Raport „Miesiąc Dumy 2023”

17 lipca 2023, Robert Sadowski

W czerwcu 2023 roku miał miejsce Miesiąc Dumy (Pride Month). Event skoncentrowany jest na społeczności LGBTQIPA+. W związku z wydarzeniem z inicjatywy Moniki Czaplickiej i Grzegorza Miecznikowskiego przy wykorzystaniu danych Newspoint  powstał Raport „Miesiąc Dumy 2023”. E-book stanowi źródło informacji i inspiracji dla tworzących kampanie marketingowe skierowane do osób LGBTQIAP+. Jest to pierwsza publikacja agencji Priders w tym zakresie tematycznym, jednak jak wspominają autorzy raportu „nie ostatnia”.

Dzięki zapoznaniu się z e-bookiem „Miesiąc Dumy 2023”:

  • dowiesz się ile i jak pisano o „Miesiącu Dumy” w 2023 roku w mediach;
  • zapoznasz się z kampaniami marketingowymi, które były skierowane do społeczności LGBTQIAP+ w tym okresie;
  • poznasz trochę historii środowiska LGBTQIAP+;
  • uzyskasz porady jak komunikować się z tęczową społecznością;
  • dowiesz się jakie elementy należy uwzględnić przy tworzeniu kampanii marketingowych skierowanych do osób LGBTQIAP;
  • zapoznasz się, jaki jest odbiór takich inicjatyw, a także jak budować autentyczne i zaangażowane przekazy.

Piders to agencja marketingu inkluzywnego, która oprócz wejścia na rynek komercyjny, rozpoczyna inicjatywę edukacyjną oraz marketingową, która ma wspierać organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorcze osoby z różnych grup mniejszościowych. Wykorzystując dane Newspoint, agencja zaczęła realizować swoją inicjatywę i stworzyła pierwszy raport poświęcony Miesiącu Dumy (Pride Month). Poniżej prezentujemy kilka wybranych statystyk z Raportu:

Przeszło 18 tysięcy materiałów o Prime Month zanotowało narzędzie Newspoint. Publikacje wygenerowały zasięg stanowiący, 588,9 mln. Przyjmując, że Polska liczy 40 milionów mieszkańców – to każdy z nich zapoznał się z ponad 14 publikacjami. Natomiast ekwiwalent monitorowanych treści wyniósł 87,4 miliona złotych. Aż 4/5 całego zasięgu wszystkich wzmianek przyniosły serwisy redakcyjne. Na drugim miejscu, z zaledwie 4% jest telewizja, a zaraz za nimi – mikroblogi.

Publikacje, zasięg oraz ekwiwalent reklamowy „Miesiąc Dumy 2023”

Miesiąc Dumy 2023 – dane z monitoringu Newspoint

– To rzecz, na którą marki powinny zwrócić uwagę. Włączanie się w obchody Miesiąca Dumy, jeśli robi się to szczerze, z głową i pomysłem, może przynieść wymierne korzyści wizerunkowe i sprzedażowe – zauważa Monika Czaplicka.

Jak wspomina na swoim Facebooku Grzegorz Miecznikowski: „To pierwsza taka pozycja na polskim rynku, w której znajdziecie badania, fakty, statystyki i trochę historii na 79 stronach. A wiecie co jest najlepsze? Nasza publikacja dostępna totalnie za darmoszkę. A pobierzecie ją pod tym adresem: https://priders.pl/pride-month-2023/”. 

Metodologia:

Analizowany okres: 1.06 – 31.06.2023

Źródła treści: blogi; filmy; fora; mikroblogi; podcasty; portale; prasa; radio; recenzje; społeczności; TV; zdjęcia. W analizie nie uwzględnione prywatnych wpisów, profili, grup i innych ukrytych treści.

Głębokość analizy: Automatyczna. Treści nie zostały poddane manualnej obróbce wydźwięku. Została za to przeprowadzona analiza manualna ponad 1000 wzmianek pod kątem adekwatności do treści raportu. 

Język źródeł: Wszystkie wzmianki, zarówno te z online, jak i offline są w języku polskim i są dostępne publicznie dla każdego. 

Frazy słowa kluczowe: Badanie słów kluczowych w sieci oraz w mediach tradycyjnych na publikacjach publicznie dostępnych przeprowadzono przy pomocy narzędzia Newspoint. Wśród słów kluczowych znalazły się te dotyczące Miesiąca Dumy, a także szerzej, tematów LGBTQIPA+. Uwzględniono również słowa nienawiści, które mogły występować w kontekście np. marszy i parad.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



1 września 2023, Robert Sadowski

Wywiad z agencją More Bananas

Na nasze pytania odpowiedziała Anna Ledwoń – Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główna organizatorka CRASH Mondays. Opiekunka kierunku Brand Manager na IMOK. Autorka książki “Strategiczne podejście do działania w social mediach”.

29 sierpnia 2023, Robert Sadowski

Wywiad z Soletanche Polska

Odpowiedzi na nasze pytania udzieliła Karolina Bukała – Głowa, Manager ds. Marketingu i Komunikacji w Soletanche Polska, która zajmuje się marketingiem i komunikacją wewnętrzna oraz zewnętrzną. Występuje w roli rzecznika prasowego oraz koordynatora regionu ECE and Greater Middle Esast w ramach struktury Soletanche Bachy, która jest światowym liderem budownictwa podziemnego oraz członkiem Grupy VINCI Construction.

25 sierpnia 2023, Robert Sadowski

Wywiad z Fundacją Nasza Ziemia

Przeprowadziliśmy wywiad z przedstawicielkami Fundacji Nasza Ziemia. Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku, która realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej. Dąży do podniesienia poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa, wzmocnienia poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne i aktywizacji do działań służących jego ochronie.

2 sierpnia 2023, Robert Sadowski

Nowa aplikacja mobilna Newspoint

Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów oraz rynku udostępniamy mobilną aplikację. Aplikacja umożliwia szybsze i wygodniejsze przeglądanie ostatnio opublikowanych treści spełniających kryteria wyszukiwania ustawione przez użytkownika. Skierowana jest do tych, którzy zawsze, także w drodze, chcą być na bieżąco z informacjami i publikacjami medialnymi dotyczącymi tematów ważnych z ich punktu widzenia.

19 lipca 2023, Robert Sadowski

Wywiad z fundacją Ogólnopolski Operator Oświaty

Przeprowadziliśmy wywiad z Bartłomiejem Dwornikiem z Ogólnopolskiego Operatora Oświaty, który działa w mediach i internecie od ponad ćwierć wieku. Z wykształcenia jest dziennikarzem związanym z redakcjami prasowymi i internetowymi. Przez lata pełnił funkcję wiceredaktora naczelnego największych mediów biznesowych w Polsce: portalu Money.pl i serwisów ekonomicznych Grupy Wirtualna Polska. Czynnie wspiera organizacje pożytku publicznego. W fundacji...