Polskie marki modowe szyją coraz lepsze… story!

8 lutego 2017, Paulina Pocheć

Polskie marki modowe mogą pochwalić się nie tylko coraz lepszymi wynikami sprzedaży. Jak wynika z raportu przygotowanego przez nas, Mustache.pl  i NapoleonCat, młode polskie brandy poza szyciem modnych ciuchów, szyją także dobre story w internecie. Przeprowadziliśmy badanie dotyczące aktywności polskich brandów modowych w social media i wyłoniliśmy firmy, które są najbardziej widoczne w polskiej sieci. Jesteście ciekawi na kogo warto postawić? Czytajcie dalej!

Topową marką okazało się Mosqito. Sieć posiada ponad 80 tysięcy followersów na Instagamie i blisko 601 tysięcy fanów na Facebooku. Co prawda, są marki, które mają więcej fanów, np. Yeah Bunny, którą na Instagramie obserwuje blisko 125 tys. osób, jednak to co wyróżnia Mosqito i dzięki temu daje mu laur pierwszeństwa, to interakcje użytkowników i fanów, którzy właśnie posty tej marki najchętniej komentowali i  lajkowali oraz udostępniali ich treści na swoim profilu. Co zapewniło Mosqito taki wynik? Topowe posty związane były z rabatem, któremu towarzyszą często hasła: (rewolucja, zakupy123, rabat, darmóweczka), wpisy dodatkowo wzbogacano memami. Dużą interakcyjność na umieszczane wpisy wywołało z pewnością także włączenie się do promocji Mosqito znanej dziennikarki – Doroty Wellman, która w jednym z programów Dzień Dobry TVN prezentowała się w koszulce marki z napisem „ŁOBUZIARA”. Marka Mosqito wykazała się również największym zapałem, jeśli chodzi o liczbę zamieszczonych znaczników. Hashtagi: #skleponline, #mosquitopl oraz #zakupyonline pokazały się łącznie pod 322 postami.

Drugą lokatę w rankingu rozpoznawalności zajęła marka Dziedzic Pruski. Jak się okazuje nie wystarczy śmieszny obrazek i kilka fraz na koszulce, aby podbić serca odbiorców. Trzeba robić to tak jak Dziedzic Pruski. Kultowe już t-shirty sprawiły, że marka stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm. Co wyróżnia markę w social media? Przede wszystkim grafiki z firmowym logo okraszone śmiesznymi cytatami, np. „Nie po to Pan Bóg stworzył pizzę, żeby jeść sałatki”. Marka posiada blisko 82 tysiące obserwujących na Instagramie i blisko 125 tys. fanów na Facebooku.

Trzecie miejsce w rankingu przypadło marce RISK Made In Warsaw, która od kilku lat z powodzeniem podbija serca kobiet. Brand łączy w sobie elegancję z wygodą, proponując ubrania z dresu i jak się okazuje to właśnie ta marka zamieszcza posty i wpisy, które najbardziej angażują internautów, a w szczególności internautki. Facebook’owy fanpage marki może się pochwalić największą ilością reakcji, komentarzy i udostępnień w stosunku do liczby followersów. Jaki jest pomysł na budowanie zaangażowania? Konkursy, w które włączają się setki fanek marki.

W celu powstania zestawiania przeanalizowaliśmy ponad 14 tys. polskich portali internetowych, social media, m.in.: Facebook, Twitter, YouTube, Google+, NK, GoldenLine, Instagram, mniejsze platformy społecznościowe oraz fora i blogi. Wśród innych analizowanych 20 marek znalazły się: Sugarfree, Diamante, Yeah Bunny, MISBHV, MROVCA, PLNY LALA, PLNY Textylia, Alkopoligamia, Mr GuGu & Miss Go, Hultaj Polski, Colorat, Sugarpllis, Alloha From Deer, MSZZ, Kozacki Mops, Jungmob, A150.

Zachęcamy do zapoznania się z całym raportem, w którym przeanalizowaliśmy wiele ciekawych wskaźników.

Raport do otwarcia w nowej zakładce: KLIKNIJ

Bądź do obejrzenia poniżej:

[pdf-embedder url=”/app/uploads/2017/09/MŁDA-POLSKA-raport-Newspoint-NapoleonCat-Mustache.pdf”]



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...