Przygoda jedyna w swoim rodzaju. Newspoint w finale WeXelerate

24 stycznia 2018, Marek Bysaha

Zgłoszenie, wielkie wyróżnienie, sukces, wiedza, kontakty i zabawa. Tak w skrócie można podsumować 4 miesiące przygody Newspointa z jednym z największych europejskich akceleratorów start-upów w Europie – weXelerate.

           

W sierpniu ubiegłego roku dotarła do nas świetna wiadomość. Zostaliśmy wybrani spośród ponad 1 000 zgłoszeń do udziału w jednym z największych akceleratorów start-upów w Europie. Znalezienie się wśród 50 najlepszych zgłoszeń było dla nas ogromnym wyróżnieniem. Fakt, że nasze działania zostały docenione za granicą był niezwykle budujący i motywował do jeszcze większego zaangażowania w to co umiemy najlepiej – monitorowanie mediów. Wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, co dokładnie może kryć się za tym projektem i nie mogliśmy się doczekać pierwszego wyjazdu do Wiednia.

DOBRE DOBREGO POCZĄTKI

Jednym z naszych priorytetów w działaniach na rynku jest informowanie naszych odbiorców i klientów o tym, co się u nas dzieje. Dlatego pierwszym krokiem, po tym jak się dowiedzieliśmy o przyjęciu do weXelerate (i się pochwaliliśmy ?) było nagranie krótkiego wywiadu z CEO Newspoint – Robertem Stalmachem – o tym, czym jest ten projekt i co możemy do niego zarówno wnieść, jak i otrzymać.

Celem projektu jest przede wszystkim pewien rodzaj facylitacji młodych projektów, umożliwienie im współpracy ze sobą, również przy pomocy porad ekspertów. Z naszego punku widzenia nie tyle istotne było doradztwo, bo jesteśmy już za pierwszym etapem rozwoju, ale bardziej zdobycie nowych kontaktów, dodatkowej wiedzy, której nigdy za wiele. Istotne były dla nas też pomysły dużych i znanych marek, które brały udział w projekcie, jak Deutsche Telekom Microsoft, Swarovski, Google, Uber, Siemens, Reiffeisen, Uniqa, Wien Energie, Volksbank czy T-mobile. Wychodzimy z naszymi usługami również na rynek niemieckojęzyczny, więc wszelkie porady przyjmujemy bardzo chętnie, aby jak najlepiej dostosować nasze usługi do potrzeb odbiorców.

DO BIEGU, GOTOWI, START!

W październiku przyszedł czas na pierwszy wyjazd do Wiednia. Mieliśmy już pewne oczekiwania i byliśmy pełni optymizmu. Jednak to, co zobaczyliśmy na miejscu przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Bardzo dobra organizacja, wspaniali ludzie, morze kontaktów i jeszcze więcej wiedzy. No, i piękny Wiedeń… Aż żałowaliśmy, że mogliśmy spędzić tam tylko kilka dni. Były one jednak pełne pozytywnych działań. I chociaż mieliśmy mało czasu na robienie zdjęć i kręcenie materiałów, to przygotowaliśmy co nieco dla wszystkich zainteresowanych. Przestawiliśmy to w krótkim filmiku podsumowującym wyprawę.

Nie mogliśmy się doczekać kolejnych wyjazdów. Każdy był pełen przygód, poznawania nowych przyjaciół i ciekawych wydarzeń, jak Startup Fair czy VR Breakfast. ? Pracowaliśmy i działaliśmy tam dużo, ale też znalazł się czas na zabawę. Ludzie w weXelerate wiedzą jak się dobrze bawić. Imprezy takie, jak GRAND OPENING pamięta się długo i wspomina dobrze.

WSZYSTKO DOBRE, CO SIĘ DOBRZE KOŃCZY

Podsumowaniem całego projektu były styczniowe eventy – Investor Day i Demo Day. Oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie przedstawili kilku statystyk z wydarzeń ?. Podczas Investor Day, 130 inwestorów miało szansę spotkania z 50 startupami. Całe wydarzenie trwało 9 godzin!

Akceleratory startupów dają duże możliwości zarówno dla początkujących firm, jak i w naszym przypadku, takich, które początek mają już za sobą. Dla nas, przygoda z weXelerate była świetnym doświadczeniem, które dało nam dużego kopa do działania. Zostaliśmy docenieni w Europie, jako jedyna polska firma. Pozyskaliśmy wiele nowych kontaktów i mogliśmy podzielić się swoimi doświadczeniami z markami z całej Europy. Poznaliśmy także prywatnie wspaniałych ludzi, z którymi nadal utrzymujemy kontakt. To był dobry czas!



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

21 stycznia 2022, Adriana Baranowska

TikTok dla biznesu – 12 powodów dla których warto tam być

TikTok to aplikacja, która jest z nami od 2016 roku. Początkowo rozwijana była tylko na rynku chińskim, rok później zaczęła zyskiwać popularność na całym świecie. Co ciekawe – apka została dostosowana do Androida, iOS’a, a także Windowsa. Nadal stanowi najczęściej pobieraną i używaną aplikację. Jego popularność to ogromny potencjał marketingowy i reklamowy. To możliwość wykorzystania...

4 stycznia 2022, Robert Sadowski

Alerty SMS – monitoring Newspoint wzbogacony o nową funkcjonalność

Kompleksowy monitoring mediów Newspoint wdrożył kolejną funkcjonalność – użytkownicy mogą już otrzymywać powiadomienia, o pojawianiu się najważniejszych dla nich publikacji, SMS-em na swojego smartfona.

3 stycznia 2022, Mateusz Pałka

Jak osiągnąć sukces w nowej erze marketingu i przyspieszonej digitalizacji w 2022? Część 2.

Kontynuujemy dziś porady dla marterów na 2022 rok. Influencer marketing jest obecnie dominującą strategią sprzedażową, ponieważ rozwój mediów społecznościowych trwa na dobre na całym świecie, podobnie jak płynące z nich przychody.

31 grudnia 2021, Mateusz Pałka

Jak osiągnąć sukces w nowej erze marketingu i przyspieszonej digitalizacji w 2022? Część 1.

Ludzie codziennie korzystają z internetu i z chęcią odwiedzają każde zakamarki wirtualnej sieci. Dzięki stale rozwijającej się cyfryzacji, marki mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców w coraz krótszym czasie. Postęp technologiczny powoduje to, że konsumenci częściej sięgają po tablety i smartfony, niż po prasę tradycyjną. Użytkownicy w sieci poszukują szybkiego działania, kompleksowych wyników i prawdziwego,...

28 grudnia 2021, Robert Sadowski

28 Akcja Sprzątanie świata – Polska

W tym toku – podobnie jak i rok temu – Newspoint wspierał Akcję Sprzątania świata – Polska. Udostępniliśmy bezpłatnie narzędzie do monitoringu mediów i wspomogliśmy Fundację Nasza Ziemia. Dzięki temu możliwe było monitorowanie skuteczności nadawanych komunikatów i śledzenie edukacyjnego waloru informacji publikowanych przez media do opinii publicznej.