sam poziom – zalecała Walczewska-Schneyder. Walka ze stereotypami wśród osób rekrutujących, budowanie sieci kontaktów oraz nacisk na własny rozwój, to pomysły na rozwiązanie problemu różnorodności w zarządzaniu.

Gotowe do zarządów

W trakcie wydarzenia omówiono proces rekrutacyjny do międzynarodowej bazy kobiet „Women on Board” oraz inicjatywę „Women in Media”. W tej chwili, poprzez dedykowaną platformę www.321leader.com.pl, zarejestrowało się już ponad 50 kandydatek, deklarujących gotowość do pełnienia funkcji w zarządach.

Kryteria oceny kandydatek są jednakowe dla wszystkich krajów biorących udział w projekcie. Pod uwagę bierze się przede wszystkim doświadczenie w zarządzaniu (min. 10-letnie) w organizacji lub prowadzeniu własnej firmy. Punktowane są również: wykształcenie, pełnienie funkcji w organizacji typu NGO, zarządzanie dużymi projektami (także międzynarodowymi), działalność naukowa, publikacje, etc. Kandydatury zostaną zweryfikowane przez międzynarodową komisję „Selection Comittee”, złożoną z osób, które m.in. posiadają doświadczenie w zarządach, pracują w branży HR, są specjalistami branżowymi lub posiadają dorobek naukowy.

Widoczne w mediach

Podczas konferencji zaprezentowano również narzędzia projektu „Women in Media”. W ramach projektu przygotowany zostanie m.in. przewodnik dla kobiet, które pragną występować w mediach, planowane są warsztaty z występowania kamerą i mikrofonem oraz wsparcie kobiet w tworzeniu „multimedialnych wizytówek”.

W ramach konferencji odbyły się również prelekcje oraz warsztaty poświęcone zarządzaniu różnorodnością. Wśród prelegentów wystąpiła m.in. Katarzyna Pawlikowska, z Garden of Words oraz Bożena Leśniewska z Orange. Partnerami konferencji byli m.in.: Balajcza, Bisnode, FOB, HBRP, ICAN Institute, Inicado, Law Business Quality, Magazyn Madame, MasConsulting, MGallery, MKZ Partnerzy, Newspoint, Orange Polska, Orbis, Outbox Group, Smyrska PR, Wysokie Obcasy, Sofia Foundation.

Polska jest pierwszym krajem, który, w ramach projektu Accelerate!, uruchomił badanie dotyczące kompetencji członków zarządu i członków rad nadzorczych. Kolejne kraje (Hiszpania, Portugalia, Belgia, Włochy) będą realizować je w lipcu i sierpniu. Wyniki badania zostaną przedstawione w Brukseli we wrześniu br. podczas konferencji „Kobiety w Zarządach”. Ankieta w języku polskim dla osób zarządzających firmami lub mających doświadczenie w zarządzie/ radzie nadzorczej znajduje się na stronie: https://www.surveymonkey.com/s/ankietaAccelerate

Projekt Accelerate! jest objęty patronatem honorowym Ministra Pracy i Polityki Społecznej, Władysława Kosiniaka-Kamysza oraz Ministra Gospodarki, Janusza Piechocińskiego.

Kontakt dla firm chcących uczestniczyć w ankiecie:

Jowita Bukowińska, Prezes PWN Warsaw, +48 603 603 585, jowita.bukowinska@pwnwarsaw.pl

Kontakt dla prasy: Marta Smyrska, Smyrska PR, +48 604 418 785, biuro@smyrska.pl

Więcej informacji: https://321leader.com.pl



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.