Program Accelerate! wzmacnia głos kobiet w mediach

14 kwietnia 2016, Paulina Pocheć

8 kwietnia w Brukseli odbyła się międzynarodowa konferencja „Women in Media – Amplifying the Voice of Female Experts”, której współorganizatorem był Professional Women’s Network Warsaw. Wydarzenie było skierowane do kobiet-ekspertek, które chcą zabrać głos w przestrzeni publicznej. Polska edycja tej konferencji zatytułowana „#jawmediach” odbędzie się 28 kwietnia br. w Warszawie.
W XXI wieku kobiety są szeroko reprezentowane w biznesie, nauce i kulturze, ale ich głos jest nadal słabo słyszalny w mediach. Według Global Media Monitoring Report 2015, kobiety stanowią tylko 24% ekspertów, którzy wypowiadają się w telewizji, radiu i prasie. Ta dysproporcja ma poważne konsekwencje. Według Europejskiego Instytutu ds. Równości Kobiet i Mężczyzn z siedzibą w Wilnie, brak kobiet jako ekspertek w przestrzeni publicznej przyczynia się do utrwalania stereotypów na temat ich niewystarczających kompetencji do zajmowania decyzyjnych stanowisk. To z kolei odbiera kobietom pewność siebie, zmniejsza ich motywację, powstrzymuje ambicje i dalszy rozwój zawodowy. W ramach unijnego projektu Accelerate! w kwietniu temat obecności kobiet w mediach zostanie poruszony na konferencjach w Brukseli i w Warszawie.

8 kwietnia w Brukseli Sofia Foundation analizowała przyczyny niewystarczającej obecności kobiet w mediach i prezentować rozwiązania. Konferencja Women in Media – Amplifying the Voice of Female Experts, towarzyszące jej warsztaty i materiały były efektem pracy grupy projektowej, w skład której wchodzili partnerzy europejscy: stowarzyszenia PWN z Lizbony, Warszawy, Mediolanu, brytyjska agencja Jupiter Consulting Group oraz francuska organizacja Voxfemina. – Dzisiejszy świat potrzebuje więcej kobiet-ekspertek w przestrzeni publicznej – mówi Jowita Bukowińska, prezes stowarzyszenia Professional Women’s Network Warsaw, partnera projektu Accelerate! w Polsce. – Potrzebujemy prelegentek i panelistek, których głosy zrównoważą głosy mężczyzn w audycjach, debatach i konferencjach, a opowiedziane przez nie historie staną się inspiracją dla innych kobiet. Większy udział ekspertek w mediach przyczyni się też do obalenia stereotypów i w rezultacie do zwiększenia liczby kobiet na najwyższych stanowiskach.

Materiały i ustalenia europejskiej grupy projektowej zostaną też przedstawione Polkom. 28 kwietnia PWN Warsaw, wraz z portalem Znane Ekspertki, organizuje w Warszawie konferencję #jawmediach – narzędzia komunikacji nowoczesnej ekspertki. Celem warszawskiej konferencji jest przekazanie kobietom praktycznej wiedzy dotyczącej nowoczesnej komunikacji w mediach oraz pokazanie, jak definiować potrzeby odbiorców i jak budować i rozwijać społeczność, aby osiągać założone cele. Uczestniczki konferencji otrzymają również niezbędnik do komunikacji w nowych mediach, w którym znajdą się praktyczne wskazówki i porady.

Partnerami warszawskiej konferencji są: Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Balajcza, Bisnode, Inicado, Kreatywne, Magazyn Madame, MasConsulting, 321leader, Newspoint, Orange Polska, Orbis, radio RDC, Smyrska PR, Sofia Foundation, Znane Ekspertki.

Informacje i zapisy na konferencję: https://254322-6.evenea.pl/

Poradniki Accelerate! przygotowane dla kobiet oraz organizacji wzmacniających głos kobiet w mediach: https://www.sofia-accelerate.eu/page-18100
 
Kontakt dla prasy:
Jowita Bukowińska, Prezes PWN Warsaw, +48 603 603 585, jowita.bukowinska@pwnwarsaw.pl
Marta Smyrska, Smyrska PR, +48 604 418 785, biuro@smyrska.pl

O Sofia Foundation
Projekt ACCELERATE! jest koordynowany przez Sofia Foundation (Societal Organisation for Feminine Impact and Achievement), organizację non profit skoncentrowaną na badaniu i promocji uczestnictwa kobiet w zarządzaniu gospodarką, polityką oraz kwestiami społecznymi w Europie poprzez angażowanie doświadczonych kobiet do zarządów oraz promocję kobiet jako ekspertek w mediach. Więcej na: www.sofiafoundation.org

O PWN
Stowarzyszenie Professional Women’s Network Global (PWN Global) zostało założone we Francji i jest federacją 24 oddziałów z 19 krajów, zrzeszających ponad 3500 członków. Misją stowarzyszenia jest promowanie równości w biznesie oraz wspieranie rozwoju zawodowego kobiet na wszystkich szczeblach kariery. Stowarzyszenie swoje cele realizuje poprzez programy szkoleniowe, rozwojowe, mentoring oraz wymianę doświadczeń. W Polsce działa od 2011 roku. Więcej na: www.pwnwarsaw.pl

O Znanych Ekspertkach
Znane Ekspertki.pl – inicjatywa promująca obecność kobiet w debacie publicznej, mająca na celu zmianę stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej. Ułatwia mediom i organizatorom konferencji wybór ekspertek oraz kontakt z nimi. Przygotowuje kobiety do lepszego realizowania się w roli ekspertek, m.in. dzięki szkoleniom i networkingowi. Więcej na znaneekspertki.pl



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.